لامبورگینی هوراکان استراتو معرفی شد؛ تجربه سرعت و هیجان در جاده های خاکی


پس از یک کمپین تبلیغاتی گسترده، بالاخره لامبورگینی از هوراکان استراتو رونمایی کرد. همانطور که قبلا مشخص بود، این نسخه از هوراکان برای تجربه هیجان در جاده های خاکی و مسیرهای خارج از جاده خاص است. نکته جالب این است که اولین خودروی آفرود لامبورگینی آخرین مدل این شرکت تنها با موتور احتراق داخلی خواهد بود. جالب اینجاست که پورشه چند هفته پیش نیز نسخه آفرود 911 را با نام داکار معرفی کرد و در ایران نیز ایران خودرو با این هدف مدت هاست که ارتفاع محصولات خود را نسبت به خودروهای اصلی افزایش می دهد. تطبیق محصولات خود با جاده های ناهموار کشور. دادن! افزایش ارتفاع و تغییرات زیاد بدنه نسبت به نسخه استاندارد، لامبورگینی هوراکان استراتو از ارتفاع بالاتری از سطح زمین برخوردار است. به طور دقیق تر، سیستم تعلیق این نسخه 1.7 اینچ (4.3 سانتی متر) بالاتر از نسخه هوراکان اوو است. این امر فضای بیشتری را برای حرکت کمک فنرها فراهم می کند. علاوه بر این باید گفت که لامبورگینی در سیستم Vehicle Dynamics و حالت های رانندگی Strada و Sport تجدید نظر کرده است تا عملکرد خودرو در مسیرهای مختلف تا حد امکان بهینه باشد. این خودرو همچنین از حالت ویژه جدیدی به نام رالی بهره می برد که در جاده های لغزنده استفاده می شود. لامبورگینی هوراکان استراتو عریض تر از سایر اعضای سری خود است. طول محور جلوی این خودرو 1.2 اینچ و طول محور عقب 1.3 اینچ بیشتر از آنهاست. برای محافظت از بدن در برابر ضربه انواع سنگ ها، ضربه گیرها در نقاط مختلف بدن دیده می شود. قسمت های حیاتی نیروهای محرکه نیز توسط پانل های آلومینیومی محافظت می شوند. لامبورگینی به منظور تنفس بهتر موتور و بهره مندی از هوای عاری از گرد و غبار، محل ورودی های هوا را اصلاح کرده است. همچنین چند چراغ اضافی بر روی بدنه لامبورگینی هوراکان استراتو وجود دارد، این چراغ ها نور کافی را هنگام رانندگی در شب فراهم می کنند. تغییرات کوچک داخل کابین داخل کابین هوراکان استراتو تفاوت های جزئی با سایر اعضای سری خود دارد. استفاده از کاور مخصوص آلکانترا و گرافیک انحصاری صفحه نمایش لمسی از مهم ترین تفاوت هاست. این نسخه از هوراکان به دلیل آفرود بودن دارای تجهیزاتی از قبیل شیب سنج، نقاله، نشانگر زاویه چرخ و … ترمزهای قدرتمند برای توقف ایمن جدیدترین محصول سنت آگاتایس مجهز به سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ . دیسک های ترمز این خودرو در جلو 15 اینچ و در عقب 14 اینچ می باشد. این دیسک ها لامبورگینی هوراکان استراتو را با همکاری کالیپرهای 6 و 4 پیستونی متوقف می کنند. لامبورگینی هوراکان استراتو روی رینگ‌های 19 اینچی و لاستیک‌های مخصوص همه‌جا سوار می‌شود. این لاستیک ها ساخت شرکت بریجستون هستند و حتی در صورت پنچری می توانید مسافتی را با آنها طی کنید. نکته عجیب این است که این لاستیک ها دیواره کوتاهی دارند، بنابراین شاید سطح راحتی هنگام رانندگی در مسیرهای خاکی تأثیر منفی بگذارد. مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان استراتو قدرت لامبورگینی هوراکان استراتو همان موتور 10 سیلندر 5.2 لیتری است. این موتور در استراتو توانایی تولید 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت خروجی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ ارسال می شود. هوراکان استراتو با تکیه بر این نیروهای محرکه می تواند در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این ابرخودروی آفرود می تواند در جاده مستقیم به حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعت دست یابد. لامبورگینی تاکید می‌کند که هوراکان استراتو بسیار قابل شخصی‌سازی است و مشتریانش می‌توانند تقریباً به ترکیبات بی‌نهایت دست یابند. این سوپراسپرت آفرود را می توان با 350 رنگ مختلف برای بدنه و 65 رنگ مختلف برای کابین سفارش داد. همانطور که لامبورگینی اعلام کرد، تنها 1499 دستگاه هوراکان استراتو تولید خواهد شد. تولید این خودرو از فوریه 2023 آغاز خواهد شد.در حال حاضر اطلاعاتی از قیمت آن در دست نیست. پورشه 911 داکار که چند روز پیش رونمایی شد، رقیب مستقیم این خودرو است.

دیدگاهتان را بنویسید