تویوتا هایلوکس هیدروژنی در راه است؛ اصرار ژاپنی‌ها روی تکنولوژی پیل سوختی


تویوتا یکی از معدود شرکت هایی است که ایده تولید خودروهای هیدروژنی را دنبال می کند. مدیران خودروساز ژاپنی معتقدند که درایوهای الکتریکی تنها راه موجود برای کاهش آلاینده ها نیستند و باید از همه راهکارهای موجود نهایت استفاده را کرد. برای نشان دادن پتانسیل بالای فناوری پیل سوختی، این شرکت می خواهد نسخه هیدروژنی پیکاپ محبوب هایلوکس را با همکاری ائتلافی از چهار شرکت انگلیسی توسعه دهد. موتور میرای در تویوتا هایلوکس هیدروژن تویوتا هایلوکس به موتور میرای مجهز می شود. این کار اصلا آسان نیست و چالش های زیادی دارد. تویوتا برای غلبه بر این چالش ها ریکاردو را به عنوان یکی از مشاوران خود انتخاب کرده است. مهندسان این شرکت تجربه خود را در ادغام اجزای محرک هیدروژنی با شاسی هایلوکس در اختیار تویوتا قرار خواهند داد. ETL یکی دیگر از شرکای تویوتا در پروژه هیدروژنی هایلوکس است. این شرکت در زمینه مدیریت حرارت موتور به تویوتا کمک خواهد کرد. D2H مسئول مسائل ترمودینامیکی خواهد بود و Tatcham Research مسئول ارتقای مزایای ایمنی و بیمه خواهد بود. شاید بگویید تویوتا به تنهایی می تواند این پروژه را توسعه دهد و نیازی به کمک چهار شرکت انگلیسی ندارد. در پاسخ باید گفت درست است که تویوتا تجربه و دانش کافی برای توسعه هایلوکس هیدروژنی دارد اما با تشکیل ائتلاف انگلیسی از دولت این کشور کمک مالی می شود. لازم به ذکر است تویوتا نمونه اولیه هیدروژنی هایلوکس را سال آینده در کارخانه برنستون انگلستان تولید خواهد کرد. در صورت موفقیت این پروژه به احتمال زیاد شاهد تولید هیلوکس هیدروژن در تیراژ پایین خواهیم بود. در این پروژه شعبه بریتانیایی تویوتا و شعبه این شرکت در اروپا با اتحاد بریتانیا همکاری خواهند کرد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تویوتا موتورهای هیدروژنی را یکی از راه حل های موجود برای کربن زدایی صنعت حمل و نقل می داند. در حال حاضر این شرکت مدل هیدروژنی Mirai را در خط تولید دارد. این سدان سایز متوسط ​​182 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد و با باک پر می تواند تا 647 کیلومتر را بدون آلایندگی طی کند.

دیدگاهتان را بنویسید