اپل حداقل چهار سال با تولید موتور جستجوی جدید برای رقابت با گوگل فاصله دارد


گزارش جدیدی بر تلاش های اپل برای توسعه یک موتور جستجوی جدید برای رقابت مستقیم با گوگل متمرکز شده است. در سال 2018، اپل یک استارت آپ مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Laserlike را خریداری کرد که توسط گروهی از مهندسان گوگل تأسیس شد. اما به نظر می رسد که بنیانگذاران Laserlike اکنون به گوگل بازگشته اند. به گزارش این خبرگزاری، «سرینیواسان ونکاتاچاری» یکی از بنیانگذاران Laserlike در چند سال گذشته مدیر ارشد تیم جستجوی اپل بوده و حداقل 200 نفر را در تیم خود مدیریت کرده است. این تیم مسئولیت توسعه ویژگی هایی مانند Spotlight و Siri Suggestions را بر عهده داشت. اما ونکاتاچاری اکنون اپل را به مقصد گوگل ترک کرده است. زمانی که در اپل بود، یکی از بنیانگذاران Laserlike به جان جیاناندریا، معاون یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، که خود یکی از مدیران سابق گوگل بود، گزارش داد. ونکاتاچاری اکنون معاون مهندسی گوگل شده است. استیون بیکر و آناند شوکلا، دیگر بنیانگذاران Laserlike نیز بخشی از همین تیم در گوگل هستند. در حال حاضر، ما نمی دانیم که تیم قبلی به رهبری ونکاتاچاری در اپل اکنون چه می کند. گوگل برای موتور جستجوی خود به اپل پول می دهد اگرچه اپل و گوگل در دنیای فناوری رقیب هستند، اما همکاری های مهمی نیز داشته اند. تخمین زده می شود که گوگل سالانه بین 18 تا 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی پیش فرض در تمام محصولات این شرکت باشد. اما اخیراً این توافق به دلیل انحصاری بودن مورد انتقاد قرار گرفته است. ما نمی دانیم که آیا اپل همچنان به دنبال هدف قدیمی خود برای ساخت یک موتور جستجوی جدید است یا خیر، اما گزارش امروز می گوید که کوپرتینویی ها حداقل چهار سال با تولید یک موتور جستجوی مناسب فاصله دارند. این شرکت برای تولید چنین محصولی که بتواند جایگزین گوگل شود نیاز به افزایش چشمگیر بودجه تیم های مربوطه دارد. علاوه بر این، گفته می شود که احتمال عقد قرارداد با بینگ مایکروسافت وجود دارد، زیرا سهم بازار این موتور جستجو بسیار کمتر است. در همین حال، اپل روی استفاده از دستاوردهای تیم ونکاچاتاری برای توسعه Apple Music و App Store تمرکز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید