مایکروسافت احتمالاً نتفلیکس را می‌خرد


ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت ظاهراً برنامه های بزرگی دارد و می خواهد به خرید شرکت های بزرگ ادامه دهد. در همین راستا، به نظر می رسد که نتفلیکس در لیست خرید نادلا برای سال 2023 قرار داشته باشد. به گزارش رویترز، از زمانی که نادلا مدیریت مایکروسافت را در سال 2014 بر عهده گرفت، ردموندی ها چندین خرید بزرگ انجام داده اند. این استراتژی با خرید 2.5 میلیارد دلاری شرکت سازنده بازی محبوب Minecraft آغاز شد و سپس به شبکه اجتماعی LinkedIn رسید که مایکروسافت آن را به قیمت 26 میلیارد دلار خریداری کرد. در ادامه شاهد خرید شرکت تشخیص گفتار و توسعه دهنده نرم افزار هوش مصنوعی Nuance به قیمت 20 میلیارد دلار بودیم. در نهایت، مایکروسافت به غول بازی جهان، Activision Blizzard رفت و می خواهد آن را با 69 میلیارد دلار خریداری کند. البته اگر نهادهای نظارتی به ردموندی ها چراغ سبز نشان دهند. با این حال، حتی اگر خرید اکتیویژن امکان پذیر نباشد، خرید نتفلیکس یک گام مهم تلقی می شود. نتفلیکس، خرید احتمالی بعدی مایکروسافت مایکروسافت و نتفلیکس ارتباط نزدیکی با هم دارند. نتفلیکس ردموندی ها را به عنوان شریک تبلیغاتی خود برای سرویس اشتراک-تبلیغات انتخاب کرده است و رئیس مایکروسافت، برد اسمیت، نیز یکی از اعضای هیئت مدیره نتفلیکس است. یکی از دلایل خرید نتفلیکس علاوه بر سرویس استریم فیلم، می تواند ارائه سرویس استریم بازی مایکروسافت در دستگاه های مختلف باشد. نتفلیکس برنامه های بزرگی برای دنیای بازی دارد و حتی چندین استودیو بازی را خریداری کرده است. بنابراین مایکروسافت یک بسته پخش فیلم و بازی دارد که می تواند به امپراتوری آن رونق زیادی بدهد. ارزش بازار مایکروسافت بسیار بالاتر از نتفلیکس است. ارزش ردموندی ها 1.8 تریلیون دلار است، در حالی که ارزش بازار نتفلیکس نزدیک به 130 میلیارد دلار است (اگرچه مایکروسافت باید برای خرید آن هزینه بیشتری بپردازد). با این حال، درآمد سالانه نتفلیکس بسیار کمتر از ارزش بازار آن است و این ممکن است خرید آن را کمی غیرمنطقی کند. با وجود تمام این موارد، اگر مایکروسافت بتواند هم اکتیویژن بلیزارد و هم نتفلیکس را بخرد، به یک تهدید بزرگ برای بسیاری از شرکت های جهان تبدیل خواهد شد. بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا رگولاتوری چنین مجوزی را به ردموندی ها می دهد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید