افزایش رضایت مشتری با راهکارهای عملی و حرفه ای 2022



تفاوت بین یک مشتری کمی راضی و یک مشتری وفادار چیست؟ یک مشتری کمی راضی احساس نمی کند که مجبور به ماندن در اطراف خود شود – می توان آنها را به راحتی سوق داد تا مارک دیگری را امتحان کنند. اما یک مشتری وفادار مانند یک طرفدار سرسخت است: آنها نه تنها برای سال های آینده با شما خواهند ماند، بلکه سعی خواهند کرد دوستان خود را نیز متقاعد کنند که همین کار را انجام دهند. بیایید نگاهی بیندازیم که چه چیزی باعث ایجاد مشتریان وفادار می شود.1. ارائه محصولات و خدمات با کیفیتطراحی محصولات و خدماتی که تا حد امکان به بهترین شکل ممکن عمل کنند، برای دستیابی به رضایت مشتری الزامی است. حداقل، محصولات و خدمات شما باید عاری از نقص و مشکلات اساسی باشند. در حالی که مشتریان وفادار عموماً بخشنده‌تر هستند، مشتریان جدید نقص‌ها را کاملاً غیرقابل قبول می‌دانند. اطمینان حاصل کنید که منابع، ابزارها، لوازم و اطلاعات کافی برای ایجاد محصولات و خدماتی دارید که تمام کادرها را علامت بزنید. اگر صاحب یک شرکت پوشاک کوچک هستید، قبل از ارسال آن به مشتری، مطمئن شوید که دوخت آن عالی است. اگر خدمات نظافتی دارید، تا زمانی که همه چیز درخشان نشده است آنجا را ترک نکنید. محصولات و خدماتی را ارائه دهید که با رقبای شما بی نظیر است.2. به موقع و با لبخند تحویل بگیریدچیزی نیست که مشتریان بیشتر از انتظار برای چیزی که انتظار دارند از آن متنفر باشند. با تعیین انتظارات معقول و ارائه محصولات و خدمات به موقع، استرس را از بین ببرید. مشکلات و تاخیرهای غیرمنتظره گاهی اتفاق می افتد. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، زودتر و اغلب اوقات ارتباط برقرار کنید. مهمتر از همه، مطمئن شوید که ارزش شما توسط یک فرد دلسوز و صمیمی ارائه می شود، حتی اگر احساس می کنید سرگردان هستید و تمام اتفاقات غیرمنتظره در حال رخ دادن است. صرف یک دقیقه در طول روز برای تصدیق و کنترل احساسات خود به شما کمک می کند چهره بهتری را به مشتریان ارائه دهید و در نهایت از مشکلات بیشتر رضایت مشتری جلوگیری کنید تا اینکه اجازه دهید احساسات شما بر شما مسلط شود.برای فراتر رفتن، بهتر است که کمتر از حد وعده داده و بیش از حد ارائه دهید و تنظیم هیجانی را تمرین کنید. اگر عکاس عروسی هستید، به زوج‌ها بگویید که می‌توانند در عرض شش هفته منتظر عکس‌های دیجیتالی خود باشند، اما سعی کنید آن‌ها را در سه تا چهار هفته تحویل دهید. به یاد داشته باشید، کسی که محصول شما را تحویل می دهد باید مهربان و دلسوز باشد. حتی اگر به موقع یا زودتر تحویل بگیرید، اگر تحویل‌دهنده بی‌ادب باشد، تجربه مشتری را مخدوش می‌کند. 3. به نقاط درد مشتری رسیدگی کنیددر مورد مشکلات مشتریان خود تحقیق کنید و آنها را زودتر حل کنید. از آنها بپرسید که چه چیزی آنها را تحت تأثیر قرار داده است تا از خرید با سایر مشاغل کوچک در گذشته خودداری کنند. آیا از انتظار برای پاسخ به شکایات و مشکلات متنفرند؟ خط مشی پاسخ 48 ساعته خود را به خط مشی پاسخگویی 24 ساعته تغییر دهید، یک ربات چت به سایت خود اضافه کنید و یک صفحه پرسش و پاسخ سلف سرویس را نیز بگنجانید.آیا وقتی کسب و کارهای کوچک درباره رویدادهای مهم جاری و مسائل سیاسی صحبت نمی کنند، آزرده می شوند؟ اطمینان حاصل کنید که به دلایل مهم در صفحات رسانه های اجتماعی خود احترام گذاشته و به آنها احترام می گذارید. 4. یک فرآیند حل مشکل را اجرا کنیدایجاد یک فرآیند حل مشکل موثر یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خروج مشتری ناراضی است. این به این معنی است که مشکل آنها را در اسرع وقت حل کنید و به آنها راه حلی بدهید که از آن راضی هستند – مانند یک دسر رایگان و خوشمزه زیرا غذای آنها دیر بیرون آمد. مشتریان می‌خواهند بدانند که اگر با مشکلی به سراغ شما بیایند، مشکلی شبیه به دندان کشیدن نخواهد بود. 5. پشتیبانی مشتری با کیفیت را ارائه دهیدهر چیز دیگری در کسب و کار کوچک شما می تواند عالی پیش رود، اما عدم پشتیبانی مناسب از مشتری می تواند همه چیز را خراب کند. اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی دلسوزانه از مشتری را ارائه می دهید که در هر قسمت از سفر مشتری متمرکز بر راه حل است. این بدان معناست که فرآیندهای ورود و بازگشت باید به جای طولانی بودن، روان باشد. سفارش باید آسان و راحت باشد و اگر مشتریان سؤال یا نگرانی دارند، یا برای آنها پاسخ دارید یا زمانی را برای یافتن آن اختصاص می دهید. هنگامی که مشتریان درخواست پشتیبانی می کنند، شما یک فرصت عالی دارید تا به آنها نشان دهید که برند مناسبی را انتخاب کرده اند و می توانند برای یافتن راه حل به شما اعتماد کنند. آموزش طراحی سایتچه نوع معیارهایی رضایت مشتری را اندازه گیری می کنند؟ معیارهایی که انتخاب می کنید به اهداف تجاری خاص شما بستگی دارد، اما در اینجا چند معیار رایج وجود دارد که رضایت مشتری را اندازه گیری می کند. این شامل:ارزش مادام العمر مشتری (CLTV) – اندازه گیری می کند که مشتری در طول مدتی که به عنوان مشتری پرداخت می کند، چقدر پول برای برند شما به ارمغان می آورد.امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) – وفاداری را با پرسیدن از مشتریان شما می سنجید که چقدر مایل به توصیه برند شما هستند. امتیاز سلامت مشتری (CHS) – الگوهای رفتاری مشتری را شناسایی می کند تا مشخص کند آیا مشتریان شما احتمالاً دوباره خرید می کنند یا خیر.نرخ ریزش مشتری (CCR) – درصد مشتریانی را که در طول یک دوره از دست داده اید را نشان می دهدنظرات مشتریان – بازخورد مثبت و منفی مشتریان مستقیم را شناسایی می کند اگر احساس می‌کنید تحت تأثیر این معیارها قرار گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم روی CLTV، NPS و بررسی‌ها تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید