۸ فکت برتر بازی GTA III که احتمالا از وجودشان بی‌خبرید


اگر قرار باشد استودیویی را به عنوان یکی از بهترین بازی سازان تاریخ صنعت بازی های ویدیویی معرفی کنیم، قطعا استودیوی بازی سازی Rockstar یکی از انتخاب های اصلی ما خواهد بود. Rockstar استودیویی است که حتی اگر اهل بازی های ویدیویی نباشید، قطعا برای یک بار هم که شده به سراغ تجربه بازی آن رفته اید. Rockstar نقطه عطفی در روند ساخت بازی های ویدیویی است و امروزه بازی های آن به چیزی تبدیل شده اند که همه دوست دارند آن را تجربه کنند. پس شاید بد نباشد نگاهی دوباره به بازی های فراموش شده و قدیمی این استودیو بیندازید و دوباره آن ها را مرور کنید. صرف نظر از تمام حاشیه هایی که راک استار در چند سال اخیر متحمل شده است، این یک واقعیت غیرقابل انکار است. بازی های این استودیو بدون شک شاهکار هستند و فرنچایز Jetty در راس آنها قرار دارد. خوشبختانه از آنجایی که پورت های مختلف این فرنچایز به پلتفرم موبایل راه پیدا کرده اند، Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است، بنابراین شاید وقت آن رسیده است که نگاهی دوباره به پورت موبایل GTA III بیندازیم. 8 حقیقت بیایید بهترین های آن را با هم معرفی کنیم. پس اگر اهل بازی موبایل هستید، با ویجیاتو همراه باشید. کلود هرگز قرار نبود دیالوگ داشته باشد. Rockstar پادشاه ایده های عجیب و غریب است. ایده هایی که زیباترین بازی های ممکن را می سازند که امروز دوست داریم تجربه کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قهرمان اصلی بازی GTA III هرگز قرار نبود دیالوگ داشته باشد. چنین ایده ای ممکن است در سال 2022 عجیب به نظر برسد، اما در سال 2001 قرار بود ابر برای همیشه ساکت بماند و استودیو Rockstar به نوعی مجبور به انجام این کار شد. مقاله پیشنهادی: راهنمای همه کدهای تقلب GTA 3: نسخه قطعی Aji Maji La Tarji! محدودیت ها در سال 2001 دست و پای راک استار را برای ساخت یک بازی مدرن بسته نگه داشت. یکی از سخت ترین مکانیک های بازی های ویدیویی آن سال ها محدودیت های موشن کپچر بود که متاسفانه در سال 2001 چندان پیشرفته نبود و به دلایل فنی راک استار قهرمان بازی را ساکت کرد. البته این فقط مربوط به گیتا 3 نبود و راک استار حتی در مراحل ساخت GTA Vice City تصمیم به این کار گرفت که خوشبختانه از این کار منصرف شد. GTA 3 در ابتدا دارای گرافیک کارتونی بود. گرافیک GTA III ممکن است دیگر آنطور که باید جذاب نباشد، اما در سال 2001 یکی از دقیق ترین بازی های آن دوران بود و از آنجایی که GTA 3 اولین عنوان در این فرنچایز بود، وارد یک سه بازی می شود. دنیای بعدی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. انتظارات از گرافیک بازی بسیار بالا بود و زمانی که راک استار GT3 را معرفی کرد، طرفداران این سری دقیقا می دانستند که باید خود را برای چه چیزی آماده کنند. با این حال؛ GTA III قرار نبود یک بازی واقع گرایانه باشد. در واقع استودیو راک استار قصد داشت بازی را با گرافیک کارتونی عرضه کند و پالت های رنگی و شخصیت های کارتونی را جایگزین شخصیت های شرور شهر کند. خوشبختانه Rockstar در نهایت این تصمیم را رها کرد و نحوه ساخت بازی را تغییر داد. حملات تروریستی 11 سپتامبر باعث تغییرات جزئی در بازی شد. بسیاری از طرفداران این سری از مدت ها پیش بر این باور بودند که راک استار به دلیل حملات تروریستی 11 سپتامبر، جو و هسته بازی را تغییر داده است. از آنجایی که قسمت سوم این فرنچایز تنها یک ماه پس از حمله منتشر شد، طرفداران فرنچایز Ghetto بر این باور بودند که گیم پلی کلی بازی GTA III تغییر کرده است که هرگز توسط استودیو Rockstar تایید یا رد نشد و به همین دلیل شایعات آنها ادامه یافت. مقاله پیشنهادی: تاپ 10: حقایق عجیبی را که درباره GTA نمی دانید تماشا کنید، اما راک استار سرانجام سکوت خود را شکست و اعلام کرد که در شایعات کمی اغراق شده است. آنها ادعا کردند که هیچ تغییری در بازی ایجاد نشده است و فقط تغییرات ایجاد شده است. این در مورد گفتگوی NPC ها، رنگ ماشین های پلیس و ایستگاه های رادیویی است که به این حملات اشاره می کنند. حقیقت را در مورد شخصیت حذف شده از بازی بگویید، استودیوی راک استار همیشه حواشی زیادی داشته است. هنگامی که GTA III در سال 2001 منتشر شد، کاربران بلافاصله شروع به ساختن حقایق عجیب و غریب در مورد بازی کردند. یکی از این حقایق مربوط به شخصیت حذف شده به نام دارکل بود که قرار بود در روند گیم پلی، ماموریت های فرعی مختلفی را به کلود – قهرمان اصلی بازی GTA III – بدهد. دارکل هرگز پا به دنیای GTA III نگذاشت و بسیاری معتقد بودند که این بازی نتیجه حملات 11 سپتامبر است. داستان از این قرار است که دارکل در یکی از ماموریت هایش از شما خواسته تا به یک اتوبوس مدرسه پر از بچه حمله کنید و آن را منفجر کنید! این شایعه تا مدت ها ادامه داشت تا اینکه راک استار اعلام کرد که شخصیت دارکل هرگز به بازی اضافه نخواهد شد و دلیل آن همخوانی نداشتن ماموریت های جانبی دارکل با اتمسفر و دیگر ماموریت های اصلی بازی و در نتیجه راک استار است. بی دقت بود شد. آنها همچنین ماموریت انفجار اتوبوس مدرسه را شایعه اینترنتی خواندند و گفتند که چنین ماموریتی هرگز در بازی وجود نداشته است. GTA III قرار بود با چند نفره عرضه شود. سال‌ها قبل از اینکه GTA Online اینقدر بزرگ شود، Rockstar ایده‌ای داشت که در سال 2001 باورنکردنی بود. وقتی تیم Rockstar تصمیم گرفت بازی GT3 را بسازد، این بازی قرار بود از چند نفره و چند نفره روی رایانه‌های شخصی پشتیبانی کند. متاسفانه این بخش هرگز پای خود را به دنیای اصلی بازی باز نکرد و به همین دلیل در فایل های بازی مدفون ماند. مقاله پیشنهادی: بررسی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition پس از دو دهه انتظار برای ادای احترام مذهبی بهتر به سه گانه درخشان GTA، توسعه دهندگان Rockstar به طور جدی ایده یک بازی چند نفره GTA III را دنبال کردند. در نهایت همه چیز به یکباره تغییر کرد و آنها نسبت به آن بی توجه شدند. در واقع Rockstar قسمت آنلاین GTA III را فدای GTA Vice City کرد و تمرکز خود را روی ساخت یک بازی جدید گذاشت. هواپیما هرگز در اولویت نبوده است. اگر از طرفداران بازی GTA III هستید، حتما با هواپیمای کوچکی به نام دودو آشنا هستید. هواپیمایی که حتی در نسخه های بعدی این فرنچایز مانند GTA Vice City و GTA San Andreas ظاهر شد و قطعا خاطرات خوبی را برای شما زنده خواهد کرد. اما سوال اینجاست که چرا بسیاری از هواپیماهای بازی پرواز نمی کردند و هواپیماهایی که می توانستند پرواز کنند. آیا آنها کنترلرهای بسیار سختی داشتند؟ شایعات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد که یکی از بهترین آنها ادعا می کند که هواپیماها هرگز در GTA III در اولویت نبوده اند. سازندگان بازی بیشتر بر روی تجربه موتور سواری و ماشین های بازی تمرکز کردند و پرواز با هواپیماهای GTA III اولویت بالایی نداشت. در واقع افزودن بعد جدیدی به گیم پلی بازی آنقدر دردسرساز بود که Rockstar می خواست بی خیال باشد. ظاهر کلود بارها در روند ساخت بازی تغییر کرده است. معمولا استودیوهای بازی سازی از خلاقیت ها و عناصر مختلفی در ساخت شخصیت های خود استفاده می کنند تا آن شخصیت را جاودانه و خاطره انگیز کنند. استودیو Rockstar و قهرمانان GTA III نیز از این قاعده مستثنی نیستند. Rockstar برای طراحی و مدل سازی توسط کلود; او باید با عناصر مختلف آزمایش می کرد تا در نهایت به شخصیتی که اکنون می شناسیم برسد. رسیدن. مقاله پیشنهادی: راهنمای تمامی کدهای تقلب GTA San Andreas: Definitive Edition به خیابان گروو برمی گردیم … درست مثل خود بازی; Rockstar Cloud از نظر ارتفاع; ظاهر یا حتی مدل مو؛ دست عوض شد Cloud برای رسیدن به ظاهر فعلی خود بارها تغییر کرد و استودیو Rockstar دوست نداشت طرفداران خود را ناامید کند. خلاقیت صداپیشگی در ساخت بازی ویدیویی; نه تنها گرافیک صدا، بلکه موسیقی متن و صدای بازی نیز به همان اندازه مهم هستند. با وجود گذشت 2 دهه از انتشار GTA III، هنوز بسیاری از طرفداران این بازی صدای شگفت انگیز آن را به یاد دارند. به گفته استودیوی راک استار؛ آنها مجبور بودند از صداهای واقعی استفاده کنند تا بازی طبیعی تر به نظر برسد. صداهایی که از له کردن و خوردن میوه و مرغ خام و بازی به وجود می آید. مقاله پیشنهادی: راهنمای همه کدهای تقلب GTA V با این کدهای تقلب تبدیل به قدرت مطلق لوس سانتوس شوید

دیدگاهتان را بنویسید