سرویس‌های اپل برای مشترکین اینترنت ایرانسل مسدود شدند


بررسی‌های دو روز گذشته دیجیاتو نشان می‌دهد که مشترکان ایرانسل چندین سرویس اپل مانند iMessage و Push Notifications را از اپلیکیشن‌های مختلف روی دستگاه‌های خود دریافت نمی‌کنند و عملکرد سیستم‌عامل‌های اپل تا حدی مختل شده است. در ضمن این مشکل در اینترنت سایر اپراتورها دیده نمی شود. از یک سو احتمال نقص در فیلترینگ و از سوی دیگر احتمال «تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف» وجود دارد که اخیرا مدیرعامل شاتل از آن صحبت کرده است. به گزارش دیجیاتو، در حالی که بیش از یک ماه از فیلتر اپ استور در تمامی اپراتورها می گذرد، برخی از کاربران دستگاه های اپل در ایران با مشکل جدیدی مواجه شده اند. بررسی های دیجیاتو حاکی از مسدود شدن چندین سرویس اپل در اینترنت ایرانسل در دو روز اخیر است. اخیراً آن دسته از کاربران سیستم عامل این برند که مشترک ایرانسل هستند، نمی توانند از سرویس هایی مانند Apple TV، iMessage و … استفاده کنند، حتی اعلان های سایر پلتفرم ها نیز برای آنها نمایش داده نمی شود. این در حالی است که چنین مشکلی در استفاده از اینترنت همراه سایر اپراتورها یا اینترنت ثابت وجود ندارد. مشخص نیست که آیا این مسدود شدن به دلیل نقص است یا مشکل دیگری وجود دارد. پیش از این دیجیاتو وجود چنین مشکلی را به ایرانسل اطلاع داده است. در صورت دریافت پاسخ از ایرانسل به شما اطلاع خواهیم داد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که روز پنجشنبه (۲۱ آبان) «احمدرضا نخجوانی» مدیرعامل شاتل برای اولین بار در گفتگو با دیجیاتو از تبعیض در فیلترینگ اپراتورهای مختلف صحبت کرد. وی ضمن انتقاد از تبعیض در فیلترینگ به دیجیاتو گفت: ما به عنوان اپراتور ارتباطی هیچ نقشی در فیلترینگ نداریم و پهنای باند اینترنت به صورت فیلتر شده برای توزیع به دست ما می رسد اما چون در لایه بالاتر سیستم و مسیر فیلترینگ است. اپراتورها متفاوت هستند، مردم از این موضوع بسیار شاکی هستند و این نابرابری را از چشم ما می بینند، متأسفانه پیگیری ما با مردان به جایی نرسیده است. مشکوک و مشکل ساز است.» همچنین به گفته مدیرعامل شاتل، این محدودیت ها منجر به کاهش چشمگیر درآمد اپراتورها شده و خواه ناخواه به نفع سایر رقبا است.

دیدگاهتان را بنویسید