آیا تسلا راه خود را گم کرده است؟


با فروش بیش از 936172 دستگاه در سال 2021 و فروش 310048 دستگاه در سه ماهه اول سال 2022، می توان گفت که تسلا بهتر از همیشه عمل کرده و رکوردهای خیره کننده ای را ثبت کرده است. با این حال پیتر نوتا، رئیس فروش گروه BMW معتقد است که ایلان ماسک راه خود را گم کرده و نقطه فروش بهینه محصولات خود را از دست داده است. این ممکن است درست به نظر برسد، اما تسلا احتمالا در سال 2022 با تولید انبوه مدل Y و راه اندازی سایت های تولید در برلین و تگزاس، رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند. به نظر می رسد مدیران BMW بر این باورند که تسلا در چند سال گذشته توانسته قشر پیشتاز و ریسک پذیر جامعه را به خود جذب کند و پس از مدتی با معرفی خودروهای برقی توسط خودروسازان دیگر، روند استقبال از خودروهای تسلا رو به رو شد. ممکن است آغاز شود. کاستن. با این حال، ایلان ماسک نشان داده است که اساساً توانایی غلبه بر چنین چالش هایی را دارد و با استفاده از تکنیک های بازاریابی می تواند تسلا را در کانون توجه نگه دارد. بی ام و برای اولین بار از خودروی تمام الکتریکی i7 رونمایی کرد. این مدل پاسخ مستقیم BMW به مرسدس EQS است. iX1 در اواخر امسال به عنوان یک کراس اوور الکتریکی کوچک رونمایی خواهد شد. در سال 2023، i5 به عنوان مدل الکتریکی سدان محبوب BMW، سری 5، عرضه خواهد شد. محصولات الکتریکی جدید نیز از دیگر برندهای زیرمجموعه BMW مانند Mini و Rolls-Royce در راه است. BMW در حال حاضر i4 را به عنوان رقیب تسلا مدل 3 در سبد محصولات خود دارد. با این حال، iX3 فقط در بازارهای خاصی به فروش رسیده است و BMW هیچ برنامه ای برای فروش آن در بازار آمریکای شمالی ندارد. ب ام و قصد دارد به طور گسترده برق بسازد و با رونمایی از i7 این را به همگان نشان داد. انتظار می رود تقاضا برای مدل های الکتریکی BMW همچنان بالا باشد. در نتیجه، BMW قصد دارد محصولات الکتریکی را با حداکثر ظرفیت تولید خود به بازار عرضه کند. بی ام و پیش از این پیش بینی کرده بود که تا سال 2030 بیش از 50 درصد از فروش آن به خودروهای برقی از جمله هیبریدی و پلاگین هیبریدی اختصاص خواهد داشت. اما به نظر می رسد این مهم زودتر اتفاق بیفتد. BMW قصد دارد تا سال 2025 پلت فرم جدیدی را برای مدل های تمام الکتریکی به نام “Neue Klasse” به خط تولید بیاورد. تاکنون مدل های برقی این شرکت از پلت فرم های بنزین سوز این شرکت مشتق شده اند. با وجود همه اینها، BMW تمایلی به حذف محصولات احتراق داخلی خود در آینده نزدیک ندارد. این برند لوکس معتقد است که خودروهای برقی هنوز در دنیا فراگیر نشده اند و این امر ممکن است نیازمند تغییرات اساسی در سبک زندگی دنیا باشد. زیرساخت شارژ، کمبود مواد اولیه و همچنین افزایش قیمت خودروهای الکتریکی از جمله مواردی است که می تواند موتورهای احتراقی بنزینی و دیزلی را زنده نگه دارد. BMW به نحوه طراحی و تولید محصولات خود اطمینان قابل توجهی دارد. با این حال بسیاری از طرفداران این شرکت نسبت به زبان طراحی جدید محصولاتش انتقاد دارند. نسل جدید ب ام و سری 7 و مدل تمام الکتریکی آن یعنی i7 همین چند روز پیش معرفی شدند. پیش از این، شاسی بلند این شرکت، X7، فیس لیفت جدیدی با طراحی چراغ جلوی دو قسمتی دریافت کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید