استارلینک از مشتریانش کلاهبرداری کرده است؟ شکایت برخی مشتریان از افزایش هزینه‌ها


قیمت اینترنت ماهانه Starlink و کیت اولیه آن توسط SpaceX در ماه گذشته افزایش یافت. اکنون برخی از مشتریان این سرویس از افزایش قیمت ابراز نارضایتی کرده اند و حتی برخی دیگر که هنوز کیت های خود را دریافت نکرده اند و موفق به دریافت 100 دلار امتیاز واریز خود به کلاهبرداری های Starlink نشده اند. به گزارش اینسایدر، یکی از مشتریان استارلینکا که در کوه های کارولینای شمالی زندگی می کند، در فوریه سال گذشته 100 دلار برای کیت استارلینکا پرداخت. او توضیح می دهد که از آن زمان تاکنون خبری از شرکت ایلان ماسک نبوده و حتی کیت خود را نیز دریافت نکرده است. با وجود چنین مشکلاتی در خدمات، استارلینک اخیراً قیمت های خود را حتی برای مشتریانی که منتظر این کیت هستند افزایش داده است. کلاهبرداری استارلینک از مشتریان؟ او در پایان ماه مارس برای بازپرداخت وجه سپرده خود به دلیل افزایش قیمت به SpaceX مراجعه کرد و حتی با مشکلاتی مانند عدم امکان تماس با این شرکت مواجه شد. او توضیح می دهد: «احساس کردم استارلینک به من خیانت کرده است. روش تجارت منصفانه نیست. این شرکت بیش از یک سال است که پول من را در اختیار دارد. حالا که به پولم نیاز دارم، نباید شرایطی برای دریافت آن وجود داشته باشد». در ماه مارس، SpaceX اعلام کرد که به دلیل تورم، قیمت کیت را از 500 دلار برای مشتریان قدیمی به 550 دلار و برای مشتریان جدید به 600 دلار افزایش داده است. هزینه اشتراک ماهانه Starlink نیز از 99 دلار به 110 دلار برای همه کاربران افزایش یافته است. . سایر مشتریان از تاخیر استارلینک، افزایش قیمت و ارائه خدمات ضعیف شکایت کرده اند. دنیس الیز یکی دیگر از مشتریانی است که از زمان سفارش Starlink در آوریل سال گذشته، دو ایمیل از این شرکت دریافت کرده است. یکی تایید پرداخت و دیگری در مورد افزایش قیمت خدمات. او به اینسایدر توضیح می‌دهد: «اصلاً نمی‌خواهم سفارشم را لغو کنم، زیرا در منطقه‌ای خارج از شهر زندگی می‌کنم و به اینترنت نیاز دارم و واقعاً می‌خواهم آن را تجربه کنم». با این حال او از افزایش قیمت Starlink قبل از دریافت کیت خود ناراضی است و ادعا می کند که ایلان ماسک از آنها درآمد کسب می کند. او همچنین توضیح داد که Starlink به هیچ یک از ایمیل های او پاسخ نداده است. در همین حال، لوک پالرم، تحلیلگر در North Sky Research توضیح می‌دهد که عصبانی شدن مشتریان از قیمت خدماتی که هنوز دریافت نکرده‌اند کاملا منطقی است. او همچنین ادعا می کند که استارلینک هیچ منبعی برای خدمات مشتریان خود ارائه نکرده است و طبیعی است که چنین شکایاتی را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید