اگر برندی بداند دستگاهش رتبه اول را نمی‌گیرد، آن را برای بررسی نمی‌فرستند


در سال‌های گذشته، DxOMark به یک سازمان مستقل برای بررسی عملکرد بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند از جمله دوربین آن‌ها تبدیل شده است. اما اهمیت این سازمان برای شرکت ها نسبت به گذشته کاهش یافته است که ظاهراً به دلیل علاقه برندها به قرار دادن محصولات خود در رتبه اول در بررسی های DxOMark است. چندین سال پیش، زمانی که شرکت‌ها گوشی‌های جدید خود را در رویدادهای مختلف معرفی می‌کردند، امتیاز DxOMark دوربین‌های خود را به مخاطبان نشان می‌دادند تا عملکرد محصولات خود را به نمایش بگذارند. اما امروزه کمتر شاهد چنین چیزی هستیم و حتی برخی از دستگاه ها توسط خود این وب سایت خریداری می شود و شرکت ها آنها را ارسال نمی کنند. وب‌سایت DxOMark دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را در بخش عکاسی و فیلم‌برداری بررسی می‌کند و به آنها امتیاز کلی می‌دهد. البته با اضافه شدن دوربین های تله فوتو و پریسکوپ به تلفن های همراه، عملکرد زوم نیز در این مرجع مورد بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر، مدیر عامل DxOMark، فردریک گیچارد، در مصاحبه ای گفت که برندها از امتیاز او به عنوان معیاری برای نشان دادن عملکرد آن استفاده نخواهند کرد تا زمانی که گوشی آنها در رتبه اول بررسی ها قرار گیرد. عدم ارسال گوشی های شیائومی به DxOMark به گفته گیچارد، دلیل اینکه شیائومی و برخی برندها گوشی های خود را برای بررسی به DxOMark نمی فرستند، کسب نکردن بالاترین امتیاز است. Guichard ادعا می کند که اگر دستگاهی بالاترین امتیاز را در بررسی های DxOMark کسب کند، توجه زیادی را به خود جلب می کند و شرکت ها می توانند از این امتیاز برای تبلیغات استفاده کنند. صحبت های گیچارد بی ارتباط با اظهارات مدیرعامل شیائومی مبنی بر عدم ارائه جدیدترین پرچمدار خود به DxOMark نیست. چند هفته پیش، لی جون گفت که این شرکت Xiaomi 12S Ultra را به این مرجع ارسال نخواهد کرد. با وجود این، DxOMark خود پرچمدار چینی را خریداری و بررسی کرد. Xiaomi 12S Ultra در این بررسی امتیاز کلی 138 را کسب کرد که چندین امتیاز کمتر از امتیاز 143 مدل قبلی خود یعنی Xiaomi Mi 11 Ultra است.

دیدگاهتان را بنویسید