بسته بندی و نقش آن در موفقیت کسب و کار


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار در هر سطح تولیدی اعم از خانگی، کارگاهی و صنعتی هستید. یکی از عوامل مهم برای فروش بهتر بسته بندی محصول است. بسته بندی محصول مانند یک فروشنده خاموش، برند و محصول شما را تبلیغ می کند و باعث می شود مشتری به محصولی که بسته بندی بهتری نسبت به سایر محصولات دارد، ارزش قائل شود. این تفاوت می تواند شانس فروش محصول شما را افزایش دهد. دو محصول یکسان را در نظر بگیرید که حتی از نظر مواد اولیه و کیفیت یکسان هستند. هنگام خرید، مشتری به محصولی که بسته بندی جذاب تری دارد، علاقه بیشتری نشان می دهد، زیرا بسته بندی جذاب تر، این احساس را به مشتری می دهد که نسبت به هر کالای دیگری، محصولی با کیفیت تر خریداری می کند. امروزه بسته بندی یک صنعت است. آنقدر بزرگ شده که سازندگان، خریداران، طراحان گرافیک و ماشین‌سازان صنعتی را علاقه‌مند کرده و درگیر کرده است. در این صنعت از علوم بسیاری استفاده می شود، به عنوان مثال معمولاً از روانشناسان و هنرمندان برای طراحی بسته بندی محصولات استفاده می شود و مهندسان مکانیک، برق و حتی کامپیوتر دست به دست هم در ساخت دستگاه های بسته بندی کار می کنند. همه این علوم به ایجاد بسته بندی خلاقانه و جالب کمک می کند. همانطور که ایده ها و خلاقیت های انسان محدودیتی ندارد. امروزه بسته بندی محصولات نیز بدون حاشیه خاصی به بازار عرضه می شود. این صنعت بسیار رقابتی است، زیرا شرکت های تولیدی همیشه به دنبال طرح های جدید و خلاقانه برای بسته بندی محصولات خود هستند تا فروش بیشتری داشته باشند. اهداف بسته بندی بسته بندی قبل از اهداف تبلیغاتی برای محافظت از محصول استفاده می شود و این یکی از مهمترین وظایف بسته بندی مناسب است. همچنین، بسته بندی محصول باید اطلاعات محصول، از جمله نحوه استفاده، نگهداری، مواد تشکیل دهنده محصول، علائم استاندارد و تاریخ را نشان دهد. تولید و انقضای محصول بسته بندی در واقع هویت محصول است، این هویت به مرور زمان با تبلیغات و بازاریابی شکل گرفته است، اما یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی رنگ ها و طرح های محصول است که هر طرح و رنگی می تواند بیانگر اهداف شرکت باشد. که آن را تولید می کند. به عنوان مثال از طبیعت و رنگ سبز و رنگ های منتسب به طبیعت در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار استفاده می شود. چرا که هدف شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه محصولی است که کاربر حس تازگی را مانند طبیعت تجربه کند. طبیعت یکی از نمادهای شفا و سلامتی است. بسته بندی در ایران صنعت بسته بندی در ایران مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا رشد نکرده است اما در چند سال اخیر قدم های بزرگی برای توسعه آن برداشته شده است. که جای پیشرفت زیادی دارند. نبود ماشین‌آلات صنعتی مناسب و زیرساخت‌های کافی در این زمینه، جدی نگرفتن طراحان و هنرمندان بسته‌بندی و نبود شرکت‌های بزرگ بسته‌بندی باعث شده تا محصولات ارزشمندی مانند چای، برنج، زعفران و بسیاری از محصولات داخلی ایران با شکست مواجه شوند. بدون بسته بندی به کشورهای دیگر مانند کشورهای اروپایی ارسال شود و در این کشورها با برند خارجی بسته بندی و به فروش برسد که سود کلانی را برای این کشورها از صنعت بسته بندی به همراه دارد در حالیکه سود تولید کننده و صادرکننده آن دسته از محصولاتی است که در ایران بسیار کمتر خواهد بود. دستگاه های بسته بندی یکی از عوامل پیشرفت و جذابیت در محصولات خارجی استفاده از دستگاه های بسته بندی پیشرفته و مدرنی است که از آنها استفاده می کنند. این دستگاه ها طرح های خلاقانه طراحان را با به روزترین روش ها و فناوری ها تولید می کنند. دستگاه های بسته بندی بر اساس حجم کار به دو دسته بسته بندی دستی و نیمه اتوماتیک و دستگاه های اتوماتیک طبقه بندی می شوند. دستگاه های دستی و نیمه اتوماتیک برای مشاغل کوچک (خانه یا کارگاه) استفاده می شود، در حالی که کارخانه های بزرگ از دستگاه های اتوماتیک استفاده می کنند. این دستگاه ها می توانند روزانه چندین هزار محصول را بسته بندی کرده و روانه بازار کنند. انواع دستگاه های بسته بندی دستگاه های بسته بندی در اندازه ها و اشکال مختلف برای بسته بندی محصولات ساخته می شوند. حتی شرکت های بزرگ هم خط و دستگاه های بسته بندی مخصوص به خود را دارند که در شرکت های دیگر یافت نمی شوند. اما در این مقاله سعی می کنیم دستگاه های رایج تری که در کارخانه های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند را بررسی کنیم. «دستگاه پرکننده» برای پرکردن محصولات در بسته‌های فلزی، شیشه‌ای، پلاستیکی و یا انواع پاکت‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه ها قادر به اندازه گیری مواد جامد و مایع با چگالی های مختلف و تزریق آن ها به بسته بندی هستند. دستگاه پرکن دقت بالایی در پرکردن مواد دارد در حالی که سرعت این دستگاه بسیار بالاست. این دستگاه ها از نظر عملکرد به دو دستگاه «مایع پرکن» و «پرکننده جامد» تقسیم می شوند. بسته بندی باید ابتدا خالی باشد. در مدل های اتوماتیک و پیشرفته تر، دستگاه حتی بسته بندی را قبل از پر کردن تمیز می کند. دستگاه جاروبرقی جاروبرقی به معنای خارج کردن هوا از بسته بندی محصول است. این فرآیند توسط دستگاه وکیوم در کارخانه ها انجام می شود. جاروبرقی باعث می شود رشد و تولید مثل عوامل بیماری زا و فساد در محصولات غذایی از بین برود و از این رو زمان نگهداری این محصولات افزایش می یابد. از طرفی جاروبرقی حجم بسته بندی را کاهش می دهد و جابجایی محصولات را راحت تر می کند. روش جاروبرقی بیشتر در بسته بندی مواد خشک استفاده می شود، میوه ها، سبزیجات، محصولات پروتئینی مانند گوشت، سوسیس، سوسیس و کالباس و … قابل استفاده است. دستگاه اشتراک پک این دستگاه ها وظیفه قرار دادن محصولات بسته بندی شده را در کنار یکدیگر در داخل بسته های متعدد بر عهده دارند. بسته‌های نوشابه، سیگار، روغن، شیرینی، شکلات، تنقلات با دستگاه‌های پک مشترک بسته‌بندی می‌شوند. این دستگاه ها بسیار متنوع هستند. زیاد دارند. انواع دستگاه های شرینک پک دستگاه شرینک پک رومیزی: مناسب برای بسته بندی محصولات کوچک کابینت شرینک پک دستگاه یا جعبه: مناسب برای بسته بندی محصولات کوچک دستگاه تونل شرینک پک: مناسب برای بسته بندی محصولات بزرگ و کوچک دستگاه بسته بندی شرینک دوخت دستی نیمه اتوماتیک: مناسب برای پک ساخت محصولات کوچک و متوسط ​​دستگاه شرینک پک تمام اتوماتیک (دوخت با تونل حرارتی): مناسب برای بسته بندی محصولات بزرگ و کوچک دستگاه لیبل شرینک: مناسب برای جمع کردن لیبل روی بطری با استفاده از تونل حرارتی، کمپرسور پیچ و پمپ باد، پمپ باد و کمپرسور اسکرو یکی از وسایل کلیدی در هر کارخانه است. کمپرسورها و پمپ های هوا مستقیماً در بسته بندی استفاده نمی شوند، اما نیرو و انرژی دستگاه های بسته بندی را تامین می کنند. بیشتر دستگاه های بسته بندی به صورت پنوماتیک کار می کنند، دستگاه های بادی دستگاه هایی هستند که به جای برق از نیروی باد استفاده می کنند. اگر علاقه مند به مطالعه در مورد کمپرسورهای اسکرو هستید می توانید از طریق این لینک وارد سایت کمپرسور حسنی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شوید. سازندگان کمپرسور در ایران. کمپرسورهای صنعتی در دو مدل اسکرو و پمپ پیستونی هوا قابل ساخت می باشند. بنابراین برای صنایع کوچک از کمپرسورهای پیستونی و در صنایع بزرگ از کمپرسورهای اسکرو استفاده می شود. پمپ باد پیستونی را می توان به راحتی در تعمیرگاه های خودرو و رنگ فروشی ها پیدا کرد. ماشین آلات بسته بندی بسیار بیشتر از آنچه در این مقاله ذکر شده است. اما هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی با صنعت بزرگ بسته بندی و اهمیت آن بود. در نهایت اگر اطلاعاتی در مورد این صنعت دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید