پژوهشگران با هوش مصنوعی، پچ میکرونیدل برای درمان طاسی توسعه دادند

ریزش مو یک اتفاق ناگوار برای هر انسانی است. اکنون، گروهی از دانشمندان می گویند که توانسته اند از هوش مصنوعی برای شناسایی ترکیبات لازم برای خنثی کردن رادیکال های آزاد اکسیژن که باعث طاسی می شوند، استفاده کنند. آنها سپس از همان روش برای ایجاد یک پچ با سوزن‌های کوچک یا تکه‌های میکروسوزن استفاده کردند که می‌تواند این مشکل را برطرف کند و دوباره مو در موش رشد کند. در مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله Nano Letters منتشر شد، محققان دریافتند که در اکثر افراد مبتلا به ریزش مو، فولیکول‌های مو توسط آندروژن‌ها، التهاب یا افزایش گونه‌های فعال اکسیژن مانند رادیکال‌های آزاد اکسیژن آسیب می‌بینند. هنگامی که سطح رادیکال های آزاد اکسیژن بیش از حد می شود، می تواند به آنزیم های آنتی اکسیدانی بدن آسیب برساند که به طور معمول این رادیکال ها را در تعادل نگه می دارد. یادگیری ماشینی درمانی برای طاسی پیدا کرد. سوپراکسید دیسموتاز (SOD) یکی از این آنزیم ها است و محققان توانستند آن را با نام «نانوزیم» شبیه سازی کنند، اما این ماده به اندازه کافی مؤثر نبود. اکنون آنها از یادگیری ماشینی برای ساختن نانوزیم بهتری برای درمان ریزش مو استفاده کرده اند. آنها سیستم هوش مصنوعی خود را با 91 فلز واسطه، فسفات ها و ترکیبات سولفات مختلف آزمایش کردند و دریافتند که MnPS3 بهترین کاندید برای شبیه سازی قابلیت های SOD است. قطر مو در درمان آنزیمی بیشتر از درمان هورمونی است. سپس دانشمندان این ماده را روی سلول های فیبروبلاست پوست انسان آزمایش کردند و دریافتند که داروی آنها می تواند سطح گونه های فعال اکسیژن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. سپس تکه‌هایی از سوزن‌های کوچک با MnPS3 ساختند و موش‌های مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک را درمان کردند. در عرض 13 روز، حیوانات دوباره موهایی ضخیم‌تر از حالت تحت درمان با تستوسترون داشتند و پوست موش‌ها را متراکم‌تر می‌پوشاند. محققان می گویند مطالعه آنها درمانی با استفاده از نانوزیم ها برای رشد مجدد مو است و نشان می دهد که چگونه روش های مبتنی بر قابلیت های هوش مصنوعی می توانند در تولید درمان های آنزیمی موثر باشند.