روبیکا ۷۰ میلیون کاربر رجیستر شده دارد!


مراسم رونمایی از مرکز و پایگاه تماس 1649 در سازمان فناوری اطلاعات واقع در وزارت ارتباطات برگزار شد. در این مراسم، نهادهای مختلف از اقداماتی که در راستای مقررات برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال انجام داده اند، صحبت کردند و مدیران پیام رسان های بومی نیز آماری از پلتفرم های خود ارائه کردند. پایگاه 1649 به منظور پیگیری مفاد مطرح شده در آیین نامه حمایت از مشاغل دیجیتال راه اندازی شده است. بر اساس اطلاعات اعلام شده در این مراسم، تا امروز بیش از 24 سکو درخواست بهره مندی از مفاد حمایتی این آیین نامه را داشته اند که از این آمار، 5 سکوی دارای شرایط پیش از این راه اندازی شده است. ایتا، سروش پلاس، روبیکا، شیپور و کاسبینو، این 5 سکو هستند که مدیران آنها نیز در این مراسم آمار و ارقامی از سکوهای خود ارائه کردند. طبق آمار جدیدی که پیام رسان بومی «حسین قائمی» اعلام کرد، روابط عمومی ایتا با تاکید بر اینکه روزانه 9 میلیون و 200 هزار کاربر در این پلتفرم فعال هستند، مدعی شد که ماهانه 15.8 میلیون کاربر فعال در این بستر وجود دارد. وی این آمار را نسبت شصت درصد دانست و با تاکید بر اینکه هر روز به وسعت یک ورزشگاه آزادی به آمار این سکو اضافه می شود گفت: روزانه 85 میلیون مکالمه شخصی در ایتا انجام می شود و همچنین میانگین تعداد پیام‌های رد و بدل شده در یک روز در گروه عادی 11 میلیون پست و در کانال عمومی 970 هزار پست است. همچنین 450 هزار کانال خصوصی در ایتا وجود دارد.» وی همچنین مدعی شد که تعداد بازدید کانال های عمومی در فناوری اطلاعات به بیش از یک میلیارد بازدید در روز می رسد که برابر با جمعیت کشور هند است. در ایتا برگزار شد.بختیاری نماینده روبیکا از وجود 458 میلیون کانال و گروه در روبیکا خبر داد و تعداد کل کاربران ثبت نام شده روبیکا را تقریباً به اندازه جمعیت ایر اعلام کرد. و به حدود 70 میلیون کاربر رسیده است! وی همچنین اعلام کرد که در روبیکا از سه گروه اصلی کسب‌وکار حمایت می‌کنیم: «تولیدکنندگان محتوای ممتاز اولین بخشی هستند که ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و بیننده باید برای تماشای محتوا هزینه بپردازد. فیلمسازان و تولیدکنندگان می توانند از این بستر استفاده کنند.» به گفته بختیاری، در روبیکا از تولیدکنندگان محتوای رایگان نیز حمایت می شود و کسانی که در روبیکا کانال دارند، می توانند درآمد خود را بر اساس منطق محاسباتی در کارتبل ببینند.وی تاکید کرد: حدود 600 میلیون تومان است. هر روز در اختیار تولیدکنندگان محتوای رایگان قرار می گیرد.بختیاری همچنین به فروشگاه های برتر روبیکا اشاره و تصریح کرد: بیشترین تبلیغات برای این فروشگاه ها انجام می شود.«فرهاد مرادی» مدیر سروش پلاس نیز از انجام کارهای فنی خبر داد. زیرساخت‌ها طی سال‌های گذشته و اعلام کرد که نسخه جدیدی از سروش پلاس در آذرماه منتشر شده است: «هسته‌ی فعالیت سروش پلاس حول محور پیام‌رسان‌ها است و تمام ویژگی‌های آن دارای زمینه است. علاوه بر این امکانات، امکاناتی مانند بخش ویترین، دستیار صوتی، پخش زنده، فضای ابری نامحدود و پرداخت درون کانالی را داریم. به گفته مرادی، بیش از 113 هزار کانال در سروش پلاس کسب درآمد کرده اند و بیش از 24 هزار فروشگاه فعال نیز در سروش پلاس حضور دارند. در این مراسم حمید منکرسی معاون سیاست گذاری و اعتبارسنجی فناوری وزارت ارتباطات اعلام کرد که آیین نامه بسته های تبلیغاتی نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود. به کسب و کارها ارائه دهد. به گفته منکارسی، هماهنگی هایی با شرکت ملی پست ایران انجام شده و تخفیف هایی نیز برای پلتفرم ها در نظر گرفته شده است: به زودی با سایر اپراتورهای پست هماهنگی هایی برای اعطای تخفیف به مشاغل انجام می شود. منکارسی همچنین اعلام کرد: در بحث تسهیلات مقرر شده است که وزارت اقتصاد پا پیش بگذارد و هزینه ها را تامین کند و وزارت ارتباطات نیز آیین نامه اعطای تسهیلات را تدوین کرده و پس از اتمام تسهیلات آن را اعلام خواهد کرد. ارائه شده است. مانسرسی همچنین تاکید کرد که این پلتفرم ها نمادی به نام “نشان تایید شده” را به مشاغل خانگی اعطا می کنند تا اعتبار آنها را افزایش دهند. این احتمالاً شبیه تیک آبی در توییتر و اینستاگرام خواهد بود. نماینده وزارت حراست نیز در این مراسم با اعلام اینکه موضوع حساب های امانی و اقساطی را پیگیری کرده اند و تا یک ماه دیگر پایلوت حساب های اقساطی راه اندازی می شود، گفت: با حمایت بانک مرکزی موضوع اکانت های تراست نیز در حال پیشرفت است و در چند ماه آینده به طور کامل تکمیل خواهد شد و قابل بهره برداری خواهد بود.” سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه قوانین مالیاتی مندرج در آیین نامه پیگیری می شود، اعلام کرد: در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال، احکام مالیاتی آن کسب و کار طبق آیین نامه عمل خواهد شد. نماینده وزارت اقتصاد همچنین با اشاره به وجود ایراداتی در وظایف محوله به این وزارتخانه، تاکید کرد: به زودی جلسه مشترکی با وزارت ارتباطات برگزار می شود تا تغییرات مصوب شود و وزارت اقتصاد به وظایف خود عمل کند. وظایف مندرج در آیین نامه نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید نیز از اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان خبر دادند و تاکنون 5 بستر مشمول این طرح از این تسهیلات استفاده کرده اند. نکته جالب عدم حضور نماینده صدا و سیما در این جلسه برای ارائه اقداماتی بود که برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال انجام داده است. مسعود خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز با اشاره به تصمیم مراجع ذی صلاح در اوایل مهرماه مبنی بر تعطیلی پلت فرم های خارجی، گفت: این تصمیم با وجود مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرد، مسئولیت و وظیفه سنگین تری برای مردم است. وزارت ارتباطات و مجموعه دستگاه‌هایی که در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت عضویت دارند، همکاری تنگاتنگی را در همه بخش‌ها ایجاد کردند.» به گفته خوانساری، دستگاه هایی که طبق قانون دارای امکانات و ظرفیت هستند باید همدلی کنند تا مردم بتوانند در فضای مجازی هر چه سریعتر کسب و کارهای از دست رفته خود را بازیابی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید