عرضه نمایشگر OLED گوشی‌های آیفون در تسخیر سامسونگ


سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است. اگرچه بسیاری این شرکت را با گوشی هایش می شناسند، اما این غول کره جنوبی از چندین بخش تشکیل شده است. یکی از این بخش ها Samsung Display نام دارد که وظیفه آن توسعه و تولید فناوری های پنل است. سامسونگ علاوه بر خودش برای بسیاری از رقبای خود از جمله اپل صفحه نمایش هایی با این برند تولید می کند. حالا گفته می شود نمایشگر 7 از 10 آیفون فروخته شده توسط سامسونگ تولید شده است که نشان از برتری این شرکت در تجارت خود دارد. اپل با چندین تامین کننده برای نمایشگرهای OLED مورد استفاده در آیفون های خود همکاری می کند. مهمترین آنها BOE، LG Display و Samsung Display هستند. بر اساس گزارش ها، سامسونگ امسال بر عرضه پنل OLED آیفون 14 اپل تسلط داشته است. انتظار می رود غول فناوری کوپرتینویی از بیش از 120 میلیون پنل OLED برای آیفون 14 استفاده کند همچنین تقریبا 70 درصد از این پنل ها توسط رقبای بزرگش تولید می شود. مقایسه محموله های سامسونگ، ال جی و BOE سامسونگ انتظار دارد 80 میلیون صفحه نمایش از مجموع 120 میلیون نمایشگر خود را به اپل عرضه کند. نزدیکترین رقیب آن LG Display است که انتظار می رود حدود 20 میلیون دستگاه عرضه کند، در حالی که سهم BOE تنها 6 میلیون دستگاه خواهد بود. همچنین، در حالی که سامسونگ پنل‌های OLED را برای هر چهار مدل عرضه می‌کند، ال‌جی پنل‌های LTPS را برای مدل معمولی ۶.۱ اینچی و LTPO را برای مدل ۶.۷ اینچی Pro Max و BOE پنل LTPS را برای آیفون ۶.۱ اینچی معمولی عرضه می‌کند. نمایشگرهای OLED از جمله گران ترین قطعات مورد استفاده در آیفون هستند. با در نظر گرفتن همه این موارد، نتیجه این است که سامسونگ نیز از هر آیفون فروخته شده سود می برد. با این حال، این واقعیت را تغییر نمی دهد که غول کوپرتینویی بر تمام رقبای خود در بازار گوشی های هوشمند برتر تسلط دارد.

دیدگاهتان را بنویسید