محفوظ نگه داشتن اطلاعات شخصی مشتری یعنی چه؟



100 نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام Newseo حفاظت از اطلاعات شخصی مشتری امری بسیار مهم در هر کسب و کاری است که باید به آن توجه ویژه ای شود و اقدامات لازم برای رسیدن به آن انجام شود. حتی می توان گفت در بسیاری از موارد آینده شغلی به حفظ اطلاعات شخصی مشتری بستگی دارد. جرایم سایبری به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است. تحقیقات نشان می دهد که مجرمان سایبری سالانه حدود 1.5 تریلیون دلار درآمد دارند که معادل تولید ناخالص داخلی روسیه است. مجرمان سایبری از طریق اطلاعات محافظت شده در اینترنت کسب درآمد می کنند. آنها سیستم ها را هک می کنند و اطلاعات را می دزدند، سپس آن را می فروشند یا حتی گاهی از آن برای اخاذی و مواردی از این دست سوء استفاده می کنند. با افزایش جرایم سایبری، حفاظت از اطلاعات مشتریان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به عنوان یک بازاریاب اینترنتی، یکی از مهمترین وظایف شما محافظت از اطلاعات شخصی مشتری است. بازاریابان بیش از آنچه فکر می کنند بر حفظ اطلاعات مشتری کنترل دارند. حتی چیزهای بی اهمیتی مانند آدرس ایمیل بخشی از اطلاعات شخصی مشتری هستند که باید محافظت شوند. تقریباً هر داده ای که از مشتریان خود جمع آوری و ذخیره می کنید ممکن است برای یک مجرم سایبری ارزشمند باشد. به همین دلیل باید در حفاظت از اطلاعات شخصی مشتری دقت کافی داشته باشید. اهمیت حفاظت از اطلاعات شخصی مشتری اگر از اطلاعات شخصی مشتری محافظت نکنید، در برابر هکرها آسیب پذیر خواهید بود که می تواند منجر به از دست دادن اعتماد مصرف کننده و مشتری، مجازات های قانونی، شکایات و موارد دیگر شود. به همین دلیل است که می گوییم در بسیاری از موارد بقای مشاغل به موفقیت یا شکست آنها در حفظ اطلاعات مشتری بستگی دارد. مراحل حفاظت از اطلاعات شخصی مشتری 1. فقط اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید اگر روی جمع آوری اطلاعات لازم و کافی و اجتناب از دریافت اطلاعات اضافی از مشتری تمرکز کنید، چهار مزیت عمده وجود دارد: مدیریت داده های مشتری بسیار آسان تر است. خواهد بود. شما به منابع ذخیره سازی داده گسترده نیاز نخواهید داشت. اعتماد مشتریان به شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. اطلاعات امنیتی کاربر و با ارزش برای هکرها کاهش می یابد. کاهش اطلاعات امنیتی کاربران و داده‌هایی که برای هکرها ارزشمند است می‌تواند به شما در محافظت از اطلاعات شخصی مشتری کمک کند. زیرا اگر تنها چیزی که یک هکر می تواند از اطلاعات مشتریان شما دریافت کند، فقط یک آدرس ایمیل باشد، بعید است که سعی کنند سیستم شما را هک کنند. اما اگر چیزهایی مانند نام، شماره تلفن، اطلاعات مکان، درآمد و غیره را جمع آوری کنید، داده های شما ارزشمندتر خواهند بود. هر چه شرکت شما اطلاعات بیشتری را جمع آوری کند، برای افراد خارج از سازمان شما ارزشمندتر است و هکرها با انگیزه بیشتری به سیستم شما نفوذ می کنند. همچنین همانطور که گفتید اگر فقط اطلاعات لازم مشتریان را جمع آوری کنید اعتماد آنها را افزایش خواهید داد. اگر اطلاعاتی را جمع آوری کنید که مصرف کننده آن را ضروری نمی داند، ممکن است کمتر به شرکت و کسب و کار شما اعتماد کند. وقتی مشتریان فرمی را با تعداد زیادی فیلدهای غیر ضروری در سایت شما می بینند، واقعاً از خود می پرسند که چرا این شرکت باید این مقدار اطلاعات شخصی از من داشته باشد و این ممکن است باعث شود که به شرکت شما اعتماد نکند و سایت شرکت رقیب شما را انتخاب کند. که اطلاعات شخصی کمتری از او دریافت می کند. برای اینکه بفهمید واقعاً به چه اطلاعاتی از مشتری نیاز دارید، به طور دوره‌ای تک تک اطلاعاتی را که جمع‌آوری می‌کنید مرور کنید و از خود بپرسید اگر آن‌ها را نداشتیم، آیا عملکرد ما مختل می‌شود؟ این کاری است که باید حداقل یک بار در سال انجام شود، در غیر این صورت به مرور زمان اطلاعات غیر ضروری زیادی را جمع آوری خواهید کرد. حسابرسی اطلاعات مشتری یک گام اساسی برای اطمینان از محافظت از اطلاعات شخصی مشتری است. دسترسی به اطلاعات را محدود کنید همه اعضای تیم بازاریابی شما نیازی به دسترسی به تمام اطلاعاتی که از یک مشتری جمع آوری می کنید ندارند، بنابراین به هر یک از افراد شرکت خود اجازه دهید فقط به همان اندازه که نیاز دارند به اطلاعات دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، از خود بپرسید، آیا نویسندگان وب سایت شما به همان میزان دسترسی نیاز دارند که بازاریابان نیاز دارند؟ با چنین مواردی می توانید سطوح دسترسی به اطلاعات مشتریان را برای هر قسمت از شرکت تعیین کنید. محدود کردن دسترسی به اطلاعات مشتری به این معنی است که آسیب پذیری های کمتری در سازمان خود خواهید داشت و این به شما کمک می کند اطلاعات مشتری را ایمن نگه دارید. داشتن کارمندان کمتری که به اطلاعات مشتریان شما دسترسی دارند، خطر سوء استفاده از آن اطلاعات را کاهش می دهد. به عنوان مثال، فرض کنید باید یک کارمند را اخراج کنید، اما او به بسیاری از ابزارهای مرتبط با اطلاعات مشتری دسترسی دارد، حتی ممکن است دسترسی او را به ده ابزار قطع کنید، اما اگر یکی را فراموش کردید، او در خانه است. و با رایانه شخصی خود به آن ابزار دسترسی خواهد داشت زیرا اطلاعات در فضای ابری ذخیره می شود. حالا با این اطلاعات می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد. اما اگر دسترسی او را به ابزارهایی که نیاز داشت محدود می‌کردید، در زمانی که نیاز به قطع شدن داشت، کار بسیار آسان‌تری خواهید داشت. استفاده از ابزارهای مدیریت رمز عبور همانطور که در مرحله 2 ذکر شد، سطوح دسترسی و موارد مربوط به ورود همیشه آسیب پذیر خواهند بود. شما می توانید با الزام همه کارکنان به استفاده از ابزارهای مدیریت رمز عبور امنیتی، آزار سایبری خود را افزایش دهید و خطر هک شدن را کاهش دهید. این ابزارها رمزهای عبور پیچیده و قدرتمندی را برای تمامی سیستم ها و نرم افزارهایی که تیم شما استفاده می کند ایجاد و ذخیره می کند. به طور معمول، مردم از رمزهای عبور پیچیده استفاده نمی کنند زیرا به خاطر سپردن آنها بسیار دشوار است. ابزارهای مدیریت رمز عبور با رمزگذاری و ذخیره هر رمز عبور این کار را بسیار آسان تر می کند. به این ترتیب زمانی که شخصی می خواهد وارد سیستمی شود به راحتی می تواند اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سیستم را از برنامه مدیریت رمز عبور به دست آورد. ابزارهای مدیریت رمز عبور از رمزگذاری پیچیده برای رمزهایی که ذخیره می کنند استفاده می کنند. ویژگی رمزگذاری رمز عبور را برای هر کسی که کلید رمزگذاری را ندارد غیرقابل خواندن می کند. این به این معنی است که حتی اگر یک هکر ابزار مدیریت رمز عبور شما را هک کند، همه رمزهای عبور برای او غیرقابل خواندن هستند زیرا او کلید رمزگذاری را ندارد. یک ابزار مدیریت رمز عبور می‌تواند با ذخیره اطلاعات ورود و دسترسی به افرادی که به آن نیاز دارند، بدون اینکه اطلاعات ورود را بدانند، ورود به سیستم را ایمن‌تر کند. به این ترتیب حتی اگر فردی شرکت را ترک کند، به دلیل نداشتن رمز عبور از ابتدا نمی تواند به سیستم های اطلاعات مشتریان و موارد مشابه دسترسی پیدا کند. 4. تعیین حداقل استانداردها برای استانداردهای امنیتی حفاظت از اطلاعات شخصی مشتری به سطح امنیت ابزارهای مدیریت اطلاعاتی که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر به فکر افزودن ابزار دیگری به اطلاعات بازاریابی خود هستید، استانداردهای امنیتی آن ابزار را به خوبی ارزیابی کنید. اگر ابزار از امنیت کافی برخوردار نباشد، ممکن است از اطلاعات شخصی مشتری محافظت نکند. اطمینان حاصل کنید که ابزارهایی که استفاده می‌کنید مطابق با SOC 2 یا ISO 27001 هستند. هر دوی این استانداردها از شرکت‌هایی که از آنها پیروی می‌کنند می‌خواهند به طور مداوم پروتکل‌های امنیت اطلاعات خود را نظارت و ارتقا دهند. مشتریان در مورد حساس ترین اطلاعات خود، از کارت های اعتباری گرفته تا اطلاعات شخصی، به شما اعتماد می کنند، که حفاظت از اطلاعات شخصی مشتری را برای شما دشوارتر می کند. اگر هرگز روش‌های حفظ حریم خصوصی مشتری خود را ارزیابی نکرده‌اید، یا برای مدتی در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار بوده‌اید، مراحل بالا ایده‌های خوبی برای شروع به شما می‌دهد. مطلب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید