«ابزارها و رویکردهای روابط‌عمومی نوین» مورد بررسی قرار خواهد گرفت



مقاله «ابزارها و رویکردهای نوین روابط عمومی» به قلم جواد افتاده در سیزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارائه می شود. به گزارش دبیرخانه همایش، خلاصه ای از این مقاله آمده است؛ روابط عمومی یکی از بخش های اصلی ارتباطات بازاریابی یکپارچه محسوب می شود. بخشی که وظیفه تولید و ارسال پیام یک کسب و کار یا سازمان به مخاطب یا مشتریان را از طریق رسانه یا اشخاص ثالث بر عهده دارد. وظیفه ای که مهمترین بخش برای ایجاد و توسعه هویت و تصویر برند است. واحد روابط عمومی در تجارت امروزی جدا از واحد بازاریابی نیست و مرز بین این دو روز به روز کمتر می شود، زیرا مخاطب یا مشتری برای نماینده سازمان به ویژه در رسانه های آنلاین مرزی تعیین نمی کند. به عبارت دیگر، بازاریابی و روابط عمومی همگرا شده اند. روابط عمومی دیجیتال (آنلاین) ممکن است مهمترین بخش روابط عمومی باشد، اما همه چیز نیست. نباید فراموش کرد که روابط عمومی آنلاین با روابط عمومی آفلاین تکمیل می شود و فعالیت های روابط عمومی نباید محدود به برنامه های آنلاین باشد، بلکه باید بر اساس محتوا و ساختار رسانه ها و فعالیت های روابط عمومی تعریف و تدوین شود. سوال اصلی این است که روابط عمومی چگونه می خواهد با برنامه ها و فعالیت های خود به اهداف سازمان دست یابد و از چه ابزارها و رویکردهایی در این راستا استفاده خواهد کرد؟ این مقاله سعی دارد ابزارها و رویکردهای اصلی روابط عمومی آنلاین و آفلاین را معرفی کند و بر استراتژی، اهداف، پیام، برنامه رسانه ای، شاخص ها و ارزیابی روابط عمومی تمرکز کند. ابزارهای جدید روابط عمومی شامل رسانه های اجتماعی، کنفرانس های خبری، خبرنامه ها، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موبایلی، بازاریابی تاثیرگذار، بازاریابی ویروسی، نقاط تماس، سئو، داستان گویی، بازاریابی محتوا و کمپین های روابط عمومی است. لازم به ذکر است سیزدهمین همایش الکترونیکی روابط عمومی با موضوع اصلی روابط عمومی شبکه و هفتمین همایش روابط عمومی و صنعت روابط عمومی و شهرت 22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های هفته روابط عمومی و همایش های اعلام شده به سایت www.prconference.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88807453 تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید