آیا نمایشگرهای دیجیتال بزودی جای خود را به دکمه های فیزیکی می دهند؟


این روزها، خودروسازان بیشتر و بیشتر از نمایشگرهای دیجیتال بزرگ در مدل های جدید استفاده می کنند. به عنوان مثال، آخرین نسل BMW سری 7 دارای صفحه نمایش 31 اینچی 8K برای سرنشینان ردیف عقب خود است. نسل هفتم فورد موستانگ که چند روز پیش رونمایی شد از دو صفحه نمایش 12.4 و 13.2 اینچی در پشت فرمان استفاده می کند. اگرچه استفاده از چنین صفحه نمایش های بزرگی فضای مدرن تری ایجاد می کند، برخی از منتقدان معتقدند که کار با دکمه های فیزیکی آسان تر و ایمن تر است. به نظر می رسد به زودی نظر این دسته از منتقدان غالب شود و خودروسازان دوباره به دکمه های فیزیکی بازگردند. Jony Ive، طراح سابق اپل که شهرت جهانی دارد، اخیراً در کنفرانس کد Vox Media گفته است که اصلا طرفدار استفاده از نمایشگرهای دیجیتال در خودروها نیست. وی دلیل این امر را نیاز به کنترل امکانات مختلف با لمس زیاد و زیاد عنوان کرد. آقای حوا به کابین تسلا اشاره می کند. او حذف دکمه های فیزیکی و نصب صفحه نمایش بزرگ را راه حل مناسبی نمی داند و می گوید که روند فعلی برخلاف آنچه تسلا آغاز کرده است. وی در این رابطه اظهار داشت: به طور بالقوه ممکن است آونگ به سمت رابط کاربری و محصولاتی با دخالت فیزیکی بیشتر حرکت کند. انتقاد طراحان دیگر از نمایشگرهای دیجیتال آقای آیو تنها طرحی نیست که چنین نظری دارد. طراحان دیگر برندهای بزرگ خودرو نیز در برابر تسلط صفحه نمایش های لمسی دیجیتال مقاومت می کنند. چند هفته پیش تیری متروز، طراح ارشد برند فرانسوی DS نیز در اظهارنظری جالب گفت که تلاش تیمش این خواهد بود که “تمام صفحه نمایش ها را از فضای داخلی” محصولات این شرکت حذف کنند. آقای متروز معتقد است که نمایشگرهای دیجیتال جذابیت لازم را ندارند. ماتیاس جونگانز، مدیر طراحی داخلی BMW i نیز با آقای متروز موافق است. او امیدوار است که خودروسازان به زودی استفاده از سطوح شیشه ای سیاه را متوقف کنند. Connie Blume، مدیر طراحی داخلی برند سوئدی Polestar مدتی پیش اعلام کرد که نمایشگرهای دیجیتال به اوج خود رسیده اند و محبوبیت آنها به تدریج کاهش می یابد. ناگفته نماند که جانی آیو به تازگی با فراری قرارداد امضا کرده و قرار است تجربیات خود را با این شرکت ایتالیایی در میان بگذارد. بد نیست بدانید اولین خودروی برقی فراری با همکاری مستر آیو طراحی خواهد شد. این طراح برجسته ظاهرا به عنوان مشاور در پروژه خودروسازی اپل نیز فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید