بازاریابی هدفمند چیست و چه مراحلی دارد؟



100 نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام Newseo بازاریابی هدفمند فرآیند شناسایی مشتریانی است که ممکن است به محصولات و خدمات خاصی که شما ارائه می دهید نیاز داشته باشند. در این سبک بازاریابی، مشتریان بالقوه شناسایی، دسته بندی می شوند و نوع محتوای آنها مشخص می شود، پاتوق های دیجیتالی آنها کشف می شود و سپس یک استراتژی بازاریابی برای هدف قرار دادن آن گروه خاص ایجاد می شود. . بازاریابی هدف عموماً از نظر دامنه محدود است، اما اغلب نسبت به سایر انواع بازاریابی مولدتر است. زیرا بر اساس ترجیحات و سلیقه مشتریان هدف طراحی شده است. این روش یکی از بهترین روش های بازاریابی است. در این مقاله بازاریابی هدفمند قصد داریم به معرفی کامل این سبک از بازاریابی بپردازیم و مراحل آن را شرح دهیم. منظور از بازاریابی هدفمند چیست؟ برای تعریف بازاریابی هدفمند باید بگوییم که یک نوع بازاریابی برای مدلی از مشتریان ایده آل است که اطلاعات آنها بر اساس جمعیت، سن، نژاد، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مورد علاقه، وبلاگ ها یا کانال های ویدیویی مورد استفاده آنها است و سایر اطلاعات مشابه در نظر گرفته شده. شرکت ها از این اطلاعات برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند و پیام های بازاریابی را به افراد مناسب در مکان و زمانی که به احتمال زیاد آنها را می بینند، ارائه می دهند. به عنوان مثال، بازار هدف شرکتی که سرورهای مجازی می فروشد، افرادی در صنعت فناوری اطلاعات خواهند بود. به این ترتیب شرکتی که به دنبال فروش چنین محصولاتی است، به جای تبلیغات برای مخاطبان گسترده و غیرهدف، محتوای بازاریابی و تبلیغات هدفمند خود را از طریق وبلاگ ها و وب سایت هایی که این افراد تمایل به بازدید از آنها دارند، ارائه می کند. می دهد. انتخاب بازار هدف یک شرکت نمی تواند روی تمام بخش های بازار تمرکز کند، بنابراین بهتر است فقط بر روی بخش های محدود و کوچکتر تمرکز کند. به بخش هایی که شرکت می خواهد به آنها خدمات ارائه دهد یا محصولات خود را بفروشد، بازار هدف می گویند. فرآیند انتخاب بازار هدف نیز به عنوان هدف گذاری بازار شناخته می شود. این بخش ها ممکن است بر اساس ویژگی های مصرف کننده یا ویژگی های محصول یا هر دو باشد. هنگامی که بازار به بخش های مختلف تقسیم می شود، شرکت باید آنها را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که چه تعداد و کدام یک را هدف قرار دهد. این به سادگی فرآیند انتخاب بازار هدف است. مراحل بازاریابی هدفمند برای رسیدن به موفقیت در هر کسب و کاری، مشروط به درک و شناخت مخاطب هدف است. امروزه مصرف کنندگان منابع زیادی برای محصولات، خدمات و ارائه دهندگان خود دارند. همچنین اطلاعات زیادی برای تحلیل این انتخاب ها در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال در اختیار مشتریان قرار می گیرد. اگر صاحب یک کسب و کار با هر اندازه ای هستید، بازاریابی هدفمند برای شما ضروری است تا جریان درآمدی ثابتی داشته باشید و رشد کنید. سه مرحله مختلف برای بازاریابی هدفمند وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است: 1. تقسیم بندی مصرف کننده احتمالاً چندین نوع مصرف کننده وجود دارد که ممکن است از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. انجام این طبقه بندی به شما این امکان را می دهد که تشخیص دهید این گروه ها چه کسانی هستند، احتمالاً به چه چیزی نیاز دارند و آیا می توانید به آنها کمک کنید. هنگام انجام این تقسیم بندی باید به معیارهای زیادی توجه کرد که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است: موقعیت مکانی، قدرت خرید، درآمد، جنسیت، سن، تحصیلات، سبک زندگی، عادات و رفتار، تعداد فرزندان، وضعیت تأهل، و غیره، زوجی که به تازگی اولین فرزند خود را به دنیا آورده اند و قبلاً بیمه عمر را در نظر نگرفته اند، ممکن است به دلیل مسئولیت های جدید خود انگیزه بیشتری برای این کار داشته باشند. هنگامی که این موضوع را درک کردید و مرحله مربوطه را تکمیل کردید، سپس می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید فرآیند بازاریابی خود را در کجا متمرکز کنید تا بیشترین استفاده را از کسب و کار خود ببرید. اکنون می توانید وارد مرحله دوم بازاریابی هدفمند شوید. تعیین هدف هنگام انتخاب یک یا چند بخش از بازار، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که ببینید رقبای شما تا چه اندازه به آن بخش ها خدمت می کنند و بر آنها تسلط دارند. آیا آنها برای مشتریان بخش مورد نظر به خوبی شناخته شده اند یا خیر؟ آنها چه چیزی را ارائه می دهند که شما نمی توانید ارائه دهید؟ چه کاری می توانید بهتر از آنها انجام دهید؟ اگر رقبای شما به خوبی و بدون هیچ کاستی به مناطق مورد نظر شما خدمات رسانی می کنند، ممکن است لازم باشد مناطق دیگری را برای هدف گذاری بررسی کنید. با این حال، اگر می دانید که پیشنهاد شما ارزش متفاوتی نسبت به رقبا دارد و می توانید آن را به خوبی ثابت کنید، ارزش دارد که زمان و منابع خود را برای ایجاد آگاهی از برند خود سرمایه گذاری کنید. حتی اگر بخشی که انتخاب کرده‌اید بتواند خدمات مشابهی را از طیف گسترده‌ای از شرکت‌های دیگر دریافت کند، به عبارت دیگر، در آن بخش، با وجود وجود رقبا، هنوز جایی برای خدمات یا محصولات شما وجود دارد، قطعاً باید آن بخش را هدف قرار دهید. . . شما همچنین باید مواردی مانند اندازه آن بخش از بازار، نحوه رشد آن، نحوه تغییر آن در کوتاه مدت و سایر عوامل موثر را در نظر بگیرید. فروش و موقعیت یابی هنگامی که بخش های بازار خود را شناسایی کردید و تصمیم گرفتید که کدام گروه را هدف قرار دهید، گام نهایی این است که موقعیت کسب و کار خود را به گونه ای قرار دهید که نیازهای مردم را برآورده کند و شما را تشویق به خرید از آن کند. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را طی کنید: یک مشکل مخاطب را که محصول یا خدمات شما می تواند حل کند، شناسایی کنید. تحقیق کنید که چگونه می خواهید مشکل آنها را حل کنید یا نیازهای آنها را برآورده کنید. محصول یا خدمات خود را با توجه به نیاز آنها طراحی کنید. پیشنهاد خود را به مخاطبان هدف ارسال کنید. خریدها و رضایت آنها را بررسی کنید و در صورت لزوم تغییراتی را برای بهبود محصولات یا خدمات خود اعمال کنید. اینکه چگونه برند شما برای مخاطبان شما شناخته می شود و چگونه محصولات و خدمات خود را ارائه می دهید به عملیات و فرآیندهای بازاریابی شما بستگی دارد. کیفیت خدمات یا محصولات شما نیز تعیین کننده تکرار خرید توسط مشتریان است. شکی نیست که اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان موفق باشد، باید استراتژی‌های بازاریابی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد بفهمید چگونه می‌توانید مخاطبان هدف خود را در زمان مناسب هدف قرار دهید. بازاریابی هدفمند یکی از روش هایی است که در صورت اجرای صحیح و اصولی به شما در رسیدن به این مهم کمک می کند. مطلب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید