عنوان سئو در وردپرس چیست و چگونه بهینه سازی می شود؟



100 نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام Newseo عنوان سئو همان تگ عنوان است که در وردپرس و افزونه Just با این نام شناخته می شود. عنوان سئو توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان مهمترین بخش سئو محتوا در نظر گرفته می شود. بنابراین باید به آن توجه ویژه ای شود و نکاتی که برای این قسمت در نظر گرفته می شود رعایت شود. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد. عنوان سئو در وردپرس چیست؟ عنوان SEO اصطلاحی است که یک صفحه وب را نشان می دهد و زمانی که آن صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود، این عبارت قسمت اصلی قسمت مربوطه صفحه است. البته توجه داشته باشید که اگر گوگل تشخیص دهد که قسمت دیگری از مقاله شما برای عنوان آن مناسب تر است، آن قسمت را به جای عنوان در نتایج صفحه نمایش می دهد. همچنین در صورت عدم رعایت نکات بهینه سازی عنوان سئو، امکان تغییر عنوان در نتایج جستجو افزایش می یابد. بسیار مهم است که چه عبارتی را برای عنوان مقاله سئوی خود انتخاب کنید، یکی از دلایل اهمیت آن CTR است. CTR به معنای نرخ کلیک است، یعنی نسبت کلیک روی پیوند صفحه به تعداد دفعاتی که آن لینک به کاربران در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. عنوان سئو تاثیر مستقیمی بر انگیزه کلیک کاربر دارد. بنابراین باید این عبارت را به گونه ای بنویسید که صفحه را معرفی کرده و کلیک روی آن برای کاربران جذاب باشد. دلایل اهمیت عناوین صفحات در سئو عناوین صفحات در سئو به کاربران و ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای صفحه در مورد چیست. بهینه سازی عنوان سئو به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل راحت تر برای کلمه کلیدی رتبه بندی کنید. اگر نکات جذاب نوشتن عنوان را رعایت کنید، کاربران بیشتر روی آن کلیک می کنند و بازدید سایت شما افزایش می یابد. در واقع، برای اینکه گوگل تصمیم بگیرد که آیا محتوای شما را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند یا نه، به میزان ارتباط محتوای صفحه با عنوان آن توجه می کند و یکی از معیارهای کلیدی برای تعیین این ارتباط، CTR است. هرچه کلیک صفحه شما در نتایج جستجو بیشتر باشد، محتوای شما با عبارات جستجوی گوگل مرتبط تر است. بهینه سازی عنوان سئو عبارتی که برای عنوان سئو وارد می کنید به طور مستقیم و غیرمستقیم روی سئو تاثیر می گذارد. همانطور که گفته شد نکاتی برای بهینه سازی این قسمت وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم. کلمه کلیدی در عنوان سئو کلمه کلیدی محتوای اصلی باید در عنوان صفحه باشد و بهتر است عنوان صفحه با این عبارت شروع شود. به عبارت دیگر بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان قرار دهید، همچنین می توانید از کلیدواژه مهم دیگری در عنوان سئو استفاده کنید. طول عنوان SEO طول عنوان SEO باید حداکثر 60 کاراکتر باشد، در غیر این صورت عنوان شما در صفحه نتایج کامل جستجو نمایش داده نخواهد شد. همچنین، اگر سایت شما به تازگی شروع به کار کرده است، بهتر است از عبارات Long Tail که طولانی تر اما هدفمندتر هستند، برای عناوین مقالات خود استفاده کنید و بعد از اینکه کمی در نتایج جستجو رتبه بندی کردید، به مرور زمان، به صورت به روز رسانی. عناوین را کوتاه کنید منحصر به فرد بودن عنوان یکی از اشتباهات سئو این است که عنوان دو یا چند صفحه از یک سایت یکسان است. این خطا به عنوان Duplicate Title شناخته می شود و برای جلوگیری از آن همیشه باید مطمئن شوید که هر صفحه در سایت شما دارای عنوان منحصر به فردی است. برای جلوگیری از تکراری شدن عنوان سئو در وردپرس، افزونه هایی وجود دارند که از این امر جلوگیری می کنند. عملکرد این افزونه ها به این صورت است که اگر عنوان یک مقاله در زمان انتشار با مقاله دیگری در سایت یکی باشد، از انتشار مقاله جلوگیری می کند و خطای «عنوان تکراری» را به شما نشان می دهد. جستجوی عنوان توسط کاربران شما باید از عبارتی برای عنوان صفحه استفاده کنید که توسط کاربران جستجو می شود. برای اینکه بفهمید کاربران چه عبارتی را جستجو می کنند، می توانید از بخش پیشنهادات گوگل که هنگام تایپ در کادر جستجو ظاهر می شود استفاده کنید یا از ابزار Google Trends استفاده کنید. عنوان سئو کجاست؟ عنوان سئو در وردپرس، اگر از افزونه Joast استفاده می کنید، در پایین قسمت محتوای اصلی قرار دارد که نام و توضیحات متا را وارد می کنید. هر عبارتی که در این قسمت وارد می کنید در تگ عنوان صفحه ظاهر می شود و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. برای مشاهده تگ عنوان هر صفحه ابتدا باید آن را در مرورگر خود باز کنید و با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U وارد منبع آن صفحه شوید، عبارت را جستجو کنید تا عنوان آن را ببینید. هر عبارتی در این تگ به عنوان عنوان صفحه شناخته می شود. مطلب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید