محصولات برقی ب ام و بردی بیشتر از 1000 کیلومتر نخواهند داشت


BMW در حال آماده شدن برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی است. این نسل بر اساس پلتفرم کلاس جدید (Neue Klasse) تولید می شود و اولین مدل آن حدود سال 2025 رونمایی می شود. یکی از ویژگی های بارز این نسل طراحی پیشرفته سلول های باتری آن است. به طور دقیق تر، به جای سلول های منشوری، از سلول های استوانه ای در باتری استفاده خواهد شد. دامنه حرکتی بالاتر یکی از مزیت های اصلی این نوع طراحی است. اما با وجود این، ب ام و می گوید که برد خودروهای الکتریکی مجهز به پلت فرم جدید کلاس از 621 مایل یا 1000 کیلومتر فراتر نخواهد رفت. توماس آلبرشت، مدیر بخش Dynamics کارآمد، در مصاحبه ای با وب سایت انگلیسی اتوکار گفت: باتری های نسل ششم Gen6 در مقایسه با نسل پنجم باتری های Gen5، برد 30 درصد یا بیشتر را به ما می دهند، اما بردی بیش از این داریم. ما 1000 کیلومتر را دنبال نمی کنیم هرچند که این توانایی را داریم.» یکی دیگر از مزایای باتری نسل ششم BMW پشتیبانی از فناوری شارژ بسیار سریع است. بر اساس برآوردهای اولیه BMW، این نسل از نرخ شارژ 270 کیلووات پشتیبانی می کند که حدود 30 درصد بیشتر از نسل فعلی است. شاید فکر کنید به دلیل پشتیبانی از چنین سرعتی، زمان مورد نیاز برای شارژ بسیار کاهش می یابد، اما این به هیچ وجه صحت ندارد. تمرکز BMW بر عمر باتری به جای برد بیشتر، آقای آلبرشت می گوید قوانین جدیدی در راه است که عمر باتری خودروها را افزایش می دهد. به عنوان مثال، در آمریکا، باتری یک ماشین الکتریکی باید پس از ده سال 80 درصد کارایی خود را حفظ کند. او ادعا می کند که باتری جدید BMW عملکرد بهتری از این خواهد داشت. بد نیست بدانید سلول های باتری پلت فرم کلاس جدید ابعاد کوچک تری دارند به طوری که قطر آنها تنها 1.81 اینچ (46 میلی متر) است. طول این سلول ها برای سازگاری با کاربردهای مختلف متفاوت است. قبلاً اشاره کردیم که در باتری پلت فرم کلاس جدید، BMW از نیکل بیشتری در سمت کاتد استفاده می کند تا میزان کبالت را کاهش دهد. در نتیجه باتری های نسل ششم از نظر چگالی انرژی حداقل 20 درصد بهتر و از نظر وزن 10 تا 20 درصد سبک تر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید