هنر منصوری بر پیکره مازراتی MC20؛ شتاب صفر تا صد در 2.9 ثانیه


منصوری در جدیدترین دور تیونینگ خود به سراغ مازراتی ام سی 20 رفته است. نتیجه کار تیونر ایرانی بر روی مازراتی MC20 منصوری شامل کیت بدنه فیبر کربنی، پوشش های داخلی و ارتقاء موتور 100 اسب بخاری است. کیت بدنه در نظر گرفته شده برای مازراتی MC20 با تیونینگ Mansory شامل قطعاتی مانند سپر جلو با ورودی های هوای بزرگ، کاپوت مجهز به ورودی هوا، گلگیرهای جدید، روکش موتور و سقف، بال عقب و دیفیوزر است. خروجی های اگزوز عقب کمی بالاتر هستند و شامل چهار اگزوز هستند. رنگ بدنه مازراتی MC20 منصوری ترکیبی از روکش های خاکستری تیره و ساتن با نوار زرد و قطعات طراحی فیبر کربن است. رینگ های 10 پره این خودرو نیز برنزی تیره هستند. فضای داخلی مازراتی MC 20 منصوری نیز از رنگ زرد پیروی می کند و طرح پرچم ایتالیا در مرکز صندلی ها نمایان است. البته برخی از قسمت های داخلی خودرو مشکی هستند. افزایش قدرت مازراتی MC20 منصوری نسخه استاندارد مازراتی MC20 مجهز به موتور سه لیتری V6 نتتونو با دو توربوشارژر است که حداکثر 621 اسب بخار قدرت و 729 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. منصوری با اصلاحاتی که در تیونینگ خود ایجاد کرده این ارقام را به 720 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور ارتقا داده است. نسخه استاندارد ابرخودروی مازراتی شتاب 0 تا 100 را در 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت 323 کیلومتر بر ساعت داشت. انتظار می رود نسخه منصوری این رکوردها را بهبود بخشد. البته منصوری اولین تیونری نیست که قدرت موتور V6 نتتونو مازراتی را به بیش از 700 اسب بخار رسانده است. پیش از منصوری، نویتک موفق شد بازدهی مازراتی MC20 را به 711 اسب بخار و گشتاور 818 نیوتن متر برساند. تیونر معروف دیگر DMC نیز این خودرو را با قدرت 705 اسب بخار و گشتاور 875 نیوتن متر روانه بازار کرد. این در حالی است که خودروساز ایتالیایی تصمیم به تولید نسخه قدرتمندتر از مازراتی MC20 گرفته است. این خودرو اکنون با نام پروژه 24 شناخته می شود و برای رانندگی در پیست مناسب است. موتور V6 Nettuno در این مدل می تواند 740 اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه های استاندارد مازراتی MC20 مجهز به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه هستند. با این حال، نسخه مسابقه ای پروجکت 24 به گیربکس شش سرعته دستی مجهز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید