مرور مکالمات مدیران اپل درباره iMessage در اندروید: برایمان درآمد ندارد!


بحث انتشار سرویس پیام رسان iMessage در اندروید بارها مطرح شده و نظرات مختلفی را از مدیران اپل در این باره شنیده ایم. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به ایمیل هایی که مدیران وقت اپل در سال 2013 در رابطه با این موضوع برای یکدیگر ارسال کرده اند و سپس صحبت های کریگ فدریگی در سال 2022 را در این زمینه می خوانیم. بر اساس یک رشته توییت جدید Internal Tech Emails، ادی کیو، معاون ارشد خدمات اپل، در سال 2013 پس از انتشار شایعاتی مبنی بر خرید واتس اپ توسط گوگل، به روسای کوپرتینویی درباره iMessage گفت: “ما واقعا باید iMessage را به اندروید بیاوریم.” من چندین نفر را مسئول پیگیری این خبر کرده ام اما باید هر چه سریعتر این پروژه را رسمی کنیم. گوگل به سرعت مالک این خرید می شود [تمام] این پیام ها خواهد بود.” فیلیپ شیلر، یکی از رهبران اپ استور، در پاسخ به این ایمیل نوشت: “و با توجه به اینکه ما از iMessage پول در نمی آوریم، چه فایده ای دارد؟” Q پاسخ داد: “آیا می خواهیم یکی از مهم ترین اپلیکیشن ها در محیط موبایل را به گوگل بسپارید؟ آنها جستجو، ایمیل و تماس ویدیویی رایگان دارند و در بخش مرورگر به سرعت در حال رشد هستند. ما بهترین برنامه پیام رسانی را داریم و باید آن را به استانداردی برای صنعت تبدیل کنیم. من نمی‌دانم چگونه می‌توانیم از این کار درآمد کسب کنیم، اما هزینه زیادی برای اجرای آن وجود ندارد.» فیل شیلر ارزش یک پیام رسان برای شبکه کاربرانش است. کریگ فدریگی که اکنون معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل است، در پاسخ به این سوال نوشت: “آیا ایده ای در مورد اینکه چگونه می توانیم به تعداد زیادی از کاربران اندرویدی که دوستان زیادی در اکوسیستم iOS ندارند دسترسی داشته باشیم، دارید؟” ، تشویق به مهاجرت (از WhatsApp) به iMessage؟ iMessage یک برنامه/سرویس خوب است، اما برای متقاعد کردن کاربران برای تغییر به شبکه اجتماعی، به چیزی بیش از یک برنامه بهتر نیاز داریم. (به همین دلیل است که گوگل می خواهد یک میلیارد دلار برای شبکه کاربران واتس اپ بپردازد، نه اپلیکیشن آن.) “راه اندازی iMessage در اندروید به سادگی مانع خانواده های دارای آیفون برای خرید گوشی های اندرویدی برای فرزندانشان خواهد شد.” ادی کیو در پاسخ به سوال فدریگی که پرسید چه ایده ای برای تشویق کاربران به استفاده از iMessage دارد، پاسخ داد:[باید] بیایید به توسعه یک برنامه بهتر ادامه دهیم. امروز برنامه ما امن و خصوصی است. برنامه آنها اینگونه نیست. علاوه بر این باید قابلیت هایی داشته باشد [مثل] “ما پیام‌های گروهی، وضعیت، موقعیت جغرافیایی، پرداخت‌ها و موارد دیگر را برای حفظ این مزیت به iMessage اضافه می‌کنیم.” کیو همچنین در پاسخ به نگرانی فدریگی مبنی بر رفع موانع خرید گوشی های اندرویدی برای کودکان نوشت: «اگر اینطور فکر کنیم، اصلا نباید روی اندروید کار کنیم. اندروید. [یک سیستم عامل] بزرگ است و قرار نیست از بین برود. من فکر می کنم ما باید مشتریان اندروید را تشویق کنیم که از محصولات اپل استفاده کنند و به آنها وابسته باشند. این بهترین راه برای وادار کردن کاربران به خرید محصولات ما در آینده است.” آیا iMessage در اندروید مانند Safari در ویندوز خواهد بود؟ در ادامه این گفتگو، فیل شیلر گفت: “این ایده به نظر من شبیه استراتژی انتشار Safari است. مرورگر در ویندوز که کار نکرد. “من فکر می کنم منطق پشت iTunes در اندروید منطقی است، اما iMessage نیست.” پاسخ Eddie Q. Eddie Q. به شیلر چنین بود: “دلیل شکست سافاری در ویندوز همان دلیل شکست ما در Safari در مک است. ما در زمینه سافاری نوآوری نکردیم و پیشرفت نکردیم. می خواهید در یک زمینه در همه پلتفرم ها رقابت کنید، باید بهترین باشید. ما شروع شگفت انگیزی با Safari داشتیم، اما بعد نوآوری متوقف شد. اکنون به Safari بازگشته ایم، اما به کروم نگاه کنید. “آنها حداقل یک مورد دارند. هر ماه به‌روزرسانی می‌شود، در حالی که ما اساساً هر سال یک نسخه جدید منتشر می‌کنیم.” Q در پایان نامه خود نوشت: “در پایان روز، شما از یک برنامه پیام‌رسانی استفاده می‌کنید که به شما امکان می‌دهد به همه دسترسی داشته باشید، نه فقط کاربران iOS. ایمیل. «بنابراین ما پیام‌رسانی را در پلتفرم خودمان از دست می‌دهیم و گوگل دارایی کلیدی دیگری را در اینترنت دریافت می‌کند.» در آخرین ایمیل موجود از مکالمه آوریل 2013، فیل شیلر نوشت: «iMessage به عنوان یک ویژگی iOS ساخته شد تا برای آن ارزشمند باشد. کاربران آیفون این سرویس هیچ درآمدی ندارد و سرمایه آن از حاشیه سود محصولات خودمان تامین می شود این که اکنون باید وارد تجارت پیام‌رسانی شویم (هرچقدر هم که کوچک باشد) و از درآمد محصولمان یک برنامه پیام‌رسانی بین پلتفرمی را تأمین مالی کنیم تا بتوانیم در برابر محصول Google/WhatsApp دفاع کنیم 180. درجه با درجه اولیه ما متفاوت است. استراتژی من نمی دانم که هدف نهایی از این کار چه خواهد بود. Safari در ویندوز شکست خورد زیرا، اولاً، ما روی توسعه‌دهنده خوبی برای یک مرورگر ویندوز متمرکز نبودیم، بنابراین در آنجا به اندازه کافی نوآوری نکردیم. دوم، ما هیچ پولی برای بازاریابی مرورگر خود برای کاربران ویندوز خرج نکردیم. گوگل سرمایه گذاری زیادی روی مهندسی مرورگر خود در ویندوز و بازاریابی آن انجام داده بود. فدریگی: ما نمی‌توانیم در اندروید تفاوتی ایجاد کنیم کریگ فدریگی کمتر از یک دهه بعد، جوانا استرن از وال استریت ژورنال با کریگ فدریگی درباره ایمیل‌های رویداد WSJ Tech Live 2022 صحبت کرد که به شرح زیر است: جوآنا استرن: «احساس کردی که شاید ما نباید این محصول را عرضه کنیم زیرا ممکن است افراد دیگری در حال خرید تلفن های اندرویدی باشند.” کریگ فدریگی: “فکر می کنم احساس من واضح بود اگر کل ایمیل را بخوانید. گفتگوی ما با ادی این بود: اگر بخواهیم وارد بازاری شویم و اپلیکیشنی برای آن بسازیم، باید به گونه ای در آن بازار حضور داشته باشیم که تفاوت ایجاد کند. ما باید مشتریان زیادی داشته باشیم و تجربه خوبی ارائه دهیم. اینها هزینه هنگفتی دارند و ترس من این بود که در موقعیت خوبی برای انجام این کار نباشیم. بنابراین، اگر ما به تازگی اپلیکیشنی را منتشر کنیم که نتواند در سایر پلتفرم‌ها مورد پذیرش انبوه قرار گیرد، نوآوری ما را در همه زمینه‌ها متوقف می‌کند. به این دلیل است که می خواستیم در زمینه پیام رسان برای مشتریان خود نوآوری کنیم و به هیچ وجه نتوانستیم به نتیجه ای برسیم. بنابراین ما دوست داشتیم به جایی برویم که بتوانیم تفاوت ایجاد کنیم. جایی که قرار است در آن سرمایه گذاری کنیم و تفاوت ایجاد کنیم، و این چیزی نبود که بتواند واقعاً به دنیای ما خدمت کند.” مقاله.

دیدگاهتان را بنویسید