همکاری رنو و جیلی آغاز شد؛ اولین گام برای نفوذ چینی‌ها به بازار خودروی فرانسه


همکاری خودروسازان چینی و فرانسوی سابقه طولانی دارد، از جمله مشارکت پژو سیتروئن و دانگ فنگ. یکی دیگر از خودروسازان بزرگ فرانسوی اکنون شریک خود را پیدا کرده است. رنو و جیلی در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر فرصت های تجاری از دست رفته را جبران کنند. مهم ترین گام در این زمینه، اشتراک کارخانه های تولید موتور این دو هلدینگ خودرویی با نام ایجاد برند جدیدی به نام هورس است که زمینه را برای تولید طیف وسیعی از موتورهای پرحجم به صرفه فراهم می کند. قیمت رنو برای جبران عقب ماندگی خود در تولید خودروهای جدید، شرکتی به نام آمپر را با همکاری کوالکام تاسیس کرده است. هدف این شرکت توسعه فناوری های جدید برای تولید سخت افزار (باتری، پلت فرم و شاسی) و نرم افزارهای مورد نیاز برای تولید خودروهای برقی و همچنین تولید خودروهای برقی مدرن می باشد. از سوی دیگر، مشارکت رنو و جیلی بر توسعه خودروهای دیگر تاکید دارد. رنو باید همزمان با تولید خودروهای برقی در اروپا، خودروهای دیگری را در نقاط مختلف جهان بفروشد. تقاضا برای خودروهای احتراق داخلی یا هیبریدی در آمریکای لاتین، هند، کره جنوبی و آفریقا در حال افزایش است. فرانسوی ها پیش بینی می کنند که تا سال 2040 نیمی از بازار خودروهای جهان در اختیار خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی خواهد بود. برای رفع این نیازها، مشارکت رنو و جیلی شکل گرفت. دوستی دیرینه رنو و جیلی! البته این اولین بار نیست که این دو خودروساز با یکدیگر همکاری می کنند. در ابتدای سال جاری، این دو خودروساز قراردادی را برای تامین قطعات و توسعه تجارت سایت کره ای رنو سامسونگ امضا کردند. رنو و جیلی بخش های توسعه موتور خود را در یک سرمایه گذاری مشترک به نام اسب ادغام خواهند کرد. نیمی از سهام هورس متعلق به رنو و نیمی دیگر متعلق به جیلی است. این گروه شامل 17 کارخانه موتورسازی (8 کارخانه رنو)، 5 مرکز تحقیق و توسعه و 19 هزار کارمند در سه قاره جهان است که سالانه توانایی تولید بیش از پنج میلیون موتور و گیربکس را دارند. قبل از مشارکت رنو و جیلی برای تولید موتور، بخش موتورهای جیلی و ولوو نیز با یکدیگر ادغام شدند. بنابراین تخمین زده می شود که در آینده نزدیک موتورهای احتراق داخلی یا هیبریدی برندهای رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک اند کو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی از یک منبع مشترک تامین شود. احتمالاً برندهای بیشتری به پایگاه مشتریان هورس اضافه خواهند شد زیرا این شرکت به دنبال یافتن مشتریان بیشتری برای پیشرانه های خود نسبت به سایر خودروسازان است.

دیدگاهتان را بنویسید