نتفلیکس و اولین ریزش مشترکین: طرح ارزان‌تر با تبلیغات ارائه می‌شود؟


نتفلیکس در سه ماهه اول سال 2022 نتوانست مشترکین جدیدی جذب کند. در واقع این شرکت در گزارشی اعلام کرد که در این مدت در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2021 حدود 200000 مشترک را در سراسر جهان از دست داده است و می گوید که این تعداد می تواند به 2 میلیون نفر افزایش یابد. در سه ماهه دوم سال 2022. پس از انتشار این گزارش، مدیر عامل نتفلیکس اعلام کرد که این شرکت در حال ارزیابی طرح اشتراک ارزان‌تری است که تبلیغ می‌کند. سرویس استریم نتفلیکس در نامه ای به سهامداران خود اذعان کرد: «رشد درآمد ما به طرز چشمگیری کاهش یافته است. تاج گذاری با افزایش قابل توجه نرخ رشد ما در سال 2020 وضعیت را مبهم کرد و ما را به این باور رساند که بیشتر کاهش رشد در سال 2021 به دلیل فراتر رفتن از محدودیت های کرونا بوده است. نتفلیکس در پایان فصل اول 2022 حدود 222 میلیون مشترک داشت و همچنان بزرگترین سرویس پخش در جهان است. این شرکت در ماه فوریه قیمت خدمات خود را برای اولین بار در دو سال گذشته افزایش داد. اکنون به نظر می رسد گزارش امروز عواقب این تصمیم را نشان می دهد. نتفلیکس اذعان کرد که کاهش 600000 مشترک این شرکت در ایالات متحده و کانادا به دلیل تغییرات قیمت بوده است و آنها انتظار داشتند این اتفاق بیفتد. نتفلیکس ادعا می کند که در حال حاضر حدود 100 میلیون خانوار رمز عبور حساب خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و رشد مشترکین در بسیاری از بازارها را دشوارتر می کند. این شرکت اکنون می خواهد محدودیت های بیشتری را برای این گروه از کاربران اعمال کند تا درآمد کاربران فعلی را به حداکثر برساند. نتفلیکس طرح ارزان تری ارائه می دهد با توجه به تعداد فزاینده رقبا در صنعت خدمات استریم، قابل پیش بینی بود که شرایط برای ادامه رشد نتفلیکس دشوارتر شود. خدماتی مانند Holo، Peacock، HBV و Max دارای برنامه‌های هزینه کمتری هستند که تبلیغات را نشان می‌دهند. رید هیستینگز، مدیرعامل نتفلیکس گفت نتفلیکس آماده است ایده یک طرح تبلیغاتی ارزان‌تر را به کاربران ارائه دهد. هیستینگز می گوید که این شرکت ظرف یک تا دو سال آینده شرایط پروژه را تعیین خواهد کرد. او قبلاً گفته بود که با پیچیدگی بحث تبلیغات مخالف است و طرفدار ساده بودن طرح‌های اشتراک است. با این حال، هاستینگز اکنون به این نتیجه رسیده است که این طرح بسیار منطقی است، زیرا بسیاری از کاربران مایلند با هزینه کمتری تبلیغات را انجام دهند. علاوه بر این، نتفلیکس قبلاً به دنبال پخش برنامه های ورزشی نبود، اما اکنون تد ساراندوس، دومین مدیرعامل این شرکت می گوید: «من نمی گویم هرگز ورزش را پخش نخواهیم کرد، اما باید راهی برای افزایش درآمد و سودآوری پیدا کنیم. .

دیدگاهتان را بنویسید