آیا خودرو دیزلی شانسی برای بقا دارند؟


قیمت بنزین در سراسر آمریکا به حالت عادی باز می گردد. اما قیمت گازوئیل به این سرعت کاهش نیافته است. نگرانی های مربوط به تیونینگ غیرقانونی خودرو را نیز به آن اضافه کنید و داشتن خودروی دیزلی مقرون به صرفه نیست. حال این سوال پیش می آید که آیا مشتریان آمریکایی در شرایط فعلی تمایلی به خرید خودروهای دیزلی دارند؟ قیمت بنزین در سال گذشته حدود 3.17 دلار بود. امروز قیمت بنزین پس از افزایش شدید قیمت در بهار و تابستان به 3.7 دلار رسیده است. قیمت گازوئیل نیز به شدت افزایش یافت اما پس از کاهش قیمت ها همچنان به قیمت سابق خود در سال گذشته نزدیک نشده است. قیمت گازوئیل سال گذشته 3.29 دلار بود اما اکنون به 5 دلار رسیده است. سوختی که قبلا مقرون به صرفه بود و قدرت مناسبی تولید می کرد، اکنون مقرون به صرفه به نظر نمی رسد. بدتر از همه، تیونینگ غیرقانونی ممکن است مشکلات قانونی بسیاری را برای دارندگان این خودروها ایجاد کند. ظهور و سقوط خودروهای دیزلی در دهه اول دهه 2000، خودروهای دیزلی بخش بزرگی از بازار خودروهای سبک در اروپا را به خود اختصاص دادند. سوخت دیزل ارزان و تمیز بود و موتورهای دیزلی بازده بالاتری نسبت به موتورهای دیزلی داشتند. از سوی دیگر، معمولاً خودروهای دیزلی ارزان‌تر از خودروهای بنزینی بودند و همین امر باعث تشویق خریداران می‌شد. سرانجام، ورود خودروهای هیبریدی و الکتریکی، دیزلی ها را به حاشیه راند. در گذشته شاهد بوده ایم که چگونه مراجع قانونی صاحبان خودروهایی را که به صورت غیرقانونی تیونینگ شده اند جریمه می کنند. از جمله صاحب یک دوج رام 2500 مدل 2008 که در نتیجه این کار مجبور شد ماشین خود را اسقاط کند. اگرچه به ندرت شاهد انجام چنین تیونینگی در مدل های پورشه و BMW هستیم، اما کاملاً بعید نیست. به عنوان مثال، BMW 328d Station که در بین جامعه تیونرها شهرت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید