بررسی فیدلیتی



شاید بتوان مشکل گرم شدن بیش از حد گیربکس دوکلاچه خشک را مهمترین مشکل فنی فیدلیتی در شرایط رانندگی ترافیکی عنوان کرد، اما پس از چندین ماه انتظار، بهمن موتور سرانجام در عرضه فیدلیتی پرایم این مشکل را حل کرد. گیربکس دوکلاچه مرطوب (با صفحات کلاچ). غوطه ور در روغن). این مدل احتمالا برای سال 1402 عرضه خواهد شد و می تواند قیمت بالاتری نسبت به مدل پرایم فعلی با گیربکس دوکلاچه خشک داشته باشد، سایر مشخصات فنی فیدلیتی با گیربکس دوکلاچه مرطوب مانند مدل قبلی و همچنان از موتور 1.5 لیتری توربو می باشد. با توان 155 اسب بخار به دست می آید. اما معاونت مهندسی بهمن موتور می گوید تغییرات جزئی در قسمت سیم کشی کابین فیدلیتی نیز رخ داده است که شاید برای رانندگان به چشم نیاید. حال باید منتظر ماند و دید که قیمت این مدل در بازار خودرو کشورمان چقدر تعیین می شود اما با توجه به اینکه عیب اصلی این خودرو (گرم شدن بیش از حد گیربکس) برطرف شده است، بعید نیست که ما شاهد قیمت بالاتری نسبت به مدل فعلی برای Fidelity با گیربکس WDCT خواهیم بود. (کلاچ خیس دوبل) مونتاژ کراس اوورهای چینی در بازار کشورمان اتفاق جدیدی نیست و سابقه آن به عرضه ام وی امی X33 در حدود یک دهه پیش برمی گردد، اما بهمن موتور که اکنون زیر مجموعه محسوب می شود. هلدینگ عظیم کروز تصمیم به خرید حقوق پلتفرم Fidelity (محصولی از چری جتور) برای داخلی سازی این محصول با تیراژ بالا و قیمت رقابتی گرفته است. تصمیمی که در صورت تحقق وعده های قیمت گذاری می تواند بسیاری از معادلات بازار خودرو را تغییر دهد. طراحی بیرونی و داخلی Fidelity Fidelity یک کراس اوور سایز متوسط ​​محسوب می شود و قرار است در دو نوع پنج و هفت صندلی به بازار عرضه شود. بنابراین می توان ابعاد و اندازه بدنه آن را با خودروهایی مانند هیوندای سانتافه مقایسه کرد. با این توصیف طراحی بدنه در نمای جلو کاملا مدرن و جذاب است و شاهد استفاده از جلوپنجره بزرگ برای این خودرو هستیم که به طور جذابی به چراغ های جلو متصل شده است. در نمای جانبی استفاده از چندین خط موازی اما نه چندان رنگارنگ به ارتباط بصری چراغ های جلو و عقب کمک کرده است و در نمای عقب شاهد استفاده از طراحی ساده تری نسبت به اندازه گوشه ها هستیم. اما در فضای کابین به دلیل استفاده از نشانگرهای دیجیتال و صفحه نمایش لمسی در قسمت مرکزی داشبورد، طراحی کلی کابین بسیار مدرن و تا حدودی لوکس است و شاهد ترکیب استفاده از پلاستیک مرغوب هستیم. همراه با قطعات با تریم براق به سبک آلومینیوم جلا. . همچنین به دلیل روکش چرمی صندلی ها و دوخت فرمان و وجود تجهیزات و امکانات کامل، جای شکایت زیادی برای سرنشینان وجود ندارد. مجموعه رادارهای نقطه کور، دوربین 360 درجه با قابلیت ثبت تمامی رویدادهای رانندگی، مجموعه ای از سیستم های ترمز کمکی، جلوگیری از عقب نشینی خودرو بر روی سربالایی ها و چهار کیسه هوا، از مهمترین ویژگی های ایمنی این خودرو است. . در زمینه امکانات رفاهی دست Fidelity واقعا پر است و خریداران این خودرو می توانند طیف وسیعی از آپشن های رفاهی از سانروف پانوراما گرفته تا سیستم باز شدن اتوماتیک در صندوق عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، صندلی برقی و … را تجربه کنند. do در واقع می توان گفت که Fidelity بالاترین سطح آپشن های رفاهی را در سگمنت خود ارائه می دهد و سایر خودروهای چینی که تا کنون (پایان خرداد 1400) در کشورمان عرضه شده اند، حتی چنین حجمی از امکانات رفاهی را ارائه نمی دهند. در بازه های قیمتی بالاتر مشخصات فنی فیدلیتی بهمن موتور را انجام دادند، در یک اقدام حساب شده پلتفرمی را خریداری کردند که در ایران تا حد زیادی بازدهی داشته است. موتور 1.5 لیتری و گیربکس دوکلاچه به کار رفته بر روی فیدلیتی در واقع کاملا شبیه چری تیگو 7 است و این مجموعه موتور و گیربکس نیز در شرایط ایران و با توجه به مشخصات رانندگی، ترافیک و کیفیت نامطلوب بسیار مناسب است. از بنزین اثربخشی خود را نشان داده است. البته به لطف تنظیمات مختلف قدرت و گشتاور این موتور نسبت به مدل مورد استفاده چری کمی افزایش یافته و به 155 اسب بخار و 230 نیوتن متر رسیده است. کسب 5 ستاره در تست تصادف و وجود سیستم های کمکی رانندگی از جمله نکاتی است که خیال مشتریان را نسبت به این خودرو راحت می کند، بنابراین بدون شک پلت فرم مورد استفاده برای جتور دارای مشخصات مناسبی است. تجربه رانندگی با Fidelity اولین نکته بعد از روشن کردن موتور Fidelity نرمی و سبکی فرمان است که از مکانیزم الکتریکی آن نشات می گیرد و پس از افزایش تدریجی سرعت برای افزایش ایمنی، موتور الکتریکی مقاومت بیشتری ایجاد کرده و سفتی را افزایش می دهد. از فرمان to be حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت برای موتور تعریف شده است که تفاوت قابل توجهی در شتاب و عملکرد ارائه می دهد که طبق آزمایش ما به حدود 1.5 ثانیه می رسد به طوری که در حالت اسپرت با دو سرنشین به سرعت 100 می رسد. کیلومتر در ساعت از حالت امکان ایستادن در 12.28 ثانیه وجود داشت، اما در همان شرایط و در حالت اقتصادی، شتاب 0 تا 100 به بیش از 13 ثانیه نیاز داشت. عملکرد سیستم تعلیق و هندلینگ سیستم تعلیق به لطف وجود آرایش چند پیوندی در اکسل عقب مناسب به نظر می رسد، اگرچه انتخاب رینگ های بزرگ 20 اینچی میزان بازی سیستم تعلیق را کاهش داده است و در در واقع با انتخاب چرخ های کوچکتر می توان کیفیت سواری را بهبود بخشید. وفاداری بهبود یافته گیربکس دوکلاچه عملکرد قابل قبولی برای استفاده روزمره دارد و شتاب سریعی را ارائه می دهد. البته مکانیزم گیربکس دوکلاچه در شرایط ترافیکی سنگین و در صورت افزایش دمای کار سیستم می تواند با خطاهایی مواجه شود که امید است در مورد Fidelity این مشکل برطرف شود. البته در این تست امکان رانندگی در شرایط پرفشار و ترافیک وجود نداشت. ترمزها نیز نسبت به وزن بیش از 1.5 تن خودرو عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهند و می توان گفت که با مشخصات کلی خودرو همخوانی دارد اما برای بررسی در شرایط سخت کاری (وجود بار و مسافران و در مسیر سراشیبی که ممکن است تحت تأثیر افزایش دمای کار قرار گیرد) ترمزها)، نیاز به آزمایش بیشتری وجود دارد. قیمت و شرایط بازار فیدلیتی پس از اینکه بهمن موتور بازه قیمتی 700 میلیون تومانی را برای فیدلیتی اعلام کرد، این خودرو به یکباره مورد توجه دلالان بازار خرید و فروش قرار گرفت و همین عامل باعث شد قیمت آن حدود 1.2 تا 1.3 میلیارد باشد. تومان برای بهمن فیدلیتی در بازار تعریف شود.

دیدگاهتان را بنویسید