اپل احتمالا برای بازی‌های لیگ MLS یک شبکه تبلیغات تلویزیونی می‌سازد


طبق گزارش‌ها، اپل در حال ساخت یک شبکه تبلیغاتی به عنوان بخشی از قرارداد خود برای پخش بازی‌های MLS از سال آینده است. به گفته منابع، این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با تبلیغ کنندگان و حامیان مالی MLS برای اجرای تبلیغات در طول بازی ها و برنامه های مرتبط است. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در ماه ژوئن قراردادی 10 ساله با MLS امضا کرد و قرار است از فوریه 2023 پخش مسابقات لیگ را در Apple TV آغاز کند. اگرچه این شرکت قصد دارد خدمات اشتراک ویژه ای را برای دسترسی به بازی های MLS در اختیار کاربران قرار دهد، اما باید اعلام شده است که مجموعه ای از بازی های MLS و Leagues Cup نیز به صورت رایگان اما محدود به کاربران Apple TV Plus در دسترس خواهد بود. نمایش تبلیغات به همه مخاطبان MLS در Apple TV هنوز درباره قیمت این سرویس اشتراک جداگانه صحبتی نشده است، اما طبق گفته بلومبرگ، اپل می خواهد تبلیغات را به همه مخاطبان MLS نشان دهد. بر این اساس بین افرادی که پکیج ویژه MLS و سرویس معمولی تی وی پلاس را خریداری می کنند با افرادی که هر از گاهی بخشی از این بازی ها را به صورت رایگان تماشا می کنند، تفاوت خاصی وجود نخواهد داشت. این تبلیغات احتمالا شبیه تبلیغاتی است که در هنگام پخش بازی های بیسبال در این سرویس نمایش داده می شود و نشان می دهد که این شرکت بیش از پیش روی این حوزه تمرکز می کند. اپل چندین سال است که تمرکز خود را بر افزایش درآمد از خدمات مختلف گذاشته است و احتمالاً این تصمیم در همین راستا گرفته شده است. بلومبرگ در ماه آگوست اعلام کرد که درآمد سالانه اپل از تبلیغات به 4 میلیارد دلار رسیده است و این شرکت می خواهد این رقم را دو برابر کند. کوپرتینویی ها به تازگی نمایش تبلیغات را در بخش های جدید اپ استور آغاز کرده اند و این تصمیم به سایر بخش های آیفون نیز تعمیم خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید