پرونده شکایت علیه اپل بابت کیبورد پروانه‌ای مک‌بوک با تأیید جریمه 50 میلیون دلاری بسته می‌شود


پس از سال‌ها کشمکش، سرانجام یک قاضی فدرال شکایت اپل را در مورد صفحه‌کلید پروی تایید کرد تا با 50 میلیون دلار غرامت حل و فصل شود. گروهی از کاربران اپل در کالیفرنیا، فلوریدا، ایلینوی، میشیگان، نیوجرسی، نیویورک و واشنگتن در سال 2018 یک شکایت دسته جمعی علیه اپل تنظیم کردند. شاکیان این پرونده ادعا کردند که اپل آگاهانه این واقعیت را پنهان کرده است که صفحه کلید پروانه ای مک بوک ها است. مستعد آسیب هستند، اما به فروش دستگاه های خود ادامه دادند و بین سال های 2015 تا 2019، بسیاری از کاربران با دانستن این موضوع چنین دستگاه هایی را خریداری کردند. پرونده شکایت صفحه کلید پروانه ای اپل مک بوک بسته می شود کاربران گفتند که مشکل صفحه کلید پروانه ای در مک بوک ها آنها را آزار می دهد و حتی با ورود مقدار کمی گرد و غبار به صفحه کلید، تایپ با کیبورد بسیار دشوار می شود. شاکیان پرونده نیز خاطرنشان کرده بودند که خدمات پس از فروش اپل نتوانسته مشکل آنها را حل کند و حتی پس از تعویض کیبورد و استفاده از کیبورد جدید، این مشکل همچنان پابرجاست. در اواخر ژوئیه سال جاری، اپل با پرداخت 50 میلیون دلار جریمه در دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا موافقت کرد تا شکایت گروهی از کاربران در مورد صفحه کلید مک بوک را حل و فصل کند. برای اجرایی شدن این قرارداد لازم بود قاضی آن را تایید کند. اکنون پس از گذشت ماه ها، یک قاضی فدرال جریمه 50 میلیون دلاری اپل را برای بسته شدن پرونده تایید کرده است. لازم به ذکر است که اپل حدود سه سال تلاش کرد تا مشکل مربوط به کیبورد پروانه ای را حل کند. اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و در حل مشکل موفق نبودند. شاکیان این پرونده از هفت ایالت هستند و اپل با پرداخت غرامت متناسب با مشکلات ایجاد شده برای آنها موافقت کرده است. در پایان تیرماه، توافقی مبنی بر پرداخت جریمه 50 میلیون دلاری مطرح شد و اپل نیز آن را پذیرفت و اکنون با تایید قاضی اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید