چگونه شرکت ترخیص کالا بزنیم؟


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. به زبان ساده می توان گفت ترخیص کالا از گمرک به معنای ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی پس از انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزینه های قانونی دولت است. تمامی تجار و بازرگانان برای تکمیل فرآیند واردات و صادرات باید تشریفات گمرکی را انجام دهند. می توانند از افرادی که دارای مجوز هستند برای انجام ترخیص کالا استفاده کنند. به زبان ساده می توان گفت ترخیص کالا از گمرک به معنای ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی پس از انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزینه های قانونی دولت است. تمامی تجار و بازرگانان برای تکمیل فرآیند واردات و صادرات باید تشریفات گمرکی را انجام دهند. می توانند از افرادی که دارای مجوز هستند برای انجام ترخیص کالا استفاده کنند. شرکت های ترخیص کالا یا حقوق کار رسمی به عنوان نماینده قانونی بازرگانان وظیفه انجام کلیه تشریفات واردات و صادرات کالا در گمرکات کشور را بر عهده دارند که در این صورت نیازی به مراجعه حضوری صاحبان کالا یا تجار نیست. بدون شک انتخاب یک ترخیص کار مطمئن و با تجربه برای صاحبان محصول بسیار مهم است. انتخاب شغل به عنوان نماینده کمیسیون یا ترخیص کالا با چالش های زیادی مواجه است. وظایف شرکت ترخیص کالا شرکت ترخیص کالا به شرکت هایی اطلاق می شود که در زمینه تجارت، واردات و صادرات و ترخیص کالا از گمرک فعالیت دارند. اگر قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید، در اولین قدم باید یک شرکت راه اندازی کنید. شرایط اولیه راه اندازی این شرکت جمع آوری مدارک لازم و تحویل آن به سازمان ثبت شرکت ها می باشد. ناقص بودن مدارک و یا نبود شرایط کافی باعث تاخیر در ثبت نام شرکت ترخیص کالا می شود. زمانی که تمامی اقلام و پیش نیازها را در اختیار سازمان قرار دهید، می توانید به راحتی در هنگام واردات با کارت بازرگانی خود سفارش کالا را ثبت کرده و به عنوان کارمند ترخیص کالا مشغول به کار شوید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ترخیص کالا مهمترین مدارک مورد نیاز برای راه اندازی شرکت فعال در زمینه ترخیص کالا عبارتند از: سابقه کار بیش از دو سال، عدم اشتغال در سایر شرکت ها، اعطای تعهد رسمی به ترخیص کالا. داشتن تعهد رسمی به انجام فعالیت های مرتبط، عدم فعالیت به عنوان مدیرعامل در سایر شرکت ها، عضویت در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران عضویت در اتاق بازرگانی و وزارتخانه با تایپ نام شرکت در خودروی شرکت انتخاب نام فارسی غیر تکراری تجاری بودن محل دفتر شریک تجاری برای کلیه دستورالعمل های صادره از سوی سازمان حمل و نقل تعهد رسمی هیئت موسس با توجه به فعالیت شرکت هر شش ماه یکبار تعهد رسمی هیئت موسس به اجرا کلیه دستورالعمل های صادر شده توسط سازمان حمل و نقل. دارا بودن مدرک لیسانس در رشته های حمل و نقل، مدیریت بازرگانی، مدیریت اداری، بیمه و … داشتن گواهی پایان دوره مدیریت حمل و نقل بین المللی. رونوشت کامل مدارک ثبتی و اطلاعیه تاسیس شرکت تایید شده توسط اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری حداکثر ظرف مدت 15 روز از تاریخ ثبت با ارسال سه نسخه از اولین صورتجلسه مجمع عمومی در خصوص انتخاب مدیرعامل و معرفی امضاهای مجاز و سایر تصمیمات اتخاذ شده با ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد به مواد مخدر و کارت پایان خدمت نظام وظیفه و صلاحیت تحصیلی اعضاء. هیئت مدیره سال، جزئیات شامل آدرس دقیق محل اقامت فعلی مدیرعامل، سهامداران و اعضای هیئت مدیره و شماره تلفن آنها. تصویر تمام صفحات شناسنامه اعضا را ارسال کنید. توجه: همراه داشتن مدارک شخصی مانند کارت ملی، شناسنامه و کارت بازرگانی به همراه موارد ذکر شده بسیار مهم است. مراحل ثبت شرکت ترخیص کالا. ترخیص کالا فرآیندی در گمرک است که توسط صاحب کالا یا کارگزار ترخیص نماینده قانونی صاحب کالا انجام می شود (مطابق بند ب ماده 1 قانون امور گمرکی مصوب 1392 مجلس شورای اسلامی). ) برای واردات و صادرات کالا. کالا پس از انجام تشریفات گمرکی مربوطه از گمرک خارج می شود. لازم به ذکر است که ترخیص کالا شامل تهیه و ثبت اسناد و مدارک به صورت فیزیکی یا الکترونیکی و محاسبه هزینه ها اعم از مالیات، سود بازرگانی و حقوق گمرکی و سایر هزینه های اضافی ارائه شده به واردکننده و صادرکننده می باشد. شرایط ثبت شرکت ترخیص کالا سن متقاضی بالای 25 سال می باشد. او شهروند ایران نیست. فاقد سابقه کیفری (با ارائه مدرک از مراجع ذیربط مبنی بر عدم سابقه قاچاق در گمرک). کارت بازرگانی دارد. متقاضی نباید کارمند دولت باشد. در آزمون ورودی گمرک شرکت کرده و قبول شده باشد. برای داشتن سه عکس 4*6 از مدیرعامل. داشتن حداقل مدرک کاردانی در امور گمرکی و یا لیسانس در سایر رشته ها. مراحل اخذ پروانه کار: در مرحله اول درخواست کتبی را به گمرک ارائه می دهید تا ثابت کنید سابقه کیفری و قاچاق کالا ندارید و سپس متقاضی باید اظهارات خود را همراه با امضای خود تهیه و سپس تایید شود. توسط دفتر اسناد رسمی همچنین اگر بخواهد در چند گمرک فعالیت کند باید در اظهارنامه خود این موضوع را ذکر کرده و ادارات مربوطه را نام ببرد و در نهایت پس از تایید سازمان های مربوطه می تواند مجوز کار دریافت کند و در اداره مربوطه مشغول به کار شود. . همانطور که گفته شد مبادله کالاهای ضروری بین کشورها موضوع مهمی در اقتصاد دو طرف تلقی می شود. بنابراین، تجار این فرآیند را برای سرمایه گذاری و فروش کالا انجام می دهند. ثبت شرکت برای انجام عملیات گمرکی مانند ترخیص کالا می تواند گره از کار بسیاری از افراد بگشاید. البته توجه داشته باشید که شرکت باید قابل اعتماد و قابل اعتماد باشد و با معرفی یک نفر کارشناس ترخیص کالای شما را زودتر ترخیص کند و هزینه های اضافی بپردازد. ترخیص کالا بدون نیاز به ثبت شرکت همانطور که در این مقاله ذکر شد ترخیص کالا برای بازرگانان فرآیندی تخصصی و حیاتی می باشد. به دلیل حساسیت این فرآیند، شرکت هایی برای کمک به بازرگانان در زمینه ترخیص و ارائه خدمات تخصصی در این زمینه به آنها تأسیس شده است. اگر می خواهید برای امور تجاری خود با شرکتی در این زمینه قرارداد ببندید، شرکت بازرگانی سپاهان را با آدرس اینترنتی www.sepahanhamrah.com به شما پیشنهاد می کنیم زیرا بسیار قابل اعتماد است و سابقه طولانی در این زمینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید