انقلاب خودروهای برقی ارزان قیمت با خط تولید مشترک هوندا و جنرال موتورز


تولید خودروهای برقی ارزان قیمت به عرصه جدیدی از رقابت در صنعت خودرو تبدیل شده است. خودروسازان بزرگ برای تحقق این هدف و به دست آوردن سهم قابل توجهی از خودروهای برقی با یکدیگر متحد می شوند. یکی از بزرگترین اتحادهای فعلی در زمینه تولید خودروهای برقی مانند هوندا پرولوگ مربوط به همکاری جنرال موتورز و هوندا است. این نوع همکاری در بین غول های صنعت خودرو می تواند قیمت کل را تا حد باورنکردنی کاهش دهد و انقلابی عظیم در صنعت خودروسازی جهان ایجاد کند. نتیجه همکاری هوندا و جنرال موتورز در محصولی به نام هوندا پرولوگ 2024 متجلی خواهد شد.این خودرو بر اساس ساختاری مشترک با خودروهای جنرال موتورز مانند کادیلاک لیریک 2023 و شورولت بلیزر 2024 ساخته خواهد شد. پروژه بعدی این دو شرکت تولید یک خودروی الکتریکی اقتصادی با قیمت کمتر از 30 هزار دلار در سال 2027 خواهد بود. شینجی آئویاما، مدیر اجرایی هوندا، اتحاد با جنرال موتورز را به عنوان یک سلاح بزرگ برای این شرکت توصیف کرد. وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ما بر این باوریم که همکاری همه جانبه نه تنها برای اشتراک پلت فرم خودرو، بلکه برای تهیه لوازم از هر دو طرف مفید است. هوندا پرولوگ و سایر خودروهای برقی مقرون به صرفه این دو. برندها بر اساس همکاری متقابل بین شرکت‌ها شکل خواهند گرفت. هوندا پرولوگ و مدل‌های بیشتر! به گفته مدیر اجرایی هوندا، جنرال موتورز و هوندا هر دو فناوری لازم برای ساخت یک خودروی برقی اقتصادی را دارند. با این حال، دو غول خودروسازی آمریکایی و ژاپنی تصمیم گرفته اند فناوری های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.آنها به یکدیگر قول داده اند اسرار تجاری خود را برای یکدیگر فاش کنند که نتیجه آن تولید خودروهای مدرن تری بر اساس بهینه ترین فناوری ها خواهد بود و بر اساس این همکاری انتظار می رود که طراحی قسمت های داخلی و خارجی خودروها توسط هوندا و تکمیل قطعات فنی توسط جنرال موتورز انجام می شود که البته این همکاری تنها نیست. محدود به تولید خودروهای برقی ارزان است، اما شامل حوزه های سازمانی نیز می شود. هوندا و جنرال موتورز همچنین در مورد منابع انسانی، مواد اولیه و روش های تولید تبادل اطلاعات خواهند کرد. غول های ژاپنی و آمریکایی هر دو مصمم هستند که به تولیدکنندگان خودروهای بدون کربن تبدیل شوند. هوندا 2040 را به عنوان چشم انداز خود در نظر گرفته است در حالی که چشم انداز جنرال موتورز 2050 است.

دیدگاهتان را بنویسید