بازدیدی از بزرگ‌ترین سایت تولیدی بی ام در جهان


قدم زدن در یک چاپخانه یا خط رنگرزی، حتی اگر بیش از 10 سال است که با این صنعت در ارتباط بوده اید، درک آنچه پشت سر هم در حال رخ دادن است آسان نخواهد بود. این موضوع زمانی دشوارتر می شود که بخواهید پس از بازدید از بزرگترین خط تولید شرکتی به بزرگی BMW مقاله ای برای مخاطب عام بنویسید. سایت تولید “Spartanburg” BMW در کارولینای جنوبی موضوع مقاله امروز ما است. ب ام و به مناسبت پنجاهمین سالگرد M-Division ما را به این سایت تولیدی دعوت کرده است. اکثر مدل های X این برند از X3 تا X7 در این سایت تولید می شوند. اگرچه این سایت مسئولیتی در قبال تولید مدل های M ندارد، اما از نظر مقیاس عملکرد، بزرگترین سایت تولید BMW است. روزانه بیش از 11000 نفر در این سایت 160 هکتاری 1500 خودرو تولید می کنند. حدود 65 درصد از این تولید به 120 کشور جهان صادر می شود. البته ب ام و سایت های تولیدی با تیراژ بالاتر در چین و اروپا هم دارد. اما از نظر مساحت، این بزرگترین سایت تولیدی این شرکت است. طبیعتاً هر روز تعداد بیشتری از این محصولات برق دار می شوند. در ابتدا BMW X3 xDrive30e و سپس مدل X5 xDrive 45e از این سایت حذف شدند. اما تا این لحظه این سایت قادر به تولید محصولات تمام برقی نیست. یک مدل پلاگین هیبریدی دیگر با نام BMW XM با حداکثر قدرت 740 اسب بخار قرار است از آبان ماه سال جاری در این سایت تولید شود. این محصول “ستاره راک” جدید BMW خواهد بود. BMW در اوایل دهه 90 به این منطقه نقل مکان کرد. زمانی صنعت نساجی آمریکا در حال انتقال به چین بود. در نتیجه، علاوه بر زیرساخت منحصر به فرد این سایت، BMW به نیروی کار ماهر نیز دسترسی پیدا کرد. فرودگاه گرینویل تنها 15 دقیقه با این سایت فاصله دارد. در آن زمان فرودگاه محلی بود، اما با ورود BMW همه چیز تغییر کرد و باند آن آماده پذیرش هواپیماهای باری بوئینگ 747 شد. هر روز هواپیمای فرانکفورت در گرین ویل فرود می آید. البته فقط قطعات گران قیمت و اضطراری از آلمان به آمریکا صادر می شود. قطعاتی مانند تراشه های نیمه هادی که امروزه صنعت خودروسازی را دچار هرج و مرج کرده است. به خاطر داشته باشید که برای افزایش عرضه تراشه های نیمه هادی، باید دو سال قبل تصمیم بگیرید. از سال 2013، BMW همچنین دسترسی جدیدی به بندر داخلی Greer ایجاد کرده است تا از طریق راه آهن قابل دسترسی باشد. این موضوع باعث شده تا ده ها هزار کامیون از جاده خارج شوند. اسپارتانبورگ در حال حاضر روزانه 60 کانتینر دریافت می کند و تقریباً 200 کانتینر خودروی تولیدی را ارسال می کند. حدود 7 میلیون قطعه در اسپارتانبورگ به خودرو تبدیل می شود. بیش از 300 ورودی برای سایت تولید در نظر گرفته شده است. حدود 80 درصد قطعات مستقیماً وارد دو سالن مونتاژ می شوند و هرگز رنگ انبار را نمی بینند. یک خط مونتاژ برای مدل های X بزرگ و دیگری برای مدل های کوچک است. دیجیتالی شدن خطوط تولید حس مدرنیته را القا می کند. برخی از ایستگاه ها تا 339 دستگاه کاملاً مدرن دارند. این خط تولید کننده مدل های X3 و X4 است. برخی از قطعات که به صورت دستی نصب می شوند و مجهز به چراغ هشدار هستند. اگر قطعه اشتباه انتخاب شود، چراغ قرمز می شود. در عصری که همه خودروها سفارشی می شوند، کارکنان از این سیستم و فناوری جدید بسیار راضی هستند. مرحله ترکیب قوای محرکه و شاسی نیز تمام اتوماتیک است و حتی سفت شدن پیچ ها نیز در مرحله آخر کاملا اتوماتیک است. در سال 2014، BMW از Google Glass برای مستندسازی خطاهای احتمالی و اطمینان از کیفیت استفاده کرد. با این حال از آن سال تا به امروز آنقدر سیستم های اتوماتیک باکیفیت وجود دارد که دیگر نیازی به استفاده از این شیشه ها نیست. در سالن X3/4 حدود 2500 نفر حضور دارند اما بقیه افراد در ساختمان قدیمی مشغول به کار هستند که مشغول تولید X5/6/7 هستند. همچنین مدل های M نیز در همین ساختمان قدیمی تولید می شود. یکی از جالب ترین و قابل توجه ترین جزئیات این بازدید، مقایسه نیروی انسانی مورد نیاز برای ساخت خودروهای بزرگتر نسبت به نمونه های کوچک و اقتصادی است. تفاوت فقط در تعداد قطعات نیست، بلکه اندازه آنها نیز هست. به عنوان مثال برای نصب پوشش سقف از داخل باید 3 نفر برای جاسازی آن کار کنند. در مورد خط سقف XM که حتی بزرگتر خواهد بود، ب ام و باید تغییراتی در این قسمت از خط تولید خود ایجاد کند. با وجود تمام این دستاوردها و فرآیندهای تولید، بد نیست نگاهی به انرژی مصرف شده داشته باشیم. بی ام و ارقام دلگرم کننده ای برای کاهش مصرف انرژی (67 درصد کاهش برای هر خودروی تولید شده از سال 2006)، کاهش 52 درصدی در مصرف آب، 51 درصد کاهش در فاضلاب، انتشار حلال ها تا 46 درصد و ضایعات تا 82 درصد دارد. کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری. آمریکایی ها عاشق SUV هستند و جای تعجب نیست که BMW چنین محصولات گران قیمت و لوکسی را در آمریکا تولید کند. در آن سوی کره زمین یعنی چین عاشق سدان های لوکس و بلند هستند و در نتیجه نسل جدید سری 7 و مدل تمام برقی آن یعنی i7 با نگاهی به شرق طراحی و تولید می شوند. تا نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنند. اگرچه ب ام و زبان طراحی محصولات خود را کاملاً تغییر داده است، اما شاسی بلندهای آن نیز از جلو پنجره های بزرگ در امان نبودند. در اینجا می توانید مقاله ای در مورد BMW XM که به زودی در این سایت تولید می شود را مطالعه کنید. همچنین نسل جدید ب ام و سری 7 و فیس لیفت X7 به تازگی معرفی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید