ستاره شناسان اولین تپ‌اختر را کشف کردند

تپ اختر ستاره ای بسیار متراکم است که بسیار سریع می چرخد. این ستاره در 28 نوامبر 1967 توسط دو ستاره شناس کشف شد. کشف اولین تپ اختر اولین تپ اختر توسط جوسلین بل برنل و آنتونی هویش رصد شد. هنگامی که آنها از طریق تلسکوپ رادیویی به صورت فلکی روباه نگاه کردند، ستاره را دیدند که با پالس های منظم به فاصله 1.33 ثانیه چشمک می زند. تلسکوپ آنها به طور ویژه برای ثبت نوسانات بسیار سریع در منابع رادیویی طراحی شده بود. این دو ستاره شناس نمی دانستند این شی چیست، بنابراین به شوخی سیگنال ها را مردان سبز کوچک نامیدند. تپ اختر ستارگان بسیار متراکمی هستند که بسیار سریع می چرخند. این اجسام در حین چرخش دو پرتو نور در جهت مخالف ساطع می کنند و شبیه ستاره ای هستند که در حال سوسو زدن و خاموش شدن است. ستاره شناسان تنها می توانند تپ اخترها را ببینند زیرا تابش الکترومغناطیسی از قطب های آنها جریان می یابد. پس از این رویداد، جستجوها منجر به کشف و مشاهده حدود 2000 تپ اختر شد. فراوانی به جز چند تپ اختر در کهکشان های همسایه ما، بیشتر تپ اخترهای مشاهده شده در کهکشان راه شیری و خارج از منظومه شمسی هستند. احتمالاً حدود یک میلیارد از آنها در کهکشان ما وجود دارد که تنها 2000 مورد از آنها شناسایی شده است. این تپ اخترها با وجود هزاران سال قدمت، جوان در نظر گرفته می شوند. تپ اختر خرچنگ در گازهای کیهانی به دام افتاده است. نزدیکترین تپ اختر به زمین جمینگا است که 800 سال نوری از ما فاصله دارد. تشخیص این ستاره ها در کهکشان های دیگر دشوار است. دلیل آن احتمالاً بی نظمی کهکشان های دیگر است که مقایسه توزیع تپ اخترها را نیز دشوار کرده است.