Bell V-280 Valor جایگزین بلک هاوک و آپاچی شد



بل که متعلق به هلدینگ Textron است، برنده رقابت ساخت هواپیمای تهاجمی دوربرد آینده ایالات متحده و برنده بزرگترین قرارداد بالگرد پنتاگون در 40 سال اخیر شده است. قرارداد نسل بعدی هلیکوپتر ارتش ایالات متحده بیش از 1.3 میلیارد دلار ارزش دارد و تا سال 2030 جایگزین نزدیک به 2000 هلیکوپتر چند منظوره بلک هاوک و 1200 هلیکوپتر تهاجمی آپاچی خواهد شد. جایگزینی یک به یک برای هلیکوپترهای فعلی نباشد، اما نقش هلیکوپترهای بلک هاوک به عنوان یک هلیکوپتر ترابری که مدتهاست نیروهای نظامی را به میدان نبرد برده است و هلیکوپترهای آپاچی که بر روی عملیات تهاجمی متمرکز شده بود، ایفای نقش خواهند کرد. ارتش ایالات متحده و به طور خاص نیروهای زمینی، از FLRAA می خواهند که بتواند تقریباً 2810 مایل بدون سوخت گیری پرواز کند و در عین حال به اندازه کافی چابک باشد تا بتواند به راحتی و سریع نیروها را به مناطق درگیری بالا برساند. میدان جنگ را حرکت دهید. توسعه مهندسی و ساخت و فاز تولید کوچک آن می تواند تا 7 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. در صورت خرید کامل این بالگرد جدید و تولید ناوگان کامل، ارزش این قرارداد به حدود 70 میلیارد دلار می رسد که فروش بین المللی را نیز در پی خواهد داشت. با تکمیل نوسازی بالابر افقی هلیکوپترهای ارتش ایالات متحده، پنتاگون اکنون در حال آماده سازی برای توسعه و عملیاتی کردن پرنده نظارتی حمله آینده است. این نقش زمانی خالی شد که ارتش تصمیم گرفت هلیکوپترهای Kiowa Warrior خود را در سال 2013 بازنشسته کند. از آن زمان، ارتش توانسته است این شکاف را با تیمی از هلیکوپترهای آپاچی و سیستم های هوایی بدون سرنشین Shadow پر کند. قرارداد جدید با بل می تواند نقطه عطف جدیدی برای ارتش ایالات متحده باشد زیرا ارتش این کشور از دهه 1980 تاکنون دو هلیکوپتر جدید جدید دریافت نکرده است و چندین تلاش برای خرید هلیکوپترهای جدید در دهه های اخیر با شکست مواجه شده است. به عنوان مثال، ارتش ایالات متحده برنامه خرید هلیکوپتر بوئینگ-سیکورسکی RAH-66 Comanche را در سال 2004 پس از صرف نزدیک به 7 میلیارد دلار برای این پروژه لغو کرد. رقابت برای پروژه FLRAA بین هلیکوپتر شیب دار V-280 Valor بل و هلیکوپتر Sikorsky-Boeing Defiant X بود که دارای پره های روتور کواکسیال است. هر دو هلیکوپتر برای ایفای نقش بلک هاوک طراحی شده اند و ساختاری مشابه دارند. سرانجام، ارتش ایالات متحده تصمیم گرفت بل V-280 Valor را به عنوان هلیکوپتر تهاجمی نسل بعدی خود، یکی از مورد انتظارترین قراردادهای نظامی در سال 2022 انتخاب کند. Defiant X در همین حال، سیکورسکی و بوئینگ نیز اعلام کرده اند که مطمئن هستند که DEFIANT X یک هلیکوپتر انتقالی خواهد بود که ارتش ایالات متحده برای انجام ماموریت های پیچیده امروز و آینده به آن نیاز خواهد داشت. اولین پرواز Valor طبق برنامه در دسامبر 2017 انجام شد، اما آزمایش پرواز بالگرد بوئینگ-سیکورسکی با مشکلاتی همراه بود و یک سال عقب‌تر از برنامه انجام شد. در اوایل آگوست 2017 بود که هلیکوپتر Raider Sikorsky، نسخه کوچکتر Defiant، در یک سایت آزمایشی سقوط کرد و سیکورسکی تنها یک Raider برای برنامه آزمایش داخلی خود برای بهبود فناوری هلیکوپتر کواکسیال X2 داشت. سپس این شرکت در ساخت پره های روتور Defiant به دلیل مشکلات تولید با مشکل مواجه شد که باعث تاخیر بیشتر شد. اما قبل از اینکه Bell نسخه آزمایشی Valor را بازنشسته کند، V-280 بیش از 214 ساعت پرواز کرده بود و چابکی کم سرعت و قابلیت های کروز دوربرد را نشان می داد و به حداکثر سرعت کروز 305 گره می رسید. . 5 خلبان ارتش نیز 15 سورتی پرواز با V-280 انجام داده بودند و با توجه به بازخورد این خلبانان، مکانیک ها و پیاده، تغییراتی در طراحی این بالگرد ایجاد شد. در مقابل، Defiant تنها 63.9 ساعت پرواز آزمایشی داشت و سرعت 247 گره دریایی را ثبت کرد و در عین حال قدرت مانور بالای خود را در ارتفاعات درختان با سرعت بالای 200 گره به نمایش گذاشت. Defiant X اولیه Bell قرار است تا سال 2025 وارد خدمت شود. قسمت اول این قرارداد 232 میلیون دلار ارزش دارد و سقف آن 1.3 میلیارد دلار خواهد بود. مرحله اولیه قرارداد به ارتش ایالات متحده اجازه می دهد تا طراحی اولیه و سپس طراحی، توسعه و تحویل نمونه های اولیه را انجام دهد. انتظار می رود FLRAA در سال 2030 وارد خدمات ناوگان شود، تقریباً در همان تاریخی که برای عملیاتی شدن هلیکوپتر شناسایی تهاجمی آینده (FARA) تعیین شده است، که لاکهید مارتین و بل برای ساخت آن با هم رقابت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید