آموزش performance در سرچ کنسول


همانطور که می دانید Search Console یکی از ابزارهای مفید در زمینه سئو و بهبود سایت است. می توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل وب سایت خود استفاده کنید و از تجزیه و تحلیل و نتایج برای بهبود وب سایت خود استفاده کنید. این ابزار به صورت مستقیم توسط گوگل ارائه شده است و به همین دلیل در مقایسه با سایر ابزارهای این حوزه، نتایج آن قابل اعتمادتر است. کنسول جستجوی گوگل دارای بخش های مختلفی است که هر کدام اطلاعات متفاوتی در مورد وب سایت در اختیار ما قرار می دهد. در این مقاله با عملکرد در کنسول جستجو که یکی از بخش های مهم سرچ کنسول است و impression به عنوان یکی از زیرمجموعه های عملکرد به حساب می آید آشنا می شویم و این قسمت از ابزار قبلا به طور کامل بررسی شده بود. در مقاله، برداشت چیست. ابزار Performance در کنسول عملکرد جدید گوگل دارای بخش های مختلفی است که هر کدام اطلاعات متفاوتی را در اختیار کارشناسان سئو قرار می دهند. در ادامه، مهم ترین بخش ها را بررسی می کنیم. ابتدا اگر سایت شما به کنسول جستجوی گوگل متصل نیست. با توضیحات مقاله نصب کنسول جستجوی گوگل می توانید وب سایت خود را به کنسول جستجو معرفی کنید. مشاهده گزارش های کلیک در نتایج جستجو این قسمت از کنسول جستجو که در شکل زیر نشان داده شده است به ما نشان می دهد که در یک بازه زمانی مشخص چند کلیک روی صفحات مختلف وب سایت شما انجام شده است. موارد مختلف از جمله تعداد کلیک ها، چه کاربران از صفحه اول بر روی سایت شما کلیک کرده باشند و چه صفحات دیگر، همگی در این قسمت به طور جداگانه با هر کلمه کلیدی مشخص شده اند. با فعال کردن تیک Total click که با رنگ آبی مشخص شده است، این قابلیت فعال می شود و از قسمت پایین می توانید تعداد کلیک ها را مشاهده کنید. به طور پیش فرض، تعداد کلیک ها به ترتیب نزولی از بیشتر به کمتر نمایش داده می شود. شکل مشاهده بازدید وب سایت در نتایج جستجو در قسمت Total Impressions همانند قسمت کلیک با فعال سازی این گزینه می توانید تعداد بازدید وب سایت را مشاهده کنید، این بازدیدها بدون توجه به تعداد کلیک ها نمایش داده می شوند. این قابلیت در برخی از شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد که می توانید تعداد بازدید صفحات مختلف وب سایت را برای کاربران مشاهده کنید. هر چه وب سایت ما رتبه بالاتری داشته باشد و جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد، تاثیر آن بیشتر می شود و هر چه رتبه پایین تر باشد، تعداد بازدیدها کمتر می شود. مشاهده CTR، نرخ کلیک کاربران. CTR که مخفف Click Through Rate و به معنی نرخ کلیک است، می توان گفت که نسبت کلیک ها به تعداد نمایش ها را نرخ کلیک (نسبت کلیک به نمایش) می گویند و میانگین نرخ کلیک کاربران به معنای میانگین نرخ کلیک است. از عبارات نسبت با توجه به تعداد بازدیدهایی است که در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می شوند. با فعال کردن تیک این گزینه در کنسول جستجو می توانید نتیجه را به صورت درصد مشاهده کنید. به شکل زیر توجه کنید. مشاهده می کنید که در دو کلمه کلیدی زیر 21.4% CTR در کلمه اول و 17.5% در کلمه دوم جذب کرده ایم که نشان می دهد در کلمه کلیدی دوم موفق تر بوده ایم زیرا میزان کلیک ها بیشتر بوده است. . مقاله نرخ کلیک در سایت خانم سین نیز تا حد زیادی راهنمای شماست. مشاهده میانگین موقعیت در کلمات کلیدی مختلف این بخش از کنسول جستجو میانگین موقعیت را در یک بازه زمانی مشخص برای کلمات کلیدی مختلف نشان می دهد. یعنی با استفاده از این قسمت می توانید متوجه شوید که جایگاه و رتبه وب سایت در کلمه کلیدی انتخاب شده در x روز گذشته به طور میانگین چقدر بوده است. ابتدا با فعال کردن این گزینه مشاهده می شود که کادر مستطیلی به رنگ نارنجی ظاهر می شود و با استفاده از این قسمت می توانیم میانگین موقعیت صفحات یا کلمات کلیدی خود را بدست آوریم. به عنوان مثال، اگر شما در یک کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی یک برداشت ۱۰۰ و موقعیت ۴۵ دارید، به این معنی است که وب سایت شما ۱۰۰ بار در صفحه ۵ گوگل نمایش داده شده و کلمه کلیدی شما ۱۰۰ بار جستجو شده و به صفحه ۵ رسیده است. و به همین دلیل، وب سایت شما که در صفحه 5 بود، تحت تأثیر قرار گرفت. بنابراین این 55 نفر به این معنی نیست که همان تعداد کلمات کلیدی یا عبارات مورد نظر شما را در گوگل جستجو کرده اند، بلکه این تعداد به صفحه 5 رسیده است که تاثیری به وب سایت شما اضافه کرده است. آموزش عملکرد در کنسول جستجو در این قسمت از آموزش عملکرد با چند فیلتر پرکاربرد و نحوه تنظیم هر قسمت آشنا می شویم: 1- چگونه نوع جستجو را فیلتر کنیم؟ در قسمت فیلتر نوع جستجو به راحتی می توانید گزارش کنسول جستجو را بر اساس صفحه وب، تصاویر، ویدئو و … دریافت کنید. یعنی از این قسمت می توانیم تصاویر یا سایر داده هایی را که کاربران از این قسمت به وب سایت ما رسیده اند بدست آوریم. از قسمت Performance بر روی Search Type کلیک می کنیم و مانند تصویر زیر با پنجره ای روبرو می شویم که مطابق همان قسمتی که کلیک می کنیم نتایج را نشان می دهد. به عنوان مثال از قسمت تصاویر شما نتایج جستجوی کاربران و ورود به وب سایت شما از طریق تصاویر گوگل را مشاهده می کند، کاربران بر روی تصویر وب سایت شما کلیک کرده و با مشاهده تصاویر شما در میان نتایج جستجوی گوگل به وب سایت شما می رسند. شکل 2- محدودیت های زمانی در کنسول جستجوی محدوده تاریخ. در شکل زیر محدودیت زمانی گوگل را مشاهده می کنید. ارائه اطلاعات در این قسمت از 3 ماه به 16 ماه افزایش یافته است که برای تجزیه و تحلیل داده ها و تجزیه و تحلیل وب سایت بسیار مفید است و شما می توانید با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این قسمت وب سایت خود را با دقت بیشتری بررسی کنید. شکل 3- فیلتر نتایج کنسول جستجو بر اساس کلمه کلیدی یکی از قابلیت های Serp Console فیلتر کردن نتایج بر اساس کلمات کلیدی است که می توانید با کلیک بر روی NEW گزینه query را انتخاب کنید و سپس کلمه کلیدی را با شرایط مختلف بررسی کنید. همانطور که در صفحه بالا نشان داده شده است، در پنجره باز شده ابتدا FILTER را فشار می دهیم و سپس مشخص می کنیم که کلمه کلیدی ما فقط این کلمه باشد یا کلماتی که حاوی این ترکیب هستند یا عباراتی که حاوی این کلمه نیستند؛ سپس کلمه مورد نظر خود را انتخاب می کنیم و با زدن گزینه APPLY آمار وب سایت بر اساس نتایج ما نمایش داده می شود. 4- فیلتر نتایج جستجوی کنسول جستجو بر اساس صفحه سایت در بسیاری از سایت ها صفحاتی داریم که احتمالاً با کلمات زیادی رتبه بندی می شوند، در این قسمت از وب سایت هدف ما بررسی یک صفحه از سایت و نتایج کنسول جستجو بر اساس هر کدام است. در این قسمت می توان نقاط قوت و ضعف هر وب سایت را تا حد زیادی به دست آورد و با استفاده از هر قسمت وب سایت را بیشتر و بهتر مورد بررسی قرار داد و وب سایت مورد نظر را در جهت رشد و بهبود هدایت کرد. و در نتیجه آن را به جایگاه بهتری برساند. ابتدا NEW و سپس PAGE را انتخاب می کنیم سپس با همین گزینه ها مواجه می شویم اما این بار برای آدرس صفحه که با انتخاب هر گزینه نتایج به آدرس صفحه ای که انتخاب کرده ایم اعمال می شود. 5- فیلتر کردن نتایج بر اساس کشور یکی از ویژگی های جالب و کاربردی کنسول جستجو است. فیلتر کردن نتایج بر اساس کشور مورد نظر. وقتی می خواهیم بدانیم از چه کشورهایی وب سایت ما بازدید شده است، این بخش بهترین پیشنهاد است. با انتخاب NEW و سپس Country می توانید کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و نتایج را مشاهده و آنالیز کنید. 6- نتایج کنسول جستجو را بر اساس دستگاه های کاربران فیلتر کنید. با استفاده از این قسمت از کنسول جستجو، می‌توانیم دستگاهی را که کاربران برای بررسی وب‌سایت ما استفاده می‌کنند، ببینیم، اغلب این بخش به سه بخش موبایل، لپ‌تاپ و تبلت تقسیم می‌شود. و مشخص می شود، اما نمی دانیم چه دستگاه هایی می توانند در آینده در این بخش ظاهر شوند، زیرا فناوری همیشه در حال پیشرفت است 😊 برای استفاده از این بخش، کافیست روی NEW و سپس DEVICE کلیک کنید، پس از آن با انتخاب نوع دستگاه، ما می توانیم آمار و نتایج مربوط به همان نوع دستگاه را مشاهده و بررسی کنیم. 7- فیلتر ظاهر جستجو در کنسول جستجو، با استفاده از این محدودیت یا فیلتر می توانیم گزارش کنسول جستجو را بر اساس نحوه نمایش آنها در نتایج گوگل دریافت کنیم. برخی از نتایج را می توان ریچ اسنیپت، رتبه بندی ستاره، پرسش های متداول و … ذکر کرد. در نظر داشته باشید که این نوع داده های ساختاریافته بر اساس نوع دستگاه متفاوت نمایش داده می شوند که می تواند در رتبه بندی صفحات نیز تاثیرگذار باشد. برای مشاهده این قسمت ابتدا NEW را زده و سپس با انتخاب Search Appearance و پس از باز شدن پنجره زیر می توانیم نوع داده های ساختاریافته را مشخص کنیم تا اطلاعات بر اساس آن برای ما نمایش داده شود. چگونه از نتایج گوگل خروجی بگیریم؟ یکی از مهمترین چیزها این است که اطلاعات را از کنسول جستجو صادر کنید. با استفاده از قسمت EXPORT در سمت راست بالای صفحه می توانید اطلاعات را به صورت فایل اکسل صادر کنید و به راحتی داده ها و آمار ارائه شده را تجزیه و تحلیل کنید. . ابزار کلمه آخر سرچ کنسول یکی از مهمترین ابزارها در سئوی سایت محسوب می شود و با توجه به اینکه اطلاعات این ابزار از نتایج گوگل می باشد، از این رو بسیار حائز اهمیت است، در این مقاله سعی کردیم صدای کامل را به آموزش عملکرد در کنسول جستجو در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی در این زمینه می توانید از طریق قسمت نظرات برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنیم. برای امتیاز روی این پست کلیک کنید


آموزش سئو

دیدگاهتان را بنویسید