آشنایی با فایربیس؛ چطور اپلیکیشن خود را رشد دهیم؟



Firebase پلتفرمی برای ساخت، بهبود و توسعه اپلیکیشن های موبایل و وب است. Firebase دارای چهار جزء اصلی شامل توسعه، کیفیت، تجزیه و تحلیل و رشد است. این مقاله با هدف بازاریابی، تحلیل و رشد Firebase نوشته شده است. خدمات پایه Firebase مانند Google Analytics رایگان هستند (البته برخی از خدمات مانند هاست و … در طرح فروش گنجانده شده است). گوگل Firebase را در سال 2014 خریداری کرد و در حال حاضر بخشی از دارایی های این شرکت است. در Firebase با چه مشکلاتی مواجه هستید؟ 1- قسمت تحلیل آنالیز: در این قسمت روزانه، هفتگی، ماهانه و هر دوره کاربر فعال و هر دوره ای که می خواهید را مشاهده کنید و با بازه های زمانی خاص مقایسه کنید! جنسیت و سن مخاطب چیست، علاقه آنها چیست؟ از کدام کشورها و با چه دستگاه هایی از اپلیکیشن ما استفاده می کنند؟ AUDIENCE: در این بخش، کاربران خود را در بخش‌های مختلف دسته‌بندی کنید و برای هر دسته از فعالیت‌ها، یک تعریف یا پیام خاص ارسال کنید. به عنوان مثال، گروه کاربرانی که خدمات پرداخت کامل دارند. رویداد: یک رویداد برای فعالیت های مختلف خود تعریف کنید و رفتار کاربر را در برنامه از طریق آنها اندازه گیری کنید، به عنوان مثال، تعداد کاربران جدیدی که خرید می کنند، چند نفر حذف می کنند یا به راحتی رویدادهای اصلی خود را به رویدادهای تبدیل شده تبدیل می کنند (تبدیل ها) و بررسی کنید وضعیت کاربران مختلف در این رویدادها و رسانه ها. حفظ مشتری: نرخ حفظ درخواست شما در فواصل زمانی هفتگی، شش هفته ای و سه ماهه چقدر است؟ Remote Config: ویژگی های مختلف محصول خود را فعال یا غیرفعال کنید یا از طریق یکی از مهمترین ابزارهای Firebase به نام Remote Config برای برخی از کاربران فعال کنید! به عبارت دیگر، ویژگی های جدید خود را از طریق Firebase فعال کنید. ممکن است نیازی به ارائه نسخه جدید برنامه نباشد! نرخ مشارکت: میزان مشارکت درخواست خود را مشاهده کرده و بررسی کنید. البته این نرخ برای همه برنامه ها مهم نیست. آخرین نسخه: بخش Latest Releases به شما امکان می دهد بدانید چند درصد از کاربران نسخه جدید یا قدیمی برنامه شما را نصب کرده اند. 2- بخش اعلان و رشد پیام درون برنامه ای: با استفاده از Cloud Messaging کاور نوتیفیکیشن را به راحتی و به راحتی برای کاربران دارای دسته بندی های مختلف خود ارسال کنید و یا پیام درون برنامه ای را برای آنها ارسال کنید. این پیام ها می توانند به صورت خودکار یا در فواصل زمانی مشخص ارسال شوند و رویدادهای تبدیل را پشت سر بگذارند تا ببینید چند نفر از کاربران شما فعالیتی را که در فشار درخواست کرده اید انجام داده اند، یعنی چند درصد از کاربران برنامه را باز کرده اند و چند درصد از آنها برنامه را باز کرده اند. تبدیل شده است. ممکن است بتوان با Firebase مقداری اتوماسیون بازاریابی انجام داد، اگرچه Firebase یک ابزار بازاریابی اتوماسیون نیست! تست A/B: تست، این تست می تواند شامل تست محصول یا تست ارسال پیام به کاربر باشد! تست A/B یکی از مهمترین ابزارهایی است که برای تست یک محصول یا پیام استفاده می شود. به راحتی و برای 1٪ از مشتریان یا جامعه ای که می خواهید پیام یا محصول را آزمایش کنید و سپس آن را برای عموم ارسال یا باز کنید. پیش‌بینی: شاید مهم‌ترین ویژگی Firebase سرویس Predictions آن باشد که رفتار گذشته و حال کاربر را از طریق یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق بررسی می‌کند و می‌گوید که مثلاً در ۷ روز آینده، این کاربران دیگر از محصول شما استفاده نخواهند کرد. به عبارت دیگر، آنها چروک می شوند، بنابراین یک فعالیت مانند ارسال یک فشار یا ویژگی خاص اعلان را برای آنها ارسال یا فعال کنید! با این سرویس به راحتی نرخ Chern خود را کاهش دهید! Dynamic Link: Dynamic Link به شما امکان می دهد کاربر را از وب به یک بخش یا صفحه خاص در برنامه مبادله کنید یا برعکس. همچنین به ما اجازه می دهد آنها را ترک کنیم. 3- بخش کیفیت بخش کیفیت با خرید شرکت فابریک توسط فایربیس کاملتر و بهتر شده است. به گفته این شرکت، Fabric داشبورد خود را در 31 مارس 2020 از دسترس خارج خواهد کرد و تمام خدمات آن در Firebase ارائه خواهد شد. Crasholytics: خرابی های برنامه خود را از طریق ابزار CrashLitex مشاهده و رفع کنید! در نسخه رایگان می توانید روزانه 10 تست بر روی دستگاه های شبیه سازی شده و 5 تست در دستگاه های فیزیکی گوگل انجام دهید. عملکرد: وضعیت عملکرد اپلیکیشن خود را در قسمت Performance ببینید و طبق دستورالعمل گوگل آن را بهبود ببخشید! 4- خدمات احراز هویت پایگاه داده خدمات هاستینگ و ذخیره سازی گوگل در لحظه یادگیری ماشین چگونه Firebase را در اپلیکیشن خود پیاده سازی کنیم؟ پیاده‌سازی Firebase در برنامه‌ها و وب به سادگی Google Analytics است، فقط یک صفحه از اسناد Firebase را به توسعه‌دهندگان خود بدهید و از آنها بخواهید که Firebus SDK‌ها را در برنامه یا کلاینت وب شما قرار دهند. البته برخی از بخش‌ها مانند پوش نوتیفیکیشن، تنظیمات از راه دور، پیام‌رسانی درون برنامه‌ای و… SDK مخصوص به خود را دارند که برای استفاده از هر کدام باید از تیم فنی بخواهید که آن‌ها را در سرویس مشتری قرار دهند. واقعیت این است که هر یک از این بخش ها نیاز به یک پست آموزشی دقیق دارند، این مقاله بیشتر برای ارائه مروری بر ویژگی ها و ابزارهایی بود که Firebase در اختیار شما قرار می دهد و سپس به معرفی هر بخش در زمان مناسب می پرداخت. آیا Firebase در ایران کار می کند؟ آیا این سوالی است که اکثر مردم از من می پرسند؟ و پاسخ همیشگی من: بله دوست عزیز کار می کند. 1- گوگل دسترسی Firebase را مانند Iran Analytics برای ایران بسته است. اما به راحتی با VIP ها کار می کند. 2- به غیر از قسمت توسعه این مقاله، بقیه قسمت ها (90 درصد آنها) را شخصا تست کردم و مشکلی ندارد. 3- در حال حاضر ماهانه بیش از یک میلیون کاربر فعال Firebase وجود دارد و بدون مشکل کار می کند. 4- چون در ایران هستیم همیشه باید به فکر راه حل جایگزین باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید