بر اساس یک تحقیق جدید، با افزایش رقابت بین افراد و شرکت ها برای تصاحب زمین های متاورس، در 12 ماه گذشته تقریباً 2 میلیارد دلار برای خرید این زمین های مجازی هزینه شده است. با وجود چنین هزینهای، هنوز سالها با زمانی فاصله داریم که متاورس به عنوان یک فضای آنلاین فراگیر که در آن مردم زندگی، کار و بازی میکنند، شناخته شود. محققان تحلیلگر Metaverse در DappRadar می گویند که تنها در سال گذشته 1.93 میلیارد دلار ارز دیجیتال برای خرید زمین مجازی هزینه شده است که از این میزان 22 میلیون دلار برای حدود 3000 قطعه زمین در Voxel هزینه شده است. Voxel تنها یکی از دهها دنیای مجازی است که از خود به عنوان متاورز یاد میکنند. جذابیت متاورس برای برندهای بزرگ دنیا برندهایی که در شش ماه گذشته زمین در sandbox خریده اند یکی از محبوب ترین دنیای مجازی Decentraland است که در سال 2020 راه اندازی شد و زمین های آن به هزاران و گاهی به فروش می رسد. میلیون ها دلار سامسونگ، یو پی اس و ساتبیز از جمله شرکت هایی هستند که زمین خریداری کرده و فروشگاه های مجازی و مراکز بازدیدکننده خود را در آنجا ساخته اند. برند مد لوکس Philipp Plein نیز قطعه ای به اندازه چهار زمین فوتبال دارد که قصد دارد در نهایت آن را به فروشگاه و گالری متاورس خود تبدیل کند. اما از آنجایی که این فضاها هنوز برای عموم مردم شناخته نشده است، در خرید زمین های مجازی تردیدهایی وجود دارد. در همین رابطه فلیپ پلین صاحب این برند لوکس می گوید که مادرش از خرید 1.5 میلیون دلاری او راضی نیست. در Sandbox، دنیای دیگری از متاورس، آدیداس، آتاری، یوبیسافت، بایننس، وارنر موزیک و گوچی زمینهایی را خریداری کردهاند که تجربههای منحصربهفردی را برای فروش و تبلیغ محصولات و خدمات خود ایجاد میکنند. گوچی همچنین دارای یک ملک در Roblox به نام Gucci Town است که بازیکنان می توانند با استفاده از ارز درون بازی لباس برای آواتارهای خود بخرند. از زمان راه اندازی این مرکز خرید مجازی، گوچی تاون بیش از 36 میلیون بازدید کننده داشته است. گوچی تاون همچنین در این گزارش توضیح داد که به نظر می رسد صنعت مد بیش از حد مایل به پذیرش فرصت ها و خطرات مرتبط با متاورس است. خانه مد دیجیتال The Fabricant که در آمستردام مستقر است، لباس هایی برای آواتارها و مجموعه ها و لباس های سفارشی برای کاربران Sandbox، Dicentraland و پلتفرم های دیگر تولید می کند. علیرغم علاقه شرکت ها و افراد به حضور در متاورس، شرکت متا به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی آن، در گزارش مالی اخیر خود زیان 3.7 میلیارد دلاری را گزارش کرده است. همچنین گفته می شود این روند در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت و این فضا هنوز به مرحله سوددهی نرسیده است.