جنرال موتورز و یک تجارت آینده دار؛ تعمیر خودروهای تسلا برای کسب سود بیشتر!


تسلا مراکز خدمات پس از فروش را برای تعمیر محصولات خود اختصاص داده است. علاوه بر این، می توان از تکنسین های موبایل تسلا درخواست کرد که در صورت نیاز به محل اعزام شوند. اما نکته جالب اینجاست که اخیرا جنرال موتورز نیز برای تعمیر محصولات تسلا اعلام آمادگی کرده است; زیرا تسلا تعمیر خودروهای تصادفی را بر عهده نمی گیرد و این موارد را به تعمیرگاه های دیگر ارجاع می دهد. جنرال موتورز نیز با توجه به گستردگی شبکه نمایندگی خود تصمیم به ارائه خدمات برای تسلا گرفته است! شاید بدانید که هنوز تعداد مراکز خدمات پس از فروش تسلا کافی نیست. از این رو در برخی جاها مشتریان برای رفع ایرادات خودروی خود باید مدت زیادی منتظر بمانند. به خصوص اگر عیوب موجود بر اثر تصادف و آسیب شدید به بدنه باشد. به طور خاص تر، تسلا تعمیر خودروهای تصادفی را به تعمیرگاه های تایید شده برون سپاری می کند. بنابراین تعداد قابل توجهی از مشتریان تسلا از مراجعه به مراکز رسمی خدمات پس از فروش خودداری می کنند. برای صرفه جویی در زمان، آنها ترجیح می دهند مشکلات خودروی خود را در نزدیکترین تعمیرگاه شخص ثالث برطرف کنند. یک برد برد برای مشتریان تسلا و نمایندگی های جنرال موتورز. چنین وضعیتی جنرال موتورز را به فکر سرویس دهی به محصولات تسلا انداخته است! با تصمیم این شرکت بزرگ از این پس دارندگان خودروهای تسلا می توانند با مراجعه به نمایندگی ها از خدمات پس از فروش بهره مند شوند. این خودروساز آمریکایی معتقد است که این نه تنها به نفع مشتریان تسلا خواهد بود، بلکه نمایندگی ها را برای تعمیر خودروهای الکتریکی در آینده آماده تر می کند. به عبارت دیگر جنرال موتورز قصد دارد علاوه بر کسب تجربه، ضعف بزرگ برند تسلا (نبود مراکز خدمات) را نیز پوشش دهد، کاری که کمتر خودروسازی حاضر به انجام آن برای یک برند رقیب است! یک تجارت امیدوار کننده نکته جالب اینجاست که مارک ریوس، رئیس هیئت مدیره جنرال موتورز، خدمات رسانی به محصولات تسلا را یک تجارت امیدوارکننده توصیف می کند! ممکن است برخی بگویند که هر خودروسازی می تواند خودروهای تسلا را تعمیر کند. اما نگاهی به آمار نشان می دهد که جنرال موتورز مدتی است که این کار را بی سر و صدا انجام می دهد! این شرکت تاکنون حدود 11000 خودرو و SUV تسلا را تعمیر کرده است! بد نیست بدانید که در ایالات متحده اکثر شهروندان به نمایندگی جنرال موتورز در شعاع 15 مایلی دسترسی دارند. بنابراین امکان مراجعه صاحبان محصولات تسلا به این نمایندگی ها زیاد است. علاوه بر این تعداد زیادی از طرفداران جنرال موتورز دارای مدل تسلا هستند و احتمالا تصمیم جدید این شرکت مورد استقبال آنها قرار خواهد گرفت. اگر بخواهیم وارد جزئیات بیشتر شویم باید بگوییم که در دیترویت بسیاری از دارندگان شورولت ولت و بولت نیز یک تسلا مدل 3 یا مدل Y دارند. اگرچه آمار دقیقی از تعداد این افراد وجود ندارد، جنرال موتورز و تسلا قطعا یک پایگاه مشتری مشترک دارند. از طرفی برخی از این مشتریان باید در نزدیکی نمایندگی های جنرال موتورز زندگی کنند و در صورت بروز مشکل احتمال زیادی وجود دارد که خودروی خود را به یکی از این نمایندگی ها ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید