دانشمندان در حال ساخت ربات‌هایی هستند که می‌توانند خودشان را بسازند

محققان مرکز بیت و اتم MIT روی یک پروژه جاه طلبانه کار می کنند که به روبات ها اجازه می دهد خودشان را بسازند. اگرچه این تیم می گوید هنوز چند سال تا رسیدن به این هدف فاصله دارد، اما نشان داده اند که تلاش هایشان نتیجه داده است. به گفته TechCrunch، بخش مرکزی این پروژه شامل وکسل هایی است که می توانند انرژی و داده هایی را که می توانند بین قسمت های مختلف به اشتراک گذاشته شوند، حمل کنند. این قطعات اساس ساختاری ربات ها را تشکیل می دهند و قبل از رفتن به قسمت های دیگر شبکه و مونتاژ بقیه قطعات، وکسل های مورد نیاز خود را دریافت و به هم متصل می کنند. واژه وکسل از علم گرافیک کامپیوتری گرفته شده است. در مقاله‌ای که در مجله نیچر منتشر شده است، دانشمندان می‌گویند: «رویکرد ما این قانون را به چالش می‌کشد که تولید محصولات بزرگ‌تر به ماشین‌های بزرگ‌تر نیاز دارد و می‌تواند در مناطقی اعمال شود که امروزه به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زیرساخت‌های ثابت نیاز دارند. همه.” ربات ها می توانند خود را ایجاد کنند توسعه سطح مناسب هوش برای این سیستم ها یک مانع بزرگ است. برای مثال، باید مشخص باشد که ربات‌ها چگونه و از کجا شروع به تولید می‌کنند، چه زمانی شروع به این کار می‌کنند و چگونه باید در حین انجام این کار از برخورد با یکدیگر اجتناب کنند. نیل گرشنفلد، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: “وقتی این ساختارها را می سازیم، باید شروع به ایجاد هوشمندی کنیم. ایده ما استفاده از “الکترونیک ساختاریافته” بود؛ یعنی ساخت وکسل هایی که می توانند نیرو، داده و نیرو را منتقل کنند. با این حال، مشکل سخت افزاری همچنان پابرجاست.محققان در تلاشند تا رابط های بهتری بسازند تا وکسل ها را به هم متصل نگه دارند.دانشمندان می گویند که وقتی پروژه به پایان برسد، کاربرد آن مشخص خواهد شد. این ربات می تواند با کمک به فرآیند دستیابی به بهترین راه، به صرفه جویی در زمان کمک کند. ناسا و آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده در تامین مالی این پروژه مشارکت داشته اند.