ماشین فونیکس تیگو 7 پرو – بررسی ویدیویی مشخصات فنی و امکانات


سال 1395 بود که مدیران خودرو در اقدامی جدید چری تیگو 7 را به عنوان پرچمدار محصولات خود با نام فونیکس و با قیمتی بیش از یکصد میلیون تومان به بازار معرفی کردند، خودرویی که توانست خودرویی مناسب به دست آورد. موقعیت به دلیل ویژگی های فنی و کیفی خوب. در بازار و این روزها با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان به فروش می رسد، اما حالا مدیران خودرو تصمیم گرفته اند نسل دوم تیگو 7 را با نام کامل فینیکس تیگو 7 پرو و ​​قیمتی بالاتر روانه بازار کنند، خودرویی که اکنون این به گیربکس متفاوتی مجهز است و قدرت موتور بالاتری نسبت به تیگو 7 معمولی ارائه می دهد. در ادامه با ما نگاهی به مشخصات تیگو 7 پرو فینیکس بیندازید: تست و بررسی تیگو 7 پرو؛ تجربه شهر و جاده، بررسی فنیکس تیگو 7 پرو در پیست آزادی + تست شتاب و ترمز، تجربه رانندگی و تست فنی فونیکس تیگو 7 پرو در پیست آزادی، به محض اینکه پشت فرمان تیگو 7 خود بنشینید طرفدار، شما خود را در یک محیط مدرن و با کیفیت خواهید یافت که در آن ناامید نخواهید شد. تقریبا در تمامی کابین ها و در قسمت های نمایان کابین شاهد استفاده از چرم و قطعات با کیفیت بدون توجه به سایر اجزایی که در قسمت های زیرین قرار می گیرند، هستیم. به نظر می رسد پیدا کردن پلاستیک خشک سخت باشد. فرمان برقی عملکرد نرمی دارد و تعویض دنده در تیگو 7 الکترونیکی شده و به این ترتیب فضای آزاد جدیدی در قسمت پایینی کنسول میانی ایجاد شده است. عملکرد خودرو از نظر شتاب قابل قبول به نظر می رسد و می توان در حدود 11.2 تا 11.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یافت. ترمز نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و می توان از سرعت صد کیلومتر در ساعت در کمتر از 40 متر (39.6 متر) به توقف کامل رسید. عددی که تیگو 7 را در بین بهترین کراس اوورهای 0 کیلومتری بازار قرار می دهد. مهمترین نقطه تفاوت نسبت به نسل قبل را باید در تعویض گیربکس دوکلاچه با گیربکس CVT دانست که عملکرد نسبتاً کندی دارد و این مشکل نیز در شتاب خودرو در مقایسه با آن تاثیر منفی داشته است. به مدل قبلی همچنین به نظر می رسد اکنون سیستم تعلیق حالت نرم تری دارد و همین عامل باعث می شود که خودرو در هنگام عبور از پیچ ها تکان زیادی بخورد. در نهایت باید تیگو 7 را یک کراس اوور نسبتا لوکس با رفتاری نرم و خانوادگی دانست که تا حد زیادی از شخصیت نسبتا اسپرت نسل قبلی خود فاصله گرفته و حالا با عنوان خودروی 1.2 میلیارد تومانی، همچنین رقبای گران قیمتی را در مقابل خود می بیند. . اما باید تاکید کرد که استفاده از بنزین فوق العاده برای این خودرو ضروری است و به نظر می رسد در صورت استفاده از بنزین معمولی با کاهش عملکرد موتور مواجه شویم. طراحی بیرونی فینیکس تیگو 7 پرو در نمای جلویی تیگو 7 پرو شاهد استفاده مجدد از زبان طراحی جدید چری هستیم که شامل جلوپنجره بزرگ شش ضلعی و چراغ های LED با طراحی گرافیکی خاص می شود. نمای کناری با خطوط و خطوط ساده بدون اغراق شکل گرفته و در نمای عقب طراحی در نمای نسبتا هماهنگ با نمای جلو گنجانده شده است. مهمترین تغییر را باید در تغییر کلی استایل بدن توضیح داد. به گونه ای که تیگو 7 در نسل اول، اساساً به عنوان یک کراس اوور عضلانی با تم اسپرت و جوان پسند با ابعادی بین توسان و سانتافه معرفی شد، اما نسل دوم از طراحی اسپورت فاصله گرفته و اکنون کمی به آن تبدیل شده است. شیک تر و بزرگتر در ابعاد سانتافه معرفی شده است. برخلاف مدل قبلی تیگو که نزدیک به محصولات هیوندای طراحی شده بود، نسل دوم (نسخه فینیکس تیگو 7 پرو) به ساختاری مجلل و گران قیمت تبدیل شده است و اکنون بیشتر شبیه محصولات DS7 به نظر می رسد. در نمای عقب اما داستان کاملا متفاوت است و به دلیل اضافه شدن یک چراغ عریض (در عرض) شاهد زبان طراحی جدیدی برای این خودرو هستیم و جالب اینجاست که با روشن شدن چراغ های عقب، قسمت مرکزی ( وسط) روشن نمی شود. و گرافیک کلی چراغ ها بسیار نزدیک به آخرین نسل رنو کولئوس است. با این حال، لازم به تاکید است که طراحی کلی فینیکس تیگو 7 پرو بسیار مناسب و دارای ایرادات کمتری است و شاهد ساخت یک خودروی کراس اوور نسبتا لوکس با طراحی مدرن و عاری از کپی هستیم که به سختی قابل کپی برداری است. با ماشین های دیگر اشتباه بگیرید قیمت روز تیگو 7 پرو در بازار آزاد قیمت کارخانه فینیکس تیگو 7 پرو صفر کیلومتر کارکرد 1.256.000.000. امسال اولین سالی است که مدیران خودرو این محصول را به بازار عرضه کرده اند و در حال حاضر خبری از نسخه های قدیمی آن در بازار نیست. مقایسه مشخصات فنی و امکانات رفاهی تیگو 7 پرو و ​​تیگو 7 پرو معمولی و تیگو 7 معمولی تیگو 7 در نسخه اولیه مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو مهندسی شرکت اتریشی AVL بود که تولید می کرد. 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور. اما در نسخه جدید (تیگو 7 پرو) این قدرت به 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر ارتقا یافته است در حالی که پارامترهای فنی موتور تغییر چندانی نشان نمی دهد و افزایش قدرت را باید به تغییر ECU نسبت داد. برنامه نویسی ماشین همچنین باید از گیربکس دوکلاچه خشک تیگو 7 به عنوان پاشنه آشیل این خودرو یاد کرد که با ترافیک سنگین کلانشهرهای ایران سازگاری نداشت و با پدیده افزایش غیرمجاز محدوده دمای کارکرد مواجه شد. در نسخه پرو یا نسل دوم تیگو 7 این گیربکس جای خود را به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک CVT داده است که این روزها در تعداد زیادی از محصولات مدیران خودرو از X22 جدید تا آریزو 5 پرو استفاده می شود. ، آریزو 6 و ایکس 55 پرو و ​​… استفاده می شود و ظاهرا سازگاری خوبی با موتور 1.5 لیتری توربو و شرایط رانندگی ایرانی دارد. تغییرات در کابین تیگو 7 پرو در داخل کابین تیگو 7 پرو، چندین صفحه لمسی جایگزین ابزار و دکمه های نصب شده در کنسول میانی نسل قبل شده است و اکنون حتی پنل مربوط به تنظیمات تهویه مطبوع سیستم به صفحه نمایش لمسی تغییر یافته است. گیربکس مجهز به مکانیزم تعویض دنده الکترونیکی است و بنابراین بهتر است دنده جدیدی تهیه شود که دیگر با اتصالات مکانیکی به گیربکس متصل نیست و همین عامل باعث ایجاد فضای خالی در قسمت پایینی نیز می شود. کنسول مرکزی از نظر امکانات رفاهی، مدیران خودرو لیستی رسمی از تجهیزات و آپشن های تیگو 7 پرو را منتشر کرده اند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم: مقایسه ویژگی ها و آپشن های تیگو 7 پرو و ​​تیگو 7 معمولی ویژگی ها و آپشن های تیگو 7 پرو تیگو 7 ترمز و پایداریABS – EBD – ESP – BOS – BAS – HDC – HHC – TCS – ESSABS – EBD – TCS – HHC – DTC – EBA – ASRAirbag ایربگ سرنشین جلو، ایربگ جانبی، مجموعا 6 ایربگ ایربگ سرنشین جلو – ایربگ جانبی – ایربگ پرده ای – a کل 6 کیسه هوا سیستم صوتی 3 صفحه نمایش بزرگ 7 اینچ (پشت آمپلی فایر) 8 اینچ (تهویه مطبوع) و 10.25 اینچ (سیستم صوتی) – شارژ بی سیم 9 اینچ و صفحه نمایش 4.8 اینچ پشت آمپلی فایر – ورودی USB – بلوتوث – 6 بلندگوها، تجهیزات رینگ 18 اینچی – تهویه مطبوع دوگانه – سیستم استارت استاپ – آینه های تاشو برقی – نگه دارنده خودکار – سانروف پانوراما – چراغ های روشنایی روز – باز شدن اتوماتیک صندوق عقب، ترمز دستی برقی – دوربین 360 درجه – سنسورهای پارک محیطی – نور و باران سه nsors – ترمز دستی برقی مجهز به سیستم نگهدارنده خودکار – سیستم کنترل H راکت در سراشیبی – کروز کنترل – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم جداگانه برای سرنشین کناری و سوپاپ جداگانه برای سرنشینان عقب – چراغ خوش آمدگویی و چراغ خداحافظی – سیستم کنترل فشار باد لاستیک – فرمان برقی – آینه الکتروکرومیک – صندلی های برقی جلو مجهز به حلقه های گرمکن 18 اینچی – سقف پانوراما – دوربین 360 درجه – دوربین عقب و جلو به صورت دینامیکی – سنسور پارک جلو و عقب – کروز کنترل – سیستم رانندگی ECO – نور سنسور – فرمان برقی – کنترل سیستم باد لاستیک TPMS – گرمکن صندلی جلو – سیستم ورود بدون کلید – تهویه مطبوع دوگانه – چراغهای اتوماتیک مجهز به زنون – چراغهای مه شکن تطبیقی ​​با حرکت فرمان – ترمز دستی برقی مجهز به سیستم خودکار – سیستم کنترل تراورس در تپه – صندلی راننده با تنظیم برقی – برف پاک کن هوشمند، کیل و استارت دکمه فشاری – چراغ خوش آمدید t – امکان انتخاب حالت های رانندگی مانند اسپرت و اقتصادی – آینه های تاشو برقی، قیمت و شرایط بازار تیگو 7 پرو. چندی پیش مدیران خودرو قیمت تیگو 7 پرو را اعلام کردند و این محصول که به نوعی مدرن‌تر و آپشنال‌تر از تیگو 7 معمولی است، 1256720000 (تقریباً DA با قیمت یک میلیارد و 256 میلیون تومان است. در حال حاضر تیگو 7 معمولی با قیمتی معادل 1.102.820.000 تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.همچنین تیگو 8 پرو معادل 1.794.730.000 تومان قیمت دارد.تیگو 7 و تیگو 8 پرو معمولی یک رده پایین تر و یک رده بالاتر از تیگو هستند. 7 پرو قیمت کارخانه چری تیگو 7 صفر کیلومتر 1.102.000.000 چری تیگو 7 اکسلنت مدل 1398 نو 48 هزار کیلومتر کارکرد 978.000.000 چری تیگو 7 اکسلنت مدل 139.780 هزار کیلومتر کارکرد چری تیگو 7 709 هزار کیلومتر 1,080,000,000 تیگو 7 جدید 1,130,000,000 کیلومتر کارکرد 14,008,000 با این حساب، فینیکس تیگو 7 پرو را باید رقیب جدی اما گران قیمت خودروهایی مانند Fidelity Bah توصیف کرد. مان موتور و KMC K7 کرمان موتور. رقابت در کلاس کراس اوورهای خانوادگی لوکس با موتورهای توربو و سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل که اکنون جای خودروهای وارداتی را در بازار خودروی ایران پر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید