سریعترین S CLASS تاریخ مرسدس بنز معرفی شد؛ AMG S 63 E


مرسدس AMG چند سالی است که با موتورهای هیبریدی قدرتمند خود بر مسابقات فرمول یک حکمرانی می کند و اخیراً با استفاده از دستاوردهای فناورانه فرمول یک در قالب یک خودروی فوق العاده اسپرت AMG ONE موفق به شکستن رکورد طی یک دوره شده است. دور پیست نوربرگ رینگ حال این خودروساز تصمیم گرفته است از فناوری بالای خود برای سدان لوکس و پرچمدار S Class استفاده کند و نتیجه چیزی جز معرفی سریع ترین کلاس S در تاریخ مرسدس نیست! این نسخه S 63 E Performance نام دارد و با توجه به قدرت موتور هیبریدی 791 اسب بخاری، پکیج کاملی از راحتی، تجمل، قدرت، شتاب و سرعت را به ارمغان می آورد. برای توصیف جذابیت های بالای این سوپر سدان آلمانی کافی است، سرعت آن تنها در 3.2 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت می رسد. مشخصات فنی منحصر به فرد عملکرد مرسدس AMG S 63 E، مستقیماً به سراغ موتور می رویم. جایی که مرسدس AMG S 63 E Performance حرف های زیادی برای گفتن دارد. این سوپر سدان آلمانی قدرت خود را از یک موتور هیبریدی می گیرد. قلب اصلی این موتور، موتور معروف 4 لیتری هشت سیلندر توئین توربو است. این موتور به تنهایی 603 ​​اسب بخار قدرت و 900 میلیون تومان گشتاور تولید می کند. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی موتور به هر چهار چرخ را بر عهده دارد. تکمیل کننده عملکرد موتور بنزینی یک موتور الکتریکی است که در محور عقب قرار دارد. مجموع قدرت این دو موتور به 791 اسب بخار و 1430 نیوتن متر گشتاور می رسد. مرسدس AMG S 63 E Performance با تکیه بر چنین موتور قدرتمندی تنها به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 60 مایل در ساعت یا 96 کیلومتر در ساعت برسد. در یک خط مستقیم، این خودرو می تواند به سرعت 250 کیلومتر در ساعت برسد. همانطور که می توان حدس زد وجود محدود کننده الکترونیکی اجازه عبور از این عدد را نمی دهد. البته برای کسانی که می خواهند سرعت بیشتری را تجربه کنند، امکان سفارش گزینه AMG Driver’s Package وجود دارد. با سفارش این بسته حداکثر سرعت خودرو به 290 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. این پکیج به صورت استاندارد در مدل های بازار آمریکا موجود است. بد نیست اشاره کنیم که موتور الکتریکی اکسل عقب مرسدس AMG S 63 E Performance 94 اسب بخار قدرت دارد. اما در شتاب گیری های آنی قدرت تولید آن به مدت 10 ثانیه به 188 اسب بخار می رسد. نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق یک جعبه دنده دو سرعته به چرخ ها ارسال می شود. دنده دوم این گیربکس از سرعت 140 کیلومتر به بعد در مدار قرار می گیرد. انرژی موتور الکتریکی توسط یک بسته باتری 13.1 کیلووات ساعتی تامین می شود. مهندسان نیز این پک را روی محور عقب نصب کرده و یک شارژر 3.7 کیلوواتی برای آن در نظر گرفته اند. نکته مبهم این است که مشخص نیست مرسدس AMG S 63 E Performance تا کجا می تواند در حالت تمام الکتریکی حرکت کند. از آنجایی که شرکت آلمانی تاکید کرده است که تنظیمات خودرو دستیابی به قدرت بیشتر است، نباید انتظار رقم بالایی داشت. سیستم تعلیق بادی پیشرفته مرسدس بنز AMG S 63 E Performance با تمرکز بر پایداری در سرعت های بالا، مجهز به سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​است. این سیستم تعلیق پیشرفته با عبور از سرعت 121 کیلومتر در ساعت، ارتفاع خودرو را 1.02 سانتی متر کاهش می دهد. این سدان لوکس و سریع از میله های تثبیت کننده بدنه فعال استفاده می کند، بنابراین بازی اتاق در پیچ ها بسیار کم است و تعادل خودرو به هم نمی خورد. نکته جالب اینجاست که حتی دسته های موتور پرفورمنس مرسدس AMG S 63 E نیز فعال هستند و با توجه به شرایط موجود، میزان نرمی و سفتی اتصال آنها با شاسی تغییر می کند! ساختار مرسدس AMG S 63 E Performance در مقایسه با سایر اعضای خانواده S کلاس دوام بیشتری دارد. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید بگوییم که مهندسان این شرکت به کمک میله های آلومینیومی عرضی زیر موتور که کمک فنرها به بدنه متصل می شوند و همچنین کف اتاق در عقب، ساختار را تقویت کرده اند. ترمزهای قدرتمند برای مهار موتور وظیفه کاهش سرعت و توقف مرسدس AMG S 63 E Performance با دیسک های 15.7 و 15 اینچی (بزرگتر از رینگ های پژو 206) در جلو و عقب را بر عهده دارند. این دیسک ها به ترتیب با کالیپرهای 6 پیستون و تک پیستون کار می کنند. اگر مشتریان علاقه مند هستند، می توانند ترمزهای سرامیکی-کامپوزیت را به عنوان یک گزینه سفارش دهند. لازم به ذکر است چرخ های عقب این خودرو قابلیت فرمان پذیری دارند و تا 2.5 درجه زاویه دارند. جراحی خفیف بیرونی بر روی مرسدس AMG S 63 E Performance برای متمایز کردن خود از سایر اعضای خانواده S کلاس، مرسدس AMG S 63 E Performance چهره تهاجمی تری دارد. البته این خشونت بسیار محافظه کارانه است و باید با دقت به دنبال عناصر آن بگردید! شاید با مرور تصاویر به استفاده از الفاظ تند و خشونت اعتراض کنید! در هر صورت جلوپنجره این خودرو جلوپنجره معروف پانامریکانا با خطوط عمودی است و لوگوی AMG بالای آن با ترکیب کروم و مشکی قرار دارد. ورودی های هوا روی سپر بزرگتر است و جریان هوای بیشتری را به رادیاتور و ترمزها می رساند. در نمای عقب، چهار اگزوز بزرگ ذوزنقه ای و یک دیفیوزر عظیم بین آنها مرسدس AMG S 63 E Performance را از سایر نسخه ها متمایز می کند. در داخل کابین، تفاوت ها بسیار کم است و به مواردی مانند گرافیک اختصاصی سیستم اطلاعات سرگرمی، دکمه های ویژه برای تنظیم عملکرد سیستم ترمز روی فرمان، صفحه نمایش استاندارد هد آپ و وجود دو صندلی مجزا در ردیف عقب.

دیدگاهتان را بنویسید