ریدایرکت چیست؟



100 نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام، NewSeo Redirect یکی از مهمترین مفاهیم سئو سایت است. اگر وب سایت شما تغییر کرد و به URL جدید نیاز داشتید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید؟ یا آیا برخی از پیوندها در وب سایت شما تغییر کرده اند و می خواهید اطمینان حاصل کنید که کاربران به همان محتوای لینک قبلی دسترسی خواهند داشت؟ تغییر مسیر URL می تواند برای اهداف بسیاری استفاده شود. در ادامه به بررسی ماهیت تغییر مسیر و کاربرد آن می پردازیم. ما همچنین بررسی می‌کنیم که چه نوع ریدایرکت‌ها هستند و در چه مراحلی از تجارت می‌توانند به شما کمک کنند. حالا زمانش فرا رسیده! این را بخوانید: سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن. پیشنهاد نویسنده این است که ابتدا مقاله فوق را مطالعه کنید و سپس ادامه این مقاله را مطالعه کنید. ریدایرکت چیست؟ تغییر مسیر سایت روشی است که از طریق آن می توانید کاربران را از یک آدرس وب خاص به آدرس وب دیگری منتقل کنید. به عبارت دیگر می توان یک آدرس اینترنتی را به آدرس دیگری هدایت کرد که در این صورت اگر کاربر به آدرس اصلی مراجعه کند به آدرس دومی که شما مشخص می کنید منتقل می شود. این کار را می توان به دلایل مختلفی انجام داد، مانند حذف محتوای قدیمی و جایگزینی آن با محتوای جدید، تغییر مسیر به https از http در هنگام تغییر پروتکل، انتقال موقت یک صفحه به صفحه دیگر و غیره. انواع ریدایرکت ها نکته مهمی که باید بدانید این است که وجود دارد انواع مختلف تغییر مسیر هستند. در ادامه انواع پرکاربرد ریدایرکت ها را به شما معرفی می کنیم: ریدایرکت 301 یکی از مهم ترین مسائلی که یک سئوکار یا فعال در این زمینه باید بداند این است که ریدایرکت 301 چیست و دقیقا به چه معناست. ریدایرکت های 301 در واقع تغییر مسیرهای دائمی هستند. ریدایرکت های 301 یکی از رایج ترین مواردی است که برای وب سایت ها استفاده می شود. در واقع این سبک تغییر مسیر می تواند نقش مفیدی در دستیابی به اهداف سئوی سایت داشته باشد. به طوری که حدود 90 درصد از رتبه و ارزش صفحه اول در نتایج جستجو به صفحه دوم که مقصد تغییر مسیر است منتقل می شود. Redirect 302 Redirect 302 بیشتر موقتی است و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. ریدایرکت های 302 زمانی استفاده می شوند که بنا به دلایلی بخواهید از تغییر مسیر برای مدت محدودی استفاده کنید و پس از مدتی به آدرس اصلی بازگردید. این دسته از ریدایرکت ها بیشتر زمانی استفاده می شود که شخصی بخواهد مشکلات بارگذاری وب سایت خود را حل کند. با این حال، استفاده از این تغییر مسیرها ممکن است برای شما مفید باشد. ریدایرکت 307 ریدایرکت 307 جانشین تغییر مسیر 302 در HTTP نسخه 1.1 است. در حالی که خزنده های اصلی در برخی موارد با آن مانند 302 رفتار می کنند، بهتر است تقریباً برای همه چیز از 301 استفاده کنید. استثنا در این مورد زمانی است که محتوا در واقع فقط به طور موقت منتقل می شود (مانند زمانی که یک صفحه در حال تعمیر است) و سرور سایت شما قبلاً توسط موتورهای جستجو به عنوان یک سایت سازگار با HTTP 1.1 شناخته شده است. از آنجایی که اساساً تعیین اینکه آیا موتورهای جستجو یک صفحه را مطابقت یافته اند یا خیر غیرممکن است، به طور کلی بهتر است از تغییر مسیر 302 برای محتوایی که باید به طور موقت جابجا شود استفاده کنید. Refresh Meta Refresh متا معمولاً هنگام بارگذاری صفحه استفاده می شود. این نوع تغییر مسیرها در سطح صفحه اتفاق می افتد. در سطح سرور نیست. درست مثل دو نوع قبلی. این یکی از انواع ریدایرکت هاست که سرعت پایینی دارد و چند ثانیه را به کاربر نشان می دهد تا منتظر بماند. در نتیجه، می تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر داشته باشد. Meta Refresh نیز ارزش و رتبه صفحه اولیه را به صفحه مقصد خود منتقل می کند. در نتیجه اگر نگران سئوی سایت خود با استفاده از این نوع ریدایرکت ها هستید، باید بگوییم که هیچ مشکلی نخواهید داشت. اما مشکل اینجاست که این نوع ریدایرکت ها نمی توانند به اندازه ریدایرکت های 301 موثر باشند و رتبه را منتقل کنند. چه زمانی باید از ریدایرکت استفاده کنیم؟ مهم ترین زمان برای استفاده از ریدایرکت زمانی است که می خواهید تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کنید و نمی خواهید کاربران با خطای 404 مواجه شوند. یا نمی خواهید ارزش یک لینک را از دست بدهید و قصد دارید این مقدار را به صفحه دیگری منتقل کنید. با این حال، ما تصمیم گرفتیم دلایل اصلی که باعث می شود مدیر وب سایت از تغییر مسیر استفاده کند را بیان کنیم: محتوای تکراری در سایت محتوای تکراری در واقع محتوایی است که بیش از یک بار استفاده می شود. در وب سایت شما استفاده می شود. بهتر است بدانید وقتی چندین نسخه از یک محتوا در سایت وجود دارد، در واقع کار را برای گوگل سخت کرده اید و مانعی در روند خزیدن وبسایت خود توسط گوگل ایجاد کرده اید. هنگامی که گوگل با این نوع محتوا در یک وب سایت مواجه می شود، برایش دشوار است که بفهمد کدام محتوای اصلی است که می خواهید گوگل در صفحات نتایج جستجوی خود نشان دهد. برای جلوگیری از چنین مشکلی، پیشنهاد می شود از ریدایرکت canonical یا 301 برای هدایت محتوای تکراری به محتوای اصلی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا در رتبه بندی آن صفحه عملکرد بهتری داشته باشید و تجربه کاربری خوبی برای مخاطبان خود فراهم کنید. تغییر مسیر دامنه هنگامی که می خواهید دامنه وب سایت خود را تغییر دهید، یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید استفاده از تغییر مسیر است. تغییر مسیرها به کاربران شما کمک می کند تا به وب سایت و برند شما بازگردند. البته اگر می خواهید دامنه را تغییر دهید و روند فعالیت ها و کسب و کار خود را به طور کلی تغییر دهید، ممکن است استفاده از تغییر مسیر برای آدرس دامنه خود کمی نامناسب به نظر برسد. استفاده از دامنه های متعدد برخی از افراد برای به روز نگه داشتن نام تجاری خود از چندین دامنه استفاده می کنند. در این حالت معمولاً از دامنه های دیگر به دامنه اصلی خود تغییر مسیر می دهند تا کاربران بتوانند با دامنه اصلی برند خود ارتباط برقرار کنند. نحوه ایجاد ریدایرکت ایجاد ریدایرکت 301 از طریق htaccess ریدایرکت htaccess بهترین و امن ترین راه برای ایجاد ریدایرکت هایی است که روی سرورهای آپاچی اجرا می شود. در ادامه به چند دستورالعمل متداول htaccess برای تغییر مسیر اشاره می کنیم. برای تغییر مسیر کل یک دامنه به یک سایت جدید: /Redirect 301 / http://www.example.com در این کد باید کلمه www.example.com را با دامنه سایت جدید جایگزین کنید. برای تغییر مسیر یک صفحه: /Redirect 301 /oldpage/ http://www.example.com/newpage می توانید از این تغییر مسیر در دامنه های مختلف یا در سایت خود استفاده کنید. تغییر مسیر با استفاده از Apache mod_rewrite: می توانید از Apache mod_rewrite در فایل htaccess استفاده کنید. از آن برای تغییر مسیرها با انعطاف بیشتری استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از کد زیر برای تغییر مسیر از یک زیر دامنه غیر www به نسخه دارای www استفاده کنید. RewriteEngine در RewriteBaserewritecond %{http_host} ^domain.com [nc]بازنویسی ^(.*)$ http://www.domain.com/$1 [r=301,nc]
در نهایت، وقتی متوجه شدید که ریدایرکت ها چیست یا از ریدایرکت هایی مانند ریدایرکت 301 چه استفاده هایی می شود، باید بگوییم که ریدایرکت ها در واقع ابزارهای بسیار ارزشمندی هستند که توسط تعداد زیادی از وب مسترها استفاده می شود. البته مراقب باشید که استفاده نادرست و نامناسب از این ابزار مفید می تواند به وب سایت شما آسیب وارد کند که در آینده ای نه چندان دور توسط موتور جستجوی گوگل جریمه شوید. زیرا لینک ها یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل هستند. مطلب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید