فیسبوک مدیریت و کنترل درستی روی داده‌های کاربران ندارد |‌دیجیاتو


بر اساس گزارشی که توسط تعدادی از مهندسان حریم خصوصی فیس بوک فاش شده است، به نظر می رسد این شرکت قادر به مدیریت و کنترل صحیح بسیاری از داده های شخصی کاربرانی که در اختیار دارد، نیست. این گزارش توانایی فیس بوک برای محافظت از حریم خصوصی کاربران را زیر سوال می برد. فیس بوک در طول سال ها مشکلات زیادی در خصوص حریم خصوصی داشته است و حتی موضوع فروش داده های کاربران در مورد این شرکت را مطرح کرده است، اما ظاهراً اوضاع بسیار بدتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. طبق یکی از اسناد داخلی این شرکت که در قالب گزارشی توسط تعدادی از مهندسان حریم خصوصی تیم تبلیغاتی فیس بوک تهیه و برای مدیران این شرکت ارسال شده است، فیس بوک اطلاعات کاربران را به خوبی مدیریت نمی کند و مهندسان این تیم می گویند که فیس بوک نگران حریم خصوصی است. قوانین جدید احتمالاً مشکلاتی را برای تنظیم کننده های محلی در رابطه با حفاظت از داده های کاربر ایجاد می کند. ضعف فیس بوک در مدیریت داده های کاربران مهندسان حریم خصوصی این شرکت به مدیران شبکه های اجتماعی هشدار داده اند که هیچ قولی به دولت در مورد ایجاد هرگونه تغییر در این زمینه ها ندهند، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد. این گزارش به خوبی نشان دهنده موضع فیس بوک در مورد نحوه مدیریت و کنترل داده ها بر اساس قوانین جدید حریم خصوصی در هند، آفریقای جنوبی و جاهای دیگر است. نویسندگان این گزارش می گویند فیس بوک در مورد مدیریت اطلاعات شخصی 1.9 میلیارد کاربر وضعیت روشنی ندارد و در بیشتر موارد در وضعیت تاریکی قرار دارد. مهندسان هشدار می دهند که این پلتفرم با نحوه مدیریت داده های کاربران در کشورهای مختلف با مشکل مواجه خواهد شد. در واقع، شرکت اطلاعات و کنترل دقیقی بر نحوه استفاده الگوریتم‌ها از داده‌ها ندارد و نمی‌تواند با اطمینان تغییرات یا سیاست‌های جدید را دنبال کند و متعهد به انجام آن باشد. در واقع، این شرکت نمی تواند بگوید که از داده های X برای رسیدن به Y استفاده نخواهیم کرد. این گزارش بیان می کند که به نظر می رسد مانع اصلی فیس بوک برای ردیابی داده های کاربران، نبود سیستم های بسته باشد، به عبارت دیگر، سیستم های داده فیس بوک دارای مرزهای باز هستند که داده های کاربر اول شخص، داده های کاربر شخص ثالث و داده های حساس را ترکیب کنید. انجام می دهند. برای توصیف دشواری ردیابی داده های خاص فیس بوک، نویسندگان گزارش از استعاره ریختن یک بطری جوهر در دریاچه و سپس تلاش برای بازگرداندن آن به بطری استفاده کردند. آنها می گویند بطری آب جوهر شبیه مخلوطی از انواع مختلف داده های کاربر است. همانطور که جدا کردن جوهر از آب بطری غیرممکن است، سازماندهی چنین داده هایی نیز غیرممکن است. یکی از کارمندان سابق فیس بوک که نخواست نامش فاش شود نیز گفت که معلوم نیست این داده ها به کجا می رود. در شرایط فعلی باید دید آیا فعالیت های این شرکت می تواند با چنین قوانینی مطابقت داشته باشد یا خیر. آیا فیس بوک اصلاً می تواند قوانین جدید خود را در برابر سونامی تجهیز کند؟

دیدگاهتان را بنویسید