عصاره برند چیست؟ آشنایی با روح یک برند



و برند و برندسازی ✔ تمرین و شرکت در بحث ✔ برای کاربر خاص گروه مکمل 14 مارس 2022 عصاره برند (E Brand Essence) یکی از مفاهیم کلیدی در حوزه برند است که اگر با آن آشنایی ندارید ، بعید است در برندسازی موفق شوید. البته نویسندگان و متفکران حوزه برندسازی این مفهوم را با حروف مختلفی معرفی کرده اند: روح برند، DNA برند، حیات برند و هسته برند از جمله حروفی هستند که مترادف با مفهوم عصاره برند (+) به کار رفته اند. اما نکته اصلی این است که شما از کلمه عصاره انتظار دارید: جوهره یک برند و آنچه که نام تجاری با آن زنده می شود. عصاره برند حاوی تمام مواردی است که اگر از برند بگیرید، نام تجاری دیگر وجود ندارد (+). به عنوان نمونه ای از عصاره برند، برندی مانند اپل را در نظر بگیرید. “لوگوی اپل” بارها تغییر کرده و هیچ اتفاق مهمی رخ نداده است. اما اگر «طراحی قدرتمند» و «رابط کاربری ساده» را از محصولات اپل بگیرید، چیزی از اپل باقی نمی‌ماند. بنابراین می توان گفت که «طراحی قدرتمند» و «رابط کاربری ساده» بخشی از عصاره برند اپل است. به عنوان مثال دیگر، برند IKEA را در نظر بگیرید. بسیاری از ویژگی های این برند قابل تغییر است. اما اگر «طراحی ساده و مینیمال» را از محصولات این برند بگیرید، به سختی می توان آنچه را که باقی می ماند، IKEA نامید. بنابراین می توان گفت که طراحی ساده و مینیمال جزئی از ذات برند IKEA است. یه لحظه اینجا صبر کن به یک مکمل فکر کنید. چه ویژگی در مکمل وجود دارد که اگر تغییر کند دیگر آن را مکمل نمی دانید؟ پاسخ به این سوال بخشی از عصاره برند مکمل را نشان می دهد. در این درس می خواهیم کمی بیشتر در مورد عصاره برند (+/+) صحبت کنیم. تعریف عصاره برند چیست؟ تمرین کنید و در بحث یک برند خاص شرکت کنید. این برند می تواند یکی از برندهای بسیار بزرگ جهانی یا برندی باشد که شما با آن در ارتباط هستید (به عنوان یک شریک، کارآفرین یا مشتری). با توجه به تعریف عصاره برند، آیا می توانید یک یا چند ویژگی را به عنوان عصاره آن برند نام ببرید؟ شما هنوز در این بحث شرکت نکرده اید. برخی از دوستان متمم که به این درس علاقه دارند:

دیدگاهتان را بنویسید