10 نکته ضروری انتخاب نام دامنه سایت



100 نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام Neoseo انتخاب نام دامنه چقدر مهم است؟ آیا واقعاً باید برای انتخاب آن وقت بگذاریم؟ اگر بخواهم خلاصه کنم، بله مهم است. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم. من مطمئن هستم که بسیاری از شما با خود می گویید وقتی همه برند ما را بشناسند، دیگر مهم نیست که نام دامنه ما چیست. زیرا این وب سایت شناخته شده است و ورودی های خود را در جای خود دارد. اما همیشه اینطور نیست… ببینید، نام دامنه یکی از بخش های کلیدی وب سایت شماست. یعنی می تواند باعث سود یا زیان شما شود. در نتیجه باید در انتخاب نام دامنه دقت زیادی داشته باشید تا در آینده مشکلی برای کسب و کار اینترنتی شما پیش نیاید. چرا نام دامنه اینقدر مهم است؟ اولین رد پای شما؛ آدرس وب سایت شما اولین چیزی است که کاربر می بیند. یک نام دامنه خوب می تواند افراد را به وب سایت شما جذب کند یا آنها را از خود دور کند! برای سئو سایت مهم است. امروزه تطبیق دقیق نام دامنه با نام تجاری به اندازه قبل مهم نیست. اما استفاده از کلیدواژه اصلی وب سایت در فرآیند انتخاب نام دامنه می تواند به بهبود سئوی سایت شما کمک زیادی کند. نشان دهنده برند شماست؛ نام دامنه فرصتی برای برندسازی است. یک دامنه با نام مناسب می تواند فرصت های زیادی را برای برندسازی کسب و کار شما فراهم کند. اینها تنها برخی از دلایلی است که به شما نشان می دهد نام دامنه بسیار مهم است. در ادامه قصد داریم با هم نحوه انتخاب بهترین نام دامنه برای سایت را بیاموزیم. حالا زمانش فرا رسیده! این مطلب را بخوانید: آموزش رایگان سئو سایت! پیشنهاد نویسنده این است که ابتدا مقاله فوق را مطالعه کنید و سپس ادامه این مقاله را مطالعه کنید. نحوه انتخاب بهترین نام دامنه وب سایت 1. انتخاب مناسب ترین پسوند دامنه (com, .org, .net, .ir.) اگر به تصویر بالا نگاه کنید متوجه خواهید شد که com. این بهترین و محبوب ترین پسوند دامنه در جهان است. چرا؟ چون کام. آشناترین پسوند دامنه ای است که به راحتی توسط افراد به خاطر سپرده می شود. البته نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که وب سایت های بسیار موفقی در دنیای وب وجود دارند که پسوند دامنه آنها نت است. یا سازمان است. با این حال پیشنهاد می کنم هنگام خرید دامنه سایت خود علاوه بر .com، .ir را نیز خریداری کنید. مراقب باشید پسوند دامنه روی سئو تاثیر داشته باشد اما این تاثیر آنقدر ناچیز است که نمی توان گفت فقط یک وبسایت موفق که پسوند دامنه آن com است. خوب. 2. برندسازی نام دامنه همیشه گفته شده است که بهتر است نام دامنه بتواند برند باشد تا اینکه یک نام عمومی برای سایت خود در نظر بگیرید. برای مثال وب سایت دیوار، دامنه آن دقیقاً نام تجاری آن است. همه ما می دانیم وقتی یکی به شما می گوید برو فلان تبلیغ را روی دیوار نگاه کن یعنی چه. دیوار علاوه بر خلاقیت فوق العاده ای که در انتخاب نام دامنه داشته، در انتخاب نام دامنه سایت خود نیز به این امر توجه داشته است. نام دامنه آن divar و پسوند آن ir است. است. این نوع نام دامنه به راحتی قابل برندسازی است. فرض کنید همان دیوار به جای انتخاب چنین نام دامنه ای از عبارت Advertising استفاده کرده باشد. وقتی شما به عنوان یک کاربر این نام دامنه را در گوگل دیدید متوجه ارتباط آن با مجموعه دیوار شدید؟؟؟؟ 3. نام دامنه باید کوتاه باشد. اجازه بدهید بگویم که هیچ یک از نکاتی که تا به حال گفته ام یا آنچه در ادامه این مقاله قرار است بگویم، انجام آنها ضرورتی ندارد! اما اگر این موارد را در فرآیند کاری خود پیاده کنید، سئوی وب سایت شما رشد بهتری خواهد داشت. من این را بر اساس تجربه ای که در Neoseo به دست آورده ایم به شما می گویم. اما صادقانه بگویم، حتی اگر هیچ یک از نکات این مقاله را در فرآیند انتخاب نام دامنه خود رعایت نکنید، باز هم این شانس وجود دارد که بتوانید موفق شوید. با بررسی صفحات نتایج جستجوی گوگل چه در وب سایت های فارسی و چه در وب سایت های خارجی متوجه می شوید که برخی از آنها کوچکترین اهمیتی به نام دامنه سایت خود نداده اند و اکنون جزو رتبه های برتر گوگل هستند. قرار دارند این بی دلیل نیست و متأسفانه نمی توانم در این مقاله به آن بپردازم. خب، برگردیم به موضوع اصلی خود! گفتیم که بهتر است نام دامنه وب سایت خود را کوتاه نگه دارید. همین الان یک تب جدید باز کنید و آموزش تولید محتوا را جستجو کنید. هر یک از 10 دامنه ای که در صفحه اول قرار دارند نام های کوتاه دارند و به ندرت می توانید دامنه هایی را پیدا کنید که طولانی باشند. شما می توانید 6 تا 14 کاراکتر برای نام دامنه وب سایت خود در نظر بگیرید. سعی کنید تا جایی که می توانید از نام دامنه کوتاه استفاده کنید و این کوتاهی به هیچ وجه نباید بستر اجرای سایر نکات مهم انتخاب نام دامنه سایت را از بین ببرد. 4. مطمئن شوید که تایپ آن آسان است. مانند گوگل، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یاهو و غیره، ویژگی مشترک همه آنها این است که به راحتی می توانید آنها را املا کنید. بازدیدکنندگان وب سایت شما همچنین باید بتوانند نام دامنه را به راحتی املا و تایپ کنند. اگر در ذهن خود جستجو کنید، می بینید که هر وقت می خواستید آدرس وب سایت شخصی را بپرسید و مجبور شدید از او بخواهید که نام وب سایت خود را تکرار کند، برای شما بسیار آزاردهنده بود. متاسفانه این موضوع در مورد نام و نام خانوادگی افراد نیز صدق می کند! 5. مطمئن شوید که تلفظ آسان است نام دامنه شما باید به راحتی تلفظ شود. تایپ نام دامنه به راحتی کافی نیست. شما باید نامی را انتخاب کنید که همه افراد در سنین و موقعیت های مختلف بتوانند به راحتی تلفظ کنند. فرض کنید روند کسب و کار اینترنتی شما به گونه ای می شود که نیاز به تبلیغات دهان به دهان دارید. در این زمان است که به اهمیت این دو مورد اخیر که به شما عزیزان گفتم پی می برید. بنابراین نام دامنه باید 1) به راحتی املا و تایپ شود 2) به راحتی تلفظ شود 6. از فاصله یا اعداد اجتناب کنید در بالا گفتیم که نام دامنه باید تا حد امکان تلفظ و تایپ آسان باشد. خط فاصله و اعداد مانعی در این زمینه هستند و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتی الامکان از استفاده از اعداد و خط تیره در انتخاب نام دامنه وب سایت خود خودداری کنید. این نقطه به صورت بصری قابل مشاهده است. فرض کنید NewSeo به جای نام دامنه فعلی خود از new-seo استفاده کرده است. در این حالت جدا از اینکه تایپ و تلفظ آن مشکل ایجاد می کرد، ظاهر جذابی هم نداشت. البته برخی از برندها به دلایل زیادی نیاز به استفاده از اعداد دارند، اما کاری نمی توان انجام داد و باید از اعداد استفاده کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، حداقل سعی کنید سایر نکات انتخاب نام دامنه را اجرا کنید. 7. استفاده از عبارت کلیدی یکی از ویژگی های مهمی که بدون شک توسط خزنده گوگل در رتبه بندی وب سایت شما قرار خواهد گرفت، وجود عبارت کلیدی اصلی وب سایت در نام دامنه است. باید با خود بگویید که زبان ما فارسی و نام دامنه انگلیسی است. چگونه کلمه کلیدی را در آن قرار دهیم؟؟؟ هیچ موردی برای نگرانی نیست؛ به دامنه ما توجه کنید؛ در آن از عبارت SEO استفاده شده است که موضوع اصلی برند Newseos است. لازم نیست کلمه کلیدی استفاده شده در نام دامنه فارسی باشد. ببینید، نکته اصلی من این است که خزنده گوگل متوجه می شود که وب سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند و به محض اینکه متوجه شد ارتباط خوبی بین نام دامنه و کسب و کار شما وجود دارد، می توانید از بهبود رتبه وب مطمئن باشید. سایت شما اقدام خواهد کرد. هنوز نمی دانید کلمه کلیدی وب سایت شما چیست؟ در پاسخ به این سوال اینطوری بگم که آیا ممکنه یه نفر یه سایت راه اندازی کنه و زمینه فعالیت یا کسب و کارش مشخص باشه بدون اینکه بدونه قراره برای کدوم کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیره؟؟؟ اگر قانع نشدید، اجازه دهید شما را راهنمایی کنم تا کلمه کلیدی اصلی سایت خود را انتخاب کنید. ذهن خود را جستجو کنید و ببینید چه چیزی باعث شده که در مورد راه اندازی یک وب سایت فکر کنید. شکی ندارم که شما یک عبارت را در گوگل جستجو کرده اید و متوجه شده اید که چقدر خوب است که کسب و کار خود را به صورت آنلاین مانند آن وب سایت هایی که جزو رتبه های برتر هستند تبلیغ کنید و رشد دهید. عبارتی که جستجو کردید عبارت کلیدی وب سایت شما عزیزان خواهد بود. اگر باز هم مشکلی در این زمینه دارید زیر همین پست بپرسید تا راهنماییتون کنم. 8. به نام دامنه از چشم یک استراتژی بلند مدت نگاه کنید. متأسفانه برخی افراد حریص خرید دامنه هستند و نمی توانند جلوی خود را در این زمینه بگیرند. اما لطفا یکی از این افراد نباشید. این افراد آن را به گونه ای ساخته اند که امروزه تعداد زیادی نام دامنه دارند که شهرت خوبی برای شروع کار دارند. کاری که شما انجام می دهید این است که تصور کنید این نام دامنه تا آخر عمر با شما خواهد بود. این موضوع باعث می شود که نام دامنه را برای تفریح ​​انجام ندهید و بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشید. 9. بررسی کنید که در حال حاضر توسط یک برند خاص استفاده نمی شود. این چیزی است که در هنگام انتخاب نام دامنه سایت کم و بیش اتفاق می افتد. شخصی برای دامنه سایت خود نامی انتخاب کرده است اما پس از راه اندازی سایت خود متوجه می شود که برند دیگری با همین نام در شبکه های اجتماعی فعال است و یا نام دامنه سایت دیگری با کمی تغییر در گوگل فعال است. . است. 10. از استفاده از ابزارهای انتخاب نام دامنه وب سایت خسته شده اید؟ با گفتن نکاتی که گفتیم، آیا هنوز از انتخاب نام دامنه خود خسته شده اید؟ عیبی ندارد؛ می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که کار شما را در این زمینه آسان می کند. مکانیسم این ابزارها به این صورت است که شما به آنها یک کلمه می دهید و آنها مجموعه ای از ایده های مختلف را در اختیار شما قرار می دهند. برای یافتن این ابزارها کافیست عبارت دامین generator را در گوگل جستجو کنید. تغییر دامنه چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ مسلما تغییر دامنه سایت تا حدودی در سئوی آن تاثیر می گذارد و در ابتدا باعث افت جایگاه و اعتبار سایت می شود. این مشکل برای سایت هایی که چندین سال با یک دامنه کار می کنند و بعد خیلی ناگهانی دامنه را تغییر داده اند بیشتر قابل مشاهده است. البته زیاد نگران این موضوع نباشید. زیرا این افت سئو و شهرت موقتی است و زمانی که دوباره فعالیت خود را با دامنه جدید شروع کنید، موقعیت قبلی خود را خیلی راحت به دست خواهید آورد. اما اگر تغییر دامنه ضروری نیست و با این سوال که چرا باید دامنه را تغییر دهیم؟ در صورت عدم مواجهه سعی کنید تا حد امکان آدرس و دامنه سایت خود را تغییر ندهید. در ادامه نحوه تغییر دامنه را با هم بررسی خواهیم کرد. نحوه تغییر دامنه سایت قبل از هر کاری باید ابتدا از سایت و هاست خود بک آپ بگیرید و به هاست جدید خود منتقل کنید. مهمترین مرحله برای تغییر دامنه سایت همین موضوع است. پس از خرید دامنه جدید، برای اینکه سئوی دامنه قبلی را از دست ندهید، باید دامنه قبلی را نیز به مدت یک سال تمدید کنید، یعنی باید هر دو دامنه را برای یک سال داشته باشید. البته این عدد بستگی به قدمت سایت شما هم دارد، اگر دامنه قبلی را بیش از دو سال دارید این مدت را افزایش دهید. مرحله بعدی تنظیم DNS روی هاست جدید است. همانطور که تا کنون مشاهده کردید، تغییر دامنه کمی سخت و زمان بر است، بنابراین اگر دلیل منطقی وجود دارد که بپرسید چرا باید دامنه خود را تغییر دهیم؟ اگر آن را پیدا نکردید، از آن بگذرید. گام بعدی برای تغییر دامنه سایت وردپرس، تغییر مسیر دامنه قدیمی به دامنه جدید است. مراحل بعدی عبارتند از: تغییر دامنه در سایت وردپرس، تغییر دامنه در پایگاه داده، اطلاع گوگل از تغییر آدرس سایت از طریق کنسول گوگل و در نهایت تغییر بخشی از اطلاعات سایت با توجه به دامنه جدید. در نهایت امیدوارم توانسته باشم شما را در انتخاب نام دامنه برای وب سایت خود یاری کرده باشم. ممکن است با خود فکر کنید که نام دامنه آنقدرها هم بزرگ نیست که Neoseo آنقدر انجام داده است. اما باور کنید بر اساس تجربیاتی که به دست آورده ایم در برخی مواقع تنها همین ارتباط بین نام دامنه سایت و کلمه کلیدی جستجو شده باعث شده تا سایت مورد نظر در رتبه اول نتایج گوگل قرار گیرد. بنابراین، صبور باشید و یک نام دامنه برای سایت خود در نظر بگیرید که شما را از رقبای خود متمایز کند. مطلب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید