صدا و سیما باید تا 6 ماه پلتفرم‌های مشمول را رایگان تبلیغ کند


معاون سازمان فناوری اطلاعات در تشریح جزئیات بسته حمایتی پلتفرم ها و کسب و کارها گفت: صداوسیما موظف است به مدت 6 ماه و ترجیحاً رایگان، پلتفرم های مشمول این طرح را تبلیغ کند. به گفته کریمی، بر اساس ماده 11 این آیین نامه، دسترسی و استفاده از اطلاعات کاربران در بسترهای داخلی بدون مجوز قانونی و یا رضایت صاحبان پیام ممنوع است. وزارت ارتباطات با همکاری وزارت اقتصاد از طرح حمایت از کسب و کارها و بسترهای آنلاین در دهم آبان ماه رونمایی کرد. در همین راستا نشستی با موضوع «آیین نامه حمایت از بسترها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» برگزار شد و «مهدی کریمی نیسیانی» معاون سازمان فناوری اطلاعات جزئیات این بسته حمایتی را تشریح کرد. اگرچه اکثر اظهارات وی قبلاً توسط وزیر ارتباطات ارائه شده است، اما برخی از جزئیات ارائه شده به زبان کریمی جدید است. معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماده سوم این آیین نامه به تبلیغات اختصاص دارد، گفت: مبحث اول مربوط به چارچوب نهادهای دولتی و رسانه ای است که بخشی دیگر از این ماده شامل حمایت های تبلیغاتی از نوع دیگر است. از جمله اینکه سازمان صدا و سیما موظف است به مدت 6 ماه ترجیحاً رایگان و پس از آن طبق تعرفه فرهنگی نسبت به تبلیغ و معرفی پلتفرم های مشمول اقدام نماید و همچنین کلیه تعاملات سازمان صدا و سیما باید از طریق این واجدین شرایط انجام شود. وی با تاکید بر اینکه حفظ زنجیره مشتریان و اطلاع رسانی به آنها برای کسب و کارهایی که به تازگی به سمت پلتفرم داخلی حرکت می کنند بسیار حائز اهمیت است، از این رو به گفته کریمی پلتفرم متعهد به کسب و کارها کمک کرده است تا 50 درصد از مخاطبان و مشتریان خود را از طریق جذب مجدد جذب کنند. تبلیغات رایگان بحث تبلیغات کسب و کارها و بسترها در صدا و سیما i موضوعی که طی یک ماه گذشته با جهات مختلفی روبرو بوده است. چندی پیش وزارت حراست از پیشنهاد 1000 میلیارد تومانی به صداوسیما برای رونق کسب و کارهای آسیب دیده از قطعی اینترنت خبر داد. البته شورای رقابت با ورود به ماجرا خواستار شفاف سازی هر چه بیشتر این بسته شد. دسترسی به پیام های کاربران بدون مجوز قانونی ممنوع است. قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ماده یازدهم این آیین نامه با بیان اینکه در این ماده به صراحت بیان شده است که هرگونه دسترسی و استفاده از اطلاعات کاربران بدون مجوز قانونی یا رضایت صاحبان پیام ممنوع است، گفت: این اولین مورد است، مقررات یا قانون است که به صراحت در مورد مالکیت داده ها صحبت کرده است. وی تأکید می کند که این آیین نامه هر سه رکن اکوسیستم اقتصاد دیجیتال یعنی پلت فرم، تجارت و مردم را در نظر گرفته است: «ما دوستان در معاونت حقوقی وزارت ارتباطات تلاش می کنند بخشی از این ظرفیت ها را در چارچوب مصوبات و قوانین مجلس توسعه دهند. . تمام هدف دولت حمایت از توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال مبتنی بر بسترهای داخلی است.» در حالی که کریمی از غیرقانونی بودن دسترسی بدون مجوز کاربران به پیام کاربران می گوید، وزیر ارتباطات صبح امروز در مجلس اعلام کرد که حریم خصوصی خط قرمز وزارت ارتباطات است و هیچکس حق ندارد اطلاعات مردم را در بسترهای داخلی دستکاری کند. .

دیدگاهتان را بنویسید