تمرینات ورزشی سنگین دو دقیقه‌ای می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند


مطالعه جدید محققان انگلیسی نشان می دهد که انجام دو دقیقه ورزش با شدت بالا و سریع در طول هفته می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد و به افزایش طول عمر کمک کند. ورزش به طور کلی برای سلامتی مفید است، اما برخی افراد به دلیل مشغله زیاد نمی توانند زمانی را به آن اختصاص دهند. تحقیقات جدید متخصصان بریتانیایی اکنون نشان می دهد که انجام دو دقیقه ورزش با شدت بالا و سریع در طول هفته می تواند به افزایش طول عمر کمک کند. ارتباط بین ورزش شدید و مرگ زودهنگام محققان بریتانیایی بیش از 150000 بزرگسال بین 40 تا 69 سال را مورد بررسی قرار دادند و داده های ردیاب های سلامت مچ بند آنها را بررسی کردند تا اطلاعات جالبی در مورد رابطه بین ورزش روزانه با شدت بالا و سریع پیدا کنند. بالا و تاثیر آن بر سلامتی حاصل شده است. نتایج این مطالعه در دو مقاله منتشر شده است. در مطالعه اول، بیش از 70000 بزرگسال بدون بیماری قلبی عروقی و سرطان به طور مکرر ورزش با شدت بالا انجام دادند و از نظر این دو بیماری مورد ارزیابی قرار گرفتند. برخی از آمارهای مرتبط با این مطالعه نشان می دهد که 15 دقیقه ورزش در هفته می تواند خطر مرگ زودهنگام را تا 18 درصد کاهش دهد. در حالی که این رقم با 35 دقیقه ورزش در هفته 36 درصد کاهش خواهد یافت. داده های آماری نشان می دهد که ورزش های فشرده دو دقیقه ای در طول روز نیز می تواند خطر مرگ زودرس را تا 27 درصد کاهش دهد. به عنوان مثال، 10 ورزش دو دقیقه ای با شدت بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 16 درصد و خطر ابتلا به سرطان را تا 17 درصد کاهش دهد که در نهایت منجر به افزایش طول عمر می شود. در نتیجه افرادی که نمی توانند به طور منظم ورزش کنند می توانند با انجام تمرینات سنگین و سریع خود را از کم تحرکی نجات دهند.

دیدگاهتان را بنویسید