تعداد مشترکان تلگرام پریمیوم در کمتر از شش ماه از یک میلیون فراتر رفت


سرویس پریمیوم تلگرام در کمتر از شش ماه پس از راه اندازی به بیش از یک میلیون مشترک رسید. این پیام رسان که عموما بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، به منظور افزایش درآمدزایی، این سرویس را در خرداد ماه راه اندازی کرد. «پاول دوروف» موسس و مدیرعامل تلگرام در پیامی در کانال شخصی خود اعلام کرد که این دستاورد یکی از موفق ترین نمونه های راه اندازی طرح اشتراک پریمیوم در تاریخ شبکه های اجتماعی بوده است. با این حال، وی تاکید کرد که درآمد حاصل از فروش این اشتراک ها هنوز تنها بخش کوچکی از درآمد کل شرکت را تشکیل می دهد. دوروف امیدوار است که این سرویس ممتاز بتواند حداقل به اندازه تبلیغات در آینده درآمد ایجاد کند. مدیرعامل تلگرام گفت اپلیکیشن آنها در حوزه تبلیغات موفقیت چشمگیری داشته است. وی یادآور شد: تبلیغات در این پیام رسان برخلاف سایر پیام رسان ها بدون ثبت اطلاعات خصوصی کاربران یعنی به صورت غیر هدفمند انجام می شود. علاوه بر این، این تبلیغات فقط در کانال ها ظاهر می شوند و در چت های خصوصی مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی کنند. دوروف ادعا می کند که موفقیت تبلیغات در این اپلیکیشن، آنها را در مسیر پایداری اقتصادی قرار داده است. تلگرام پریمیوم به رشد این پیام رسان کمک می کند، وی در ادامه پست خود نوشت: به لطف موفقیت روش های کسب درآمد، تلگرام می تواند هزینه سرورها، ترافیک و حقوق کارکنان خود را که برای طراحی جدید ضروری است پوشش دهد. ویژگی ها و پشتیبانی از ویژگی های فعلی. در حالی که برخی از برنامه های دیگر کاربران خود را به عنوان ابزاری برای به حداکثر رساندن درآمد در نظر می گیرند، ما از درآمد به عنوان ابزاری برای افزودن ارزش به کاربران خود استفاده می کنیم.” پاول دوروف همچنین قول داد که این شرکت در حال کار بر روی قابلیت‌های کسب درآمد بیشتر است که می‌تواند به رشد اقتصادی تلگرام در سال 2023 کمک کند. با ویژگی‌هایی مانند ارسال فایل‌های تا 4 گیگابایت، دانلود سریع‌تر و دسترسی به ایموجی‌های جدید، این سرویس ممتاز مبالغ متفاوتی را در ماه دریافت می‌کند. کاربران در کشورهای مختلف قیمت این سرویس در آمریکا و انگلیس 5 دلار و در بازارهای در حال توسعه مانند هند 2.2 دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید